הרצל קוסאשוילי | יום ל' אדר א ה׳תשפ״ב 03.03.2022

השליח בחרסון הכבושה: "נראה שדווקא עכשיו בטוח פה יותר"

כוחות רוסים צרו עליה וכבשו אותה. זו העיר הגדולה הראשונה באוקראינה שנכבשה במלחמה • הרב יוסף וולף מחרסון מגולל בראיון ל-COL את שתחולל השבוע בעירו • ההכנות ליציאה, אגירת האוכל והביטחון • והיו רגעי דמע
השליח בחרסון הכבושה:
צילום רקע: צבא אוקראינה. במרכז: הרב וולף

הרב יוסף יצחק וולף, שליח הרבי בחרסון שבאוקראינה, שנכבשה בסוף השבוע בידי צבא רוסיה, שוחח הערב (חמישי) עם הרצל קוסאשוילי בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL.

הרב וולף סיפר על המתחולל בעירו מאז פרוץ המלחמה ועד השעות האחרונות. הוא תיאר את ימי המלחמה הראשונים, את הלבטים אם לעזוב ואת השינוי הדרמטי ביממות האחרונות.

במהלך הראיון נשנק הרב וולף מדמעות והתקשה להמשיך בדבריו.


האזינו לראיון המלא >>


"אנחנו בריאים ושלמים, זה מה שחשוב בימים האלה בעיקר", פתח ודיווח. "אף אחד באמת לא דמיין שדבר כזה יכול להתרחש. גם העם פה, לא רגיל למלחמות. גם לפני שמונה שנים זה לא היה קרוב אלינו. פעם אחרונה שנפלו פה טילים הייתה במלחמת העולם השנייה".

הרב וולף סיפר: "אני מדבר מבית הכנסת, כעת סיימתי להדפיס שלט שאדביק אותו על הרכב, כדי שאוכל לנסוע בשקט בעיר. כמו שאמרתי, באמת אף אחד לא תכנן את זה או חלם את זה, וזו פעם ראשונה שנופל פה טילים. אין פה מערך חירום במדינה הזו, אנשים פתאום חשופים לגמרי, יושבים ימים במקלטים".

הוא תיאר את פרוץ המלחמה. "ביום חמישי שעבר בבוקר התעוררנו לקראת חמש וחצי שש בבוקר, לא הבנתי מה שאני שומע, היו נשמעים כאלה בומים. פתחתי קבוצת וואטספ בטלפון וראיתי את הדיווחים. מאז נכנסתי לסוג של פעולה. דבר ראשון הודענו לכל ההורים שהלימודים בבית הספר עצמו לא יתקיימו ושעוברים לזום. כך עד יום שני, שיש בומים מסביב".

בשעת ערב של יום שני הכל השתנה. "ביום שני בערב נכנסו לפה הכוחות הרוסים.  ביום שני בצהרים כבר לא היו שום מוצרים במדפים. אנשים רוקנו את כל החנויות. אנחנו ברוך השם פתחנו איזה מחסן ולקחנו ממנו כמויות של קמח, אורז, סוכר ושמן ועוד מוצרים בסיסיים והתחלנו במבצע חלוקה. לכל הקהילה".

"ביום שני בערב נכנסו הכוחות וביום שלישי בבוקר התעוררנו לקרבות רחוב מאוד קשים, במרחק של 400 500 מטר בקו אווירי מהבית שלנו, שמעו את כל היריות וכל הקרבות. אחרי זה התברר שבעיר ישנם 300 הרוגים".

הרב וולף סיפר כי לפני שנכבשה העיר "עלתה מחשבה לכתוב לקהילה שכדאי לזוז מפה. אמרתי לאנשים שאני לא בטוח שיתאפשר אבל בכל אופן שיכינו לעצמם מסמכים ומזוודה כדי שאם צריך נוכל לעשות זאת במהירות ולהתפנות. אבל ביום שלישי מאז שהעיר נכבשה, נהיה שקט בעיר ונכון לעכשיו פה הרבה יותר בטוח מאשר לצאת החוצה".

הרב וולף הוסיף ודיבר על התפקיד שלו כשליח וכמנהיג בשעות קשות אלו. האזינו לראיון המלא.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
דמעות עצומות
ב' אדר ב ה׳תשפ״ב
שהרבי ישמור על השלוחים שלו ;-((
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.