יום כ"ט אדר א ה׳תשפ״ב 02.03.2022

המתנה הגדולה לרבי: ישיבת ערב לילדי התלמוד תורה בכפר חב"ד

מי שנכנס השבוע בשעות הערב לבית הכנסת המרכזי בכפר חב"ד היה עד למחזה מרגש ומרנין לב במיוחד: עשרות ילדי חמד יושבים והוגים בתורה, בחשק ובחיות. לא, לא מדובר ביוזמה נקודתית חד פעמית, אלא במהפכה של ממש, ביוזמת ובארגון הנהלת התלמוד תורה בכפר חב"ד
המתנה הגדולה לרבי: ישיבת ערב לילדי התלמוד תורה בכפר חב
תמונות: באדיבות המצלם

בראשית השבוע הזה נפתחה – ביוזמת ובארגון הנהלת התלמוד תורה בכפר חב"ד – 'ישיבת ערב' לילדי כיתות ד'-ז' ולתלמידי כיתה 'מכינה לישיבה' (ח') בת"ת.

ה'ישיבת ערב' תפעל בימים ראשון, שלישי וחמישי בין 6:00 ל-7:30 בערב, בבית הכנסת ה'מרכזי', והיא מנוהלת על ידי האברכים הנמרצים והמנוסים הרב מרדכי בק והרב יוסף פרקש. מי שמנהל ומנווט בפועל את המיזם החשוב הזה הוא מחנך הכיתה הגבוהה בת"ת, הרב ברוך ציקוושוילי.

משתתפי ה'ישיבת ערב' יחלקו את זמנם בין חזרה על הנלמד בכיתות, לימוד תניא ומשניות בעל פה ופעילות חווייתית בהובלת האברכים המדריכים. וכל מפגש יסתיים בתפילת ערבית בציבור. בנוסף, המשתתפים המתמידים יזכו בפרסים ובטיולים.

מנהל הת"ת הרב מנחם מענדל הכהן אומר ל-COL: "לאחרונה הובלנו קמפיין רישום לת"ת, תחת הכותרת 'כי לנו אכפת יותר'. ה'ישיבת ערב' שפתחנו מוכיחה שלא מדובר בסיסמה בלבד, אלא באכפתיות אמיתית הלוקחת בחשבון גם את שעות הפנאי של הילדים, השעות שבהן הם אינם במסגרת התלמוד תורה ואינם תחת אחריותו הרשמית".

"יש כאן הזדמנות פז לילדים היקרים שלנו, לנצל את שעות הערב לתעסוקה לימודית, ערכית וחווייתית", מוסיף ואומר חבר ההנהלה הרוחנית של הת"ת, הרב זלמן רודרמן, הקורא להורים לעודד ולדחוף את ילדיהם להשתתף ב'ישיבת ערב'. "במקום שהילדים ישוטטו ברחוב או ישבו שעות על גבי שעות מול המסכים וכיו"ב, הם יקבלו שלוש פעמים בשבוע שעה וחצי מלאות בתוכן". הרב רודרמן גם מעריך כי, "בתוך זמן לא רב אפשר יהיה להרגיש בשינוי אצל הילדים, הן בכיתות והן בבתים".

"הבאנו צוות של אברכים מנוסים ומוצלחים מאוד", אומר מנהל ה'ישיבת ערב', הרב ברוך ציקוושוילי. "אליהם יצטרפו בעזרת ה' גם תלמידי הכיתה הגבוהה, 'מכינה לישיבה', אשר ישמשו כעין סייעים לאברכים. ובעזרת ה' נזכה לייצר כאן מהפכה הרוחנית שללא ספק היא מתנה גדולה לרבי, ערב י"א בניסן שנת ה-120". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.