צבי סופר | יום ו' אדר ב ה׳תשפ״ב 09.03.2022

הם לא לבד: כך מסייע 'מרכז 302' לשלוחים באוקראינה

ארבעים דקות לארוז, ואז אתה צריך לצאת מהבית לתמיד - מה אתה לוקח? • כדי לסייע לשלוחי אוקראינה בתקופה כואבת זו, הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר מרכז לעינייני חינוך, קורא באופן אישי לכל שליח ושולח חבילת סיוע חירום
הם לא לבד: כך מסייע 'מרכז 302' לשלוחים באוקראינה
הרב משה קוטלרסקי סגן יו"ר המל"ח והשליח הרב משה וובר

השלוחים של אוקראינה לא לבד

ארבעים דקות לארוז, ואז אתה צריך לצאת מהבית לתמיד - מה אתה לוקח? לרב משה ובר אחד-עשר ילדים, אך משפחתו עזבה את דניפרופטרובסק שבאוקראינה עם שתי מזוודות בגדים בלבד. הרב בני וולף מאודסה, אוקראינה, נאלץ להשאיר הכל מאחור כאשר מיהר לתפוס מעבורת מעבר לים השחור. "הילדים אפילו לא בכו", אמר, "אף אחד לא בכה - זה היה סוריאליסטי מדי".

כדי לסייע לשלוחי אוקראינה בתקופה כואבת זו, הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר מרכז לעינייני חינוך, קורא באופן אישי לכל שליח ושולח חבילת סיוע חירום.

הרב משה ובר הטיס את משפחתו למקום מבטחים בארה"ק ולאחר מכן נסע לניו יורק. "רציתי להיות ליד המשלח ולמען השלוחים של אוקראינה", אמר, "מאה שמונים השלוחים של אוקראינה עוברים כעת תקופה קשה ביותר". הוא שהה בניו יורק לשבתות ונפגש ביום ראשון עם הרב משה קוטלרסקי. "בסופו של דבר", מספר ובר, "החלטתי להישאר לכמה ימים ולסייע לרב קוטלרסקי, הוא רצה להתקשר לכל שליח מאוקראינה".

ביום שני הצטרף הרב קוטלרסקי לוועד השלוחים של אוקראינה לשיחת זום. בשיחה היה ר' שלמה וילהלם מז'יטומיר, וכן ר' שמואל קמינצקי מדניפרו, ר' אברהם וולף מאודסה, ר' משה מושקוביץ מחרקוב, ור' פנחס וישצקי מקייב. כדי ליצור חזית מאוחדת לתמיכה בשלוחים, הצטרפו לדיון הרב דוד מונדשיין של קרן אור אבנר והרב שלמה פלס.

מאז תחילת המלחמה, פעלו שלוחי חב"ד באוקראינה למתן סיוע הומניטרי לאלפי פליטים ופינוי בטוח למי שעדיין נפגע. השלוחים שעזבו את הארץ ממשיכים להיות מעורבים באופן אינטימי בחיי הקהילות שלהם, ומעניקים סיוע מציל חיים גם במנוסה.

במהלך שיחת הזום שוחחו הרב קוטלרסקי ואנשי ועד השלוחים על הלוגיסטיקה של מאמצי החילוץ של חב"ד. אך תחילה הפנו את תשומת לבם לוודא שהשלוחים עצמם מטופלים.

"אנחנו הולכים להיות שם בשביל השלוחים", אמר הרב קוטלרסקי, "שלוחים לעולם לא יהיו רעבים או בלי שהצרכים הבסיסיים שלהם יטופלו ויש לעשות זאת בצורה הכי מכובדת". לאחר הפגישה, הוא באופן אישי החל להתקשר לכל שליח לאוקראינה ולשלוח חבילת סיוע חירום בסך 5,000 דולר לכל משפחה. חבילה ראשונה זו מיועדת לראות שלוחים עד פורים, מתוכננת גם חבילת הקלה שנייה לכיסוי צורכי פסח.

"שלוחים בכו בטלפון", אמר הרב ובר, "זה היה כל כך חשוב לדעת שאנחנו לא מתמודדים לבד עם הטרגדיה הזו". לא רק הרבנים הראשיים מתמקדים גם בשלוחים לשכונות קטנות ובמורים. "שליח פעם הוא שליח לכל החיים", הוסיף.

הרב ובר טס בחזרה לישראל, והכספים לא יכלו להגיע בזמן טוב יותר. "אני צריך בגדים לילדים שלי", אמר, "והמשפחה שלי חוגגת חתונה בעוד שבועיים. אתה לא יכול לתאר לעצמך כמה גדול זה עושה עבור שלוחים".

קריאתו של הרב קוטלרסקי ריגשה את הרב יעקב ניימרק מאודסה. "קיבלתי עזרה מהרבה מקורות", אמר, "אבל שיחת הטלפון האישית הזו חשובה לי יותר מהכל עבורי. חיכיתי לזה".

מרכז לענייני חינוך, קרן השלוחים וקרן אור אבנר התאגדו כולם כדי לפקח על מאמצי גיוס התרומות. בעבודה עם ועד השלוחים מאוקראינה, הם הקימו את דלפק הסיוע היהודי באוקראינה במטה חב"ד כדי לתאם את פעולות ההצלה והפליטים עבור יהודי אוקראינה, כולל תמיכה בשלוחים בעת הצורך.


כדי לתמוך בשלוחי אוקראינה ובמאמצי ההצלה של חב"ד: לחצו כאן>>>

או בדוא"ל [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.