מערכת COL | יום ל' אדר א ה׳תשפ״ב 03.03.2022

צפו: כך תקבל חב"ד את הפליטים מאוקראינה המגיעים אל ישראל

אלפי פליטים יהודיים נוחתים ביממות האחרונות בישראל - למציאות חדשה. בחב"ד, שליוו אותם במשך שנים באוקראינה ואף פעלו למענם במסע ההימלטות מהמדינה הבוערת, יעניקו להם סיוע ראשוני, כאן בישראל. כרטיסים נטענים לרכישת מוצרי מזון ומוצרים בסיסיים וארוחות חמות לקשישים ויתומים - זה חלק ממיזם החירום הראשוני. הרב מנדי בלוי מהנהלת 'כולל חב"ד': "הפליטים ברחו לפה מהתופת עם מזוודה אחת קטנה, אנחנו חייבים להם את העזרה הזו. בשבילם זו הצלת חיים כפשוטו"
צפו: כך תקבל חב
פליטים יהודיים נמלטים מהעיר ז'פרוז'ה שבאוקראינה, השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

מיום ליום התמונה שהולכת ומתבהרת מצטיירת כשחורה וקודרת יותר ויותר. עשרות אלפי יהודי אוקראינה עוזבים את בתיהם ואת כל רכושם ובורחים מהמדינה הבוערת. אלפי קשישים, יתומים ואלמנות ומשפחות שלמות, עוזבים את ארצם ואת בתיהם ויוצאים לדרך חדשה כשהם חסרי כל. בחלק גדול מהמקרים, משפחות הגיעו ללא האב, היות ואוקראינה חסמה את היציאה לגברים, בשל הרצון לגייסם לצבא. 

בימים האחרונים עזבו את אוקראינה למעלה מ-15,000 יהודים שבין רגע הפכו לפליטים. אלפים נוספים בדרכם כעת לגבולות המדינה בניסיון אחרון להינצל. בשיירות מאובטחות, תחת אש המלחמה, הם נדדו בדרכים ימים ארוכים עד שהגיעו למקום מבטחים. הם השאירו מאחור את ביתם וכל רכושם ויצאו לדרך חדשה עם מזוודה אחת קטנה ביד. "בתוך שעתיים הייתי צריך לקפל 30 שנה לתוך מזוודה קטנה", תיאר אחד מהם עם דמעות בעיניים.

רבים מהפליטים מתעתדים לעלות לישראל כבר בימים הקרובים. מאנשי משפחה וקהילה, אנשים עובדים ומבוססים, הם הפכו בין רגע לחסרי כל.

בחב"ד, שליוו אותם לאורך כל השנים באוקראינה, החליטו להרים את הכפפה גם כאן בארץ, ולהעניק לאותם פליטים קרש הצלה ראשוני. 'כולל חב"ד' זיהו את המצוקה כבר בתחילת השבוע והחליטו להעניק סיוע חירום מיידי לפליטים, בשיתוף ובתיאום עם נציגי הקהילות היהודיות באוקראינה. 

במסגרת הסיוע, יחולקו לפליטים מאוקראינה כרטיסים נטענים בשווי אלפי שקלים לכל משפחה, כרטיסים בהם ניתן לרכוש מזון ומוצרים בסיסיים ברשתות השיווק הגדולות בישראל. בנוסף, בימים הראשונים לקליטתם בארץ, יעבירו אנשי הארגון מדי יום ארוחות חמות לכל אותם הנזקקים לכך, ובדגש על קשישים ויתומים, וכל זאת באמצעות צי של מתנדבים הפרוש בכל רחבי הארץ.

"מדובר בעזרה ראשונה", אומר מנהל 'כולל חב"ד' הרב מנדי בלוי. "מדובר באנשים מבוססים שבין רגע הפכו לפליטים. בעלי בתים מכובדים שברחו מהתופת עם מזוודה קטנה של בגדים וזהו כרגע כל רכושם עלי אדמות". 

לדבריו, "בין העולים ישנם גם עשרות יתומים ואלמנות ואנשים קשישים, לחלקם אין משפחה או מכרים פה בארץ. אם לא אנחנו, אין מי שידאג להם. זו הצלת נפשות של ממש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.