מערכת COL | יום כ"ג אדר א ה׳תשפ״ב 24.02.2022

עוצר לילי הוכרז בקייב, השליחה: "הכי מפחיד זה חוסר הוודאות"

20 מסוקים רוסים וכלי טיס מסוג MI-8 הביאו צנחנים לנמל התעופה הוסטומל שבאזור קייב. שליחת הרבי: "אנחנו מנסים להיות כתובת ליהודים המקומיים. עצם העובדה שאנחנו כאן זה נותן לאנשים לשמור על שפיות" • ​עדכונים
עוצר לילי הוכרז בקייב, השליחה:
קרבות באוקראינה. צילום: שאטרסטוק

המלחמה באוקראינה מחריפה: הרשויות הצבאיות באוקראינה מדווחות ש-20 מסוקים רוסים וכלי טיס מסוג MI-8 הביאו צנחנים לנמל התעופה הוסטומל שבאזור קייב.

במקביל, ראש עיריית קייב הכריז על עוצר בבירת אוקראינה. העוצר יחל ב-22:00 בלילה ויימשך לפחות 7:00. התחבורה הציבורית לא תעבוד אבל תחנות המטרו ישמשו כמקלטים מסביב לשעון.

שליחת הרבי בקייב, הרבנית ‏דבורה לאה לבנהרץ, התראיינה היום (חמישי) לתאגיד השידור הציבורי וסיפר על חוסר הוודאות. לדבריה, הדבר הכי קשה הוא העדר הידיעה מה באמת קורה.

"אנחנו עדיין מקווים שזה יסתיים מהר ובשקט בלי פגיעות", אמרה לבנהרץ. "אנחנו מנסים להיות כתובת ליהודים המקומיים. עצם העובדה שאנחנו כאן זה נותן לאנשים לשמור על שפיות".

בהמשך סיפרה כי "הכי מפחיד זה חוסר הוודאות. בארץ יש אזעקה וברור לך לאן ללכת ומה קרה. כאן קודם שומעים פיצוצים, ואז אזעקה – ושקט, לא יודעים מה קרה. אין מקלטים, יש תחנות מטרו שיכולות לשמש לכך אבל הן לא מצוידות לשהות ארוכה".

כזכור, במהלך הלילה הורה הנשיא פוטין כי רוסיה יוצאת למבצע צבאי נגד אוקראינה בחבל דונבאס במזרח אוקראינה שמטרתו פירוז מנשק.

הבוקר (חמישי), זמן קצר לאחר השעה 05:00, נשמעו פיצוצים ראשונים בבירה קייב והתפרסמו דיווחים על מתקפות במקומות נוספים.

התקשורת הממלכתית ברוסיה משבחת את ‘המבצע הצבאי’ באוקראינה, וכינתה אותו ‘התערבות צבאית בדונבאס’. כלי התקשורת במוסקבה מתעלמים מהתקפות הטילים על התשתיות ועל הערים ברחבי אוקראינה. לדוגמה, ערוץ החדשות “רוסיה-24″ דיווח ש”הניאו-לאומנים האוקראינים מחכים לרגע הנכון להכות ברוסיה”.

בכירים אמריקנים צפו היום שקייב תיפול לידי הכוחות הרוסיים בתוך ימים. משרד ההגנה הרוסי הודיע: "תקפנו יעדים צבאיים בלבד, והשמדנו 18 מרכיבים של סוללות S-300 אוקראינית וסוללות טילי קרקע-אוויר מסוג BUK-M1. זלנסקי קרא לנאט”ו להכריז על אוקראינה כאזור אסור לטיסה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.