מערכת COL צעיר | יום כ"ז אדר א ה׳תשפ״ב 28.02.2022

צונאמי מבעבע: היום שבו לונדון טבעה בנהרות של בירה • מעניין

לא בכל יום שוטף נהר את לונדון, ובודאי שלא נהר של בירה. אבל פעם אחת זה קרה, וזה לא היה משעשע כל כך כפי שזה נשמע • האנשים שמתו מהרעלת אלכוהול, והמהומה שפרצה בבית הרפואה • משעשע?  
צונאמי מבעבע: היום שבו לונדון טבעה בנהרות של בירה • מעניין
shutterstock

 

צונאמי של בירה

 

ג׳ בחשוון ה׳תקע״ה
הבוקר התחיל במבשלת הבירה "פרסת הסוס" שבלונדון כמעט כמו בכל בוקר. העובדים בירכו איש את חברו ב'בוקר טוב' נימוסי ופנו כל אחד לעבודתו. ממש כמו בכל יום.

מיכל הבירה הענק התנשא במרכז המבשלה. הוא היה עצום בגודלו וניתן היה להבחין בו גם ממרחק. למעלה מחצי מליון ליטר של בירה תססה במיכל הגדול, שהתנשא לגובה של תשעה מטרים. סיפרו כי לאחר שנחנך המיכל הענק, ערך מנהל המבשלה ארוחת ערב חגיגית לעשרות סועדים, בתוך המיכל הענק. זה יכול לעזור לנו להבין עד כמה היה המיכל הזה גדול.

 

המיכל חורק

רצועות עבות הקיפו את המיכל, מתוחות היטב כדי לשמור על דפנותיו של יזוזו חלילה. 29 רצועות שכאלו היו מלופפות היטב סביב-סביב. כעת, סקר אחד העובדים את דפנות המיכל ולפתע שם לב כי אחת הרצועות רופפת מעט. הוא לקח אחריות, ומיהר לדווח לאנשי הצוות הבכיר במבשלה, כדי להראות להם את הממצא המדאיג. הנהלת המבשלה בחנה את הממצא ברצינות, והחליטה כי למחרת יובא איש מקצוע ויטפל בבעיה. השקט שב למבשלה, וגם העובד המודאג פנה רגוע לעבודתו.

 

מבשלת הבירה "פרסת הסוס" מספר שנים קודם השטפון

 

אבל השקט לא נמשך זמן רב. ואם נדייק – הוא נמשך בדיוק עד השעה חמש וחצי אחר-הצהריים. מי ששהה באותה השעה במבשלה, לא יכול היה להתעלם מרעש החריקה העצום שנשמע מלמעלה. כולם הרימו את עיניהם, והמראה שנגלה אליהם היה מבעית. הרצועה נקרעה לחלוטין, והלחץ שנוצר על הדפנות גרם גם לשאר הרצועות להיקרע בזה אחר זה. זו הייתה תחילתו של אסון.

בתוך רגעים ספורים נקרעו דפנות המיכל, ולמעלה מחצי מיליון ליטר של בירה אנגלית דלפו ממנו בקול רעש אדיר. שום דבר לא עמד בפני נהר הבירה העצום. הזרם הפך לעצום מרגע לרגע, כשהוא סוחף כל מה שבדרכו.

 

נהר של מיליון וחצי ליטר בירה

התפוצצות המיכל הגדול הייתה רק תחילתו של הסיפור. הוא לא היה המיכל היחיד במבשלת הבירה, וזמן קצר לאחר מכן התפוצצו שאר המכלים והחביות במקום, שהכילו בסך הכולל 1,470,000 ליטר של בירה.

 גלים של בירה תוססת הציפו את רחובות מרכז לונדון. מרתפים סמוכים התמלאו עד התקרה בנוזל המבעבע, וכל תכולתם נהרסה. אנשים טיפסו על הקירות והגגות נסים מאימת המשקה המאיים.

 

Bernd Zillich / Shutterstock

 

מספר אנשים טבעו בשיטפון הגדול. אחרים מתו מהרעלת אלכוהול, לאחר שניצלו את ההזדמנות ושתו לשוכרה בירה בחינם. באותה תקופה כנראה עוד לא היו מודעים מספיק לחשיבות ההיגיינה ורבים שאבו בכלים בירה מתוך הנהר העצום.

הדיווחים מספרים כי באחד מבתי הרפואה נוצרה מהומה לאחר שהחולים חשו בריח הבירה העז והיו בטוחים כי מחלקים למאושפזים בירה. כולם רצו לחפש היכן מחולקת הבירה, ובבית הרפואה נוצרה מהומת ענק.

 

צרוב בתודעה

עד היום, מאתיים שנה לאחר מכן, חקוק ה'שיטפון של הבירה' בזיכרונה של לונדון כאחד האירועים הדרמטיים שחוותה העיר. אנשים קיפחו את חייהם וקירות בתים קרסו מעוצמת השיטפון. אילו לא היה האירוע הזה עצוב כל-כך, הוא היה בודאי נכנס לרשימת האירועים המשעשעים ביותר בהיסטוריה. בכל זאת, נהר של בירה זה לא דבר שרואים כל יום..

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.