מערכת COL צעיר | יום כ"ג אדר א ה׳תשפ״ב 24.02.2022

העובדות הלא מוכרות על המדינה שבראש הכותרות: אוקראינה

באיזו עיר בעולם יש למעלה מאלף וחמש מאות בתי קפה? ומדוע במידה מסויימת אוקראינה היא המדינה הגדולה ביותר ביבשת אירופה? • אספנו צרור עובדות מרתקות אודות אוקראינה, והרי הם לפניכם • 8 עובדות על אוקראינה
העובדות הלא מוכרות על המדינה שבראש הכותרות: אוקראינה
shutterstock

 

 

8 עובדות על
אוקראינה

 

1

באוקראינה נמצאת העיר ניקולייב, מקום הולדתו של הרבי נשיא-דורנו. גם דנייפרופוטרובסק, העיר בה התגורר הרבי במהלך שנות ילדותו ושבה שימש אביו רבי לוי יצחק ברבנות, נמצאת בתחומי אוקראינה.

2

בשנת תשמ"ו, ניזוקה אוקראינה מאחד האסונות החמורים ביותר שידע העולם, כתוצאה מתקלה בתחנת כוח גרעינית. הטרגדיה התרחשה באתר הגרעין השוכן בסמוך לעיר צ'רנוביל, הנמצאת בחלקה הצפוני של המדינה. מאז הוכרז האזור כאזור מבודד, שהכניסה אליו אסורה. האסון וההכרזה על הסכנה להתגורר באזור, הביאו ליצירתם של כמה "ערי רפאים". למרות רמות הקרינה הגבוהות והמסוכנות, האזור מושך אליו המוני תיירים.

 

 

3

תחנת הרכבת התחתית (ה"מטרו") העמוקה ביותר בעולם, נמצאת באוקראינה, והיא נבנתה לפני כ-60 שנה. עומקה של התחנה, המשתייכת לקו המטרו העירוני של העיר קייב הוא - 105.5 מטר מתחת לפני הקרקע. מדרגות נעות לוקחות את הנוסעים פנימה אל בטן האדמה. הסיבה לבניית התחנה בעומק רב כל-כך היא שעל הרכבת לנוע תחת נהר הדנייפר המקיף את העיר.

4

 

תוחלת החיים הממוצעת במדינה נעה סביב 71.48 שנים. אבל אם נדייק נגלה שיש הפרש גדול בשיעורי תוחלת-החיים בין גברים ונשים באוקראינה. שיעור תוחלת-החיים לגברים הוא רק 66 שנים, בעוד שנשים חיות בממוצע עוד עשר שנים נוספות.

 

5

אוקראינה היא השנייה בגודלה באירופה - או הראשונה בגודלה אם תורידו מהרשימה את רוסיה שחלקה שוכן בשטח יבשת אסיה. שטחה הכולל של המדינה הוא 603.55 קמ"ר. אבל, בעוד אוקראינה היא המדינה הגדולה ביותר מבחינת שטח באירופה, היא אינה הגדולה מבחינת אוכלוסייה. עם אוכלוסייה של כ-46 מיליון איש, כמות התושבים באוקראינה קטנה אף מכמות התושבים בגרמניה או צרפת.

 

"מנורה" המרכז החב"די הגדול בעיר דנייפרופוטרובסק שבאוקראינה | Inna Shport/Shutterstock

 

 

6

על אף שהיא נקראת אוקראינה, אם תדברו במדינה ברוסית לעיתים יבינו אתכם טוב יותר מאשר אם תדברו באוקראינית. זה תלוי במקום שבו אתם נמצאים באוקראינה, ובכל מקרה – כמעט כל האזרחים מדברים בשתי השפות. בשנים האחרונות, הלך והתחזק מעמדה של האוקראינית בניסיון לבדל את התושבים מרוסיה השכנה ולחזק את הזהות העצמאית. שפות נוספות הנפוצות באוקראינה כוללות רומנית, פולנית והונגרית.

 

7

בעיר לבוב האוקראינית, ישנם למעלה מ-1,500 בתי קפה (!), המספר הרב ביותר לנפש, מכל עיר אחרת בעולם.

 

 

8

המטוס הגדול ביותר אי פעם נבנה בקייב, אוקראינה. למטוס ניתן הכינוי "אנטונוב", והמרחק בין קצה כנף אחד שלו לקצה הכנף הנגדית השתרע למרחק של 88.4 מטר. משקלו של מטוס הענק היה מכובד גם הוא - 640,000 ק"ג (!). ה"אנטונוב" נבנה בתקופת ברית המועצות, ולמרות - או שמא בגלל - גודלו העצום ייוצר רק מטוס אחד מסוגו..

 

 

 

 

קרדיט תמונות: shutterstock

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.