שניאור דייטש | יום כ"ט אדר א ה׳תשפ״ב 02.03.2022

הצעד היה בלתי נמנע: הרב וולף נפרד מילדי בית היתומים

לאחר מספר ימי לחימה קשים באודסה בין כוחות הצבא הרוסי לבין ההתנגדות האוקראינית, הצעד היה בלתי נמנע: מאה ועשרים ילדי בית היתומים בהנהלת הרב אברהם וולף ורעייתו, יצאו באוטובוסים הבוקר לעבר הגבול עם מדינת מולדובה • בתפילה אבהית: הרב אברהם וולף נופף לשיירה היוצאת לשלום ולהצלחת המסע
הצעד היה בלתי נמנע: הרב וולף נפרד מילדי בית היתומים

תעצומות נפש בל יתוארו עברו על השלוחים באודסה, הרב אברהם וולף ורעייתו, המנהלים לצד ענייני הקהילה בת 35,000 נפש, גם בית יתומים ומעון לניצולי שואה מבוגרים וחסרי ישע.

השלוחים נערכו מבעוד מועד עם טונות של מוצרי מזון יבשים, אבל אף אחד לא יכל לצפות אסון הומניטרי בהיקף כזה ומלחמה שלא רואים את סופה ורק הולכת ומעצימה מרגע לרגע.

לפני ימים אחדים, הרב אברהם וולף נשנק מבכי כאשר דיבר באמצעות ה'זום' לחברי וועדת הכנסת, וסיפר על האסון ההומניטרי הצפוי ובקריאה שלא לחכות שזה יקרה.

"אצלינו באודסה יש 35,000 יהודים, 180 ילדים בבית היתומים וכמה עשרות ניצולי שואה הזקוקים לעזרתנו, אין מישהו אחר שיעזור להם", אמר באחד הראיונות.

לאחר שהלחץ המלחמתי גובר, הוחלט למצוא שעת כושר מתאימה כדי לחלץ את ילדי בית היתומים מחוץ לגבולות אוקראינה. הבוקר זה קרה, והשליח ורעייתו נפרדו זמנית ובלב כואב ממאה ועשרים הילדים.

סיפורו של התינוק היהודי שנמסר לאימוץ ונקרא בשם 'טוביה' עורר גם הוא תשומת לב רבה ואמפטיה רבה לפעולות הקודש של השלוחים, במצבים הכי קשים וקיצוניים.

כאמור הבוקר מאה ושמונים ילדי בית היתומים, יצאו באוטובוסים הבוקר לעבר הגבול עם מדינת מולדובה, כשהרב וולף ורעייתו מלווים אותם בתפילה מלב נרגש שיצליחו במסע, יגיעו ויחזרו בשלום.

צפו בתיעוד:

 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
וואווווווווו
כ"ט אדר א ה׳תשפ״ב
2.
אשרינו
ל' אדר א ה׳תשפ״ב
אאווו ה רק לבכותת
משיח עכשיו
איזה תעצומות נפש של שלוחים
אשרינו !!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.