צביקה קעניג | יום כ"ח אדר א ה׳תשפ״ב 01.03.2022

החל מהיום: עדכון בהגבלות התו הירוק: תותר כניסת זרים לישראל

הגבלות התו הירוק עודכנו מהלילה בחצות: במסגרת העדכון, יוארך תוקף התו הירוק למחוסנים ומחלימים על פי הוראות משרד הבריאות, וכן ירועננו הכללים עבור ישראלים השבים לארץ מחו"ל ותיירים זרים.
החל מהיום: עדכון בהגבלות התו הירוק: תותר כניסת זרים לישראל
אילוסטרציה: דוברות המשטרה

על פי הודעת משרד הבריאות, עבור מחוסנים בארבע מנות יוארך תוקף התו הירוק עד 31 במאי, או שישה חודשים ממועד החיסון הרביעי (המאוחר מביניהם). למי שקיבלו שלוש מנות חיסון נגד קורונה, וחלף לפחות שבוע ממועד קבלת המנה השלישית של פייזר או שבועיים מההתחסנות במנות של מודרנה או אסטרהזניקה (לא כולל יום החיסון), יוארך תוקף התו הירוק עד 31 במאי או בחלוף שישה חודשים ממועד החיסון האחרון (המאוחר מביניהם).

במשרד עדכנו עוד כי יוארך התו הירוק גם למחוסנים בשתי מנות שחלף שבוע אחד מקבלת החיסון השני של פייזר ושבועיים מחיסון מודרנה או אסטרהזניקה שקיבלו (לא כולל יום החיסון), וטרם חלפו שישה חודשים ממנת החיסון השנייה.

נוסף על כך, עבור מחלימים שטרם חלפו שישה חודשים מרגע שקיבלו את אישור ההחלמה, או ילדים עד גיל 12 ושלושה חודשים שהחלימו, תוקף התו הירוק יהיה חצי שנה מאישור ההחלמה האחרון או עד גיל 12 ושלושה חודשים (המאוחר מביניהם).

כמו כן, למחלים שהתחסן במנה אחת לפחות, תוקף התו הירוק יהיה חצי שנה ממועד ההחלמה האחרונה, או חצי שנה ממועד החיסון האחרון, או עד 31 במאי 2022 (המאוחר מביניהם).

עדכון במתוווה התיירות

על פי הודעת משרד הבריאות, "מ-1 במרץ 2022 תבוטל הדרישה לביצוע בדיקת PCR או אנטיגן טרם הכניסה לישראל, או העלייה למטוס לשבים לישראל. חובת בדיקת  PCR לאחר הנחיתה בנתב"ג נותרת ללא שינוי".

פטורים מבדיקת PCR: אזרח ישראל, תושב קבע ובעל רישיון לישיבת ארעי כללי (א'5) בכפוף להצגת מסמך המעיד על כך - דרכון ישראלי, מסמך נסיעה ישראלי לרבות תעודת מעבר ותעודת זהות ישראלית.

במסגרת עדכון התו הירוק, החל מ-1 במרץ 2022, "תותר כניסת זרים לישראל בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR טרם הכניסה או העלייה למטוס לישראל, וביצוע בדיקת PCR עם הכניסה לישראל".

במשרד הבריאות מדגישים כי "כל הנכנסים לישראל - ישראלים וזרים - נדרשים למלא טופס הצהרת נוסע נכנס במהלך 48 השעות טרם הכניסה או העלייה למטוס לישראל. כמו כן, כל הנכנסים לישראל חייבים בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שנעשתה בכניסה לישראל, בנתב"ג או 24 שעות (המוקדם ביניהם)".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.