מערכת COL | יום כ"ו אדר א ה׳תשפ״ב 27.02.2022

צבא רוסיה בתוך חרקוב, הרב מוסקוביץ': "רואים קרבות ברחובות"

קרבות קשים בין רוסיה לאוקראינה בעיר השנייה בגודלה במדינה, חרקוב • השליח:  "לא האמנו שזה יקרה אבל היינו מוכנים לזה, העיר מלאה בטנקים וקולות ירי, יש אנשים שאין להם איפה להיות ומנסים לעזור ולדאוג לכולם"
צבא רוסיה בתוך חרקוב, הרב מוסקוביץ':
צילומים: לפי סעיף 27א

כלי רכב צבאיים רוסיים וכוחות מיוחדים נכנסו הבוקר (ראשון) לעיר חרקוב באוקראינה – העיר השנייה בגודלה, הממוקמת בצפון-מזרח המדינה. לפי דיווחים יש קרבות קשים בין הצדדים.

הרב ‏מענדל מוסקוביץ', משלוחי הרבי בעיר, סיפר הבוקר בריאיון בגל״צ: "לא האמנו שזה יקרה אבל היינו מוכנים לזה. לא יכולים לצאת החוצה, רואים את הקרבות ברחובות. אנחנו פה בשביל הקהילה כי אין ברירה. הגעתי לכאן לפני 30 שנה, לא זוכר זמנים כאלה".

בראיון ל'קול ברמה', סיפר אביו הרב משה  מוסקוביץ' על השבת שעברה. "שבת עברה בשלום, עם תפילות, לימוד והתוועדות, הבוקר העיר מלאה בטנקים וקולות ירי, יש אנשים שאין להם איפה להיות ומנסים לעזור ולדאוג לכולם".

בתוך כך, פיצוצים עזים האירו הלילה את שמי קייב וילד בן 6 ומספר בני אדם נוספים נהרגו מירי כבד ברובע המערבי של הבירה. שני הדי פיצוצים גדולים נשמעו לפנות בוקר סביב ואסילקיב שמדרום-מערב לקייב, עיר עם שדה תעופה צבאי גדול ומכלי דלק מרובים. זמן קצר לאחר מכן, דווח על שרפה שמשתוללת במחסן נפט בבסיס חיל האוויר בעיר.

משרד ההגנה הרוסי טען שכוחות הצבא הרוסי מכתרים את העיר חרסון.

במקביל, ארה”ב והאיחוד האירופי החריפו את הסנקציות על רוסיה ויחסמו אותה חלקית ממערכת התשלומים העולמית SWIFT.

 

 מערכת התשלומים הבין-לאומית סוויפט מסרה כי היא מתכוונת ליישם בימים הקרובים את הסנקציות שהטילו מדינות המערב נגד בנקים רוסים. “אנו בקשר עם הרשויות האירופיות כדי להבין את הפרטים של הגופים שיהיו כפופים לצעדים החדשים ואנו מתכוננים לציית להנחיות משפטיות”, נכתב בהצהרה.

שירותי החירום הממלכתיים של אוקראינה מסרו כי בניין מגורים בן תשע קומות בעיר חרקוב שבמזרח המדינה נפגע מ”ארטילריה של האויב” ואישה ששהתה בבניין נהרגה. משירותי החירום נמסר כי לבניין נגרם נזק רב וכ-80 בני אדם חולצו. רובם תפסו מחסה במרתף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.