COL | יום כ"ד אדר א ה׳תשפ״ב 25.02.2022

"אחינו השלוחים, אתם הגיבורים שלנו" • מאמר הצדעה

הגיבורים האמיתיים:  "בעוד המלחמה משתוללת במלוא עוזה בפרברי בירת אקראינה, הגיבורים שלנו בכל המלחמה הזאת, גיבורי העם היהודי כולו, אלו אתם, שלוחי חב"ד בקו החזית, בהחלטתכם האמיצה והמשותפת: לא עוזבים את הקהילות!" • מאמר הצדעה לשלוחי חב"ד בקו העימות
גיבורי כוח: כמה משלוחי הרבי באוקראינה, הנמצאים באיזורי העימות: ז'פרוזה, אודסה, דנייפרו, זיטומיר, קרמנצ'וג, קייב בירת אוקראינה, חרסון (תמונה מדגמית, מתוך מאות שלוחים)

בשעות קשות אלו בהם הלחימה משתוללת סביב בירת אוקראינה קייב, וישנם מאות הרוגים לשני הצדדים. מה שהתחיל ב'איום' של פוטין, כלל הצבת כוחות שלא נראו באירופה מאז מלחמת העולם השנייה, והחל אתמול לפנות בוקר כמתקפה צבאית מלאה על אוקראינה מכמה חזיתות.

הגיבורים שלנו בכל המלחמה הזאת, גיבורי העם היהודי כולו, שכעת צופה בכם: אלו אתם, שלוחי חב"ד בבירה קייב ובכל רחבי אוקראינה, שסירבתם להתפנות בכל תקופת המשבר, וזאת משום דאגה לקהילותיכם, כשכולם מסתכלים לראות: מה יעשו שלוחי חב"ד והאם ב'רגע האמת' יתפנו, או שיוותרו לצידם לסייע להם?  בעוד קהילות רבות אחרות התפנו בימים לפני פרוץ המלחמה, בהוראת מנהיגיהם וראשי הקהילות, אתם, שלוחי חב"ד עמדתם כצוק איתן, והחלטתם ביחד שלא לעזוב.

התכנסתם, מאות שלוחי הרבי בשבוע שעבר, ב'זום', כתבתם פ"נ לרבי והחלטתם: אנחנו נשארים! היש לנו מסירות נפש גדולה מזו?

לפעמים ההיסטוריה חוזרת, רק צריך לעצור רגע ולחשוב: הנה היא כאן, חיה ונושמת! מסירות הנפש של 'זקני החסידים' להציל נפשות, לקדש שם שמיים ברבים, חיה וקיימת, גם היום, ה'תשפ"ב, 2022!

'בראבו' לכם, חיילנו האמיצים, חיילי ושלוחי הרבי, שכמו קברניט הספינה, קודם כל דואגים להציל עד אחרון הנוסעים, ורק אז חושבים על עצמם ומשפחותיהם. בראבו!

"אנו לא תיירים פה, הגענו לפה וכאן נישאר לצד הקהילה שלנו, שזקוקה לנו יותר מתמיד", אמר שליח חב"ד בקייב הרב מוטי לבנהרץ, בראיון רדיו וטלויזיה אתמול, לאחר פרוץ הקרבות.

 

"למנצח: ילדיו של שליח חב"ד בקייב הרב מוטי לבנהרץ, אומרים תהילים במקלט


 

"איך נשאיר כאן את היתומים בבית היתומים באודסה, קשישים מרותקים וכ-35,000 יהודים ללא משענת?" אמר הרב אברהם וולף בראיונות שונים. הוא סרב לסכן את אנשי קהילתו והמליץ להם להישאר בביתם עד יעבור זעם.

כך גם הרב משה מוסקוביץ' שליח חב"ד בחרקוב, שלאחר פרוץ הקרבות התפנה למקלט שהכינו בבית הכנסת יחד עם אנשי הקהילה. "צריכים אותנו כאן בשעות הקשות הללו, ונשאר לצידם", אמר בפשטות.

כך גם בזיטומיר, ניקולייב, דנייפרו, קרמנצ'וג, ז'פרוזה, פולטבה, ועוד ערים הסמוכות לאיזור העימות, השלוחים נשארים ולא עוזבים!

בפעם הבאה, כשאתם חסידי חב"ד, שרים את ההמנון הצבא הרוסי 'מי ארמיא אדמורא' שהפך להמנון חיילי הרבי, תדעו לכם: יש היום דבר כזה ארמיא אדמורא!

גיבורים!

לגולשים: ניתן להשאיר הודעות תמיכה וחיזוק לשלוחים, גם באמצעות התגובות.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
בעז''ה שיהיה בהצלחה מעין ''ארץ אשר תמיד...
כ"ו אדר א ה׳תשפ״ב
וכו' וכו'בעז''ה שיהיה בהצלחה מעין ''ארץ אשר תמיד עיני ה' אלקיך בה'' ובל נשכח את שקרה לפני בדיוק 31 שני בתקופה הזו
2.
כל הכבוד לרב אסמן
כ"ו אדר א ה׳תשפ״ב
כל הכבוד לרב אסמן שפתח בעבור יהודים את הכפר אנטבקה, בצמוד לקייב, שם מתקבצים עכשיו שלוחי הרבי מגוונים שונים עד יעבור זעם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.