מערכת COL | יום ל' אדר א ה׳תשפ״ב 03.03.2022

מלחמה באירופה: כיבוש חרסון, עזיבת דנייפר והתרחישים קדימה

תכנית "ליל שישי" ברדיו COL עוסקת הערב במלחמה באוקראינה: השליח בחרסון הכבושה, מנהל רשת הכוללים במדינות חבר העמים, בעל רשת המסעדות מדנייפר, המומחה למתחולל ברוסיה והחסיד מכפר חב"ד - מדברים
מלחמה באירופה: כיבוש חרסון, עזיבת דנייפר והתרחישים קדימה
תמונות: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

כמדי שבוע בליל שישי, תכנית אקטואלית וחסידים לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

השבוע עוסקת התכנית, ברובה ככולה, במלחמה הניטשת באוקראינה.

יהיה כאן בשיחה רוויה ברגש ואמונה השליח בחרסון הרב יוסף יצחק וולף שיספר על המצב בעיר ועל האמונה שהכל יתהפך לטובה בקרוב.

"לא האמנו שנגיע למצב הזה" הוא אומר. "הפעם האחרונה שנחתו פה טילים היתה במלחמת העולם השניה". הוא גם יספר על המסר שלו לחברי הקבוצה שלו-קבוצה תשנ"ב שממש כעת נפגשים בחצרות קודשנו ובאוהל הקדוש.

הוא הותיר מאחריו רשת מסעדות מצליחה-מענדיס ועשרות עובדים וכמובן חיים שלמים בדנייפר. ר' מענדי גולדשמיד שהגיע לארץ אמש עם משפחתו בטיסת חילוץ, יספר על מה שראה במעברי הגבול בדרכו לארץ ועל כך שמבחינתו כל מה שקורה עכשיו זה לזמן קצר ותו לא.

בהמשך התוכנית יהיה כאן הפרשן הצבאי והפוליטי, אפרים מיכאלי, אלוף משנה במיל' ונספח צה"ל ברוסיה, שיפרוס את מפת הסכסוך ההיסטורית בין פוטין למערב, וגם על הסדר העולמי החדש שהנשיא הרוסי מנסה לייצר אל מול חולשתה של ארה"ב בעידן הנשיא ביידן. 

"עד הרגע האחרון האמנו שנוכל להמשיך לשהות כאן במקום השליחות ולא להתפנות" אומר הרב משה וובר, משלוחי הרבי בעיר המלך דנייפרופטרובסק ומנכ"ל כולל תורה. "עוד לא ממש הסברנו לילדים במה מדובר" הוא מודה. והוא גם יספר על המעבר הפתאומי וההיערכות המחודש של אברכי ולומדי כולל תורה ללימוד באמצעות הזום מכורח הנסיבות.

בהמשך יהיה כאן גם הרב אלכסנדר פרוצ'נסקי מכפר חב"ד, שחרש בשנים האחרונות את מדינות חבר העמים במסגרת תפקידו בשליחות בכולל תורה ומרצה בשפה הרוסית. הוא ידבר על ייחודיותה של הקהילה באודסה ועל המצב הבלתי אפשרי אליו נקלעו שלוחים וקהילות יהודיות כה גדולות באוקראינה. "אם זה חלק מסימני הגאולה, אנחנו מוותרים על הסימנים האלה. אנחנו רוצים גאולה עכשיו. זה לא יכול להימשך ככה" הוא אומר.

לסיום, הזמר והמוזיקאי החסידי ר' שמחה פרידמן, שאך לפני קצת יותר מחודש הופיע בחתונת משפחות קטן-מוסקוביץ' בחרקוב, יספר על התחושות שלו והרשמים מהעיר בימים שלפני המלחמה והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.