COL | יום כ"ב אדר א ה׳תשפ״ב 23.02.2022

בנקודה הכי חמה: בחרקוב חגגו 30 לבית הספר היהודי

למרות המתיחות בגבולות אוקראינה, כשחרקוב גובלת במחוזות הבדלניים בלב הסערה, במזרח במחוז לוהנסק, ובדרום-מזרח במחוז דונצק, 400 תלמידים יהודים התכנסו בבית הספר היהודי בחרקוב, אור אבנר וציינו אירוע חגיגי: 30 שנה להקמת בית הספר היהודי של חב"ד • שליח חב"ד הרב משה מוסקוביץ': כל העולם מסתכל עכשיו על אוקראינה ושואל מה קורה עם הקהילות היהודיות. נאמר בגאווה שכולכם מחייכים וגאים במורשת היהודית"
בנקודה הכי חמה: בחרקוב חגגו 30 לבית הספר היהודי

 

למרות המתיחות בגבולות אוקראינה, כשחרקוב גובלת במחוזות הבדלניים בלב הסערה, במזרח במחוז לוהנסק, ובדרום-מזרח במחוז דונצק, 400 תלמידים יהודים התכנסו בבית הספר היהודי בחרקוב, אור אבנר וציינו אירוע חגיגי: 30 שנה להקמת בית הספר.

הרב משה מוסקוביץ, רבה הראשי של חרקוב, נשלח ע"י הרבי עם משפחתו בקיץ תש"נ (1990) לחרקוב כדי להחיות את היהדות. שליחותו של הרבי תמיד הייתה ברורה, בראש ובראשונה מגיע החינוך היהודי.

הרב מוסקוביץ' אצל הרבי
 


בשנת 1936 בית הספר היהודי האחרון בחרקוב נסגר תחת המשטר הקומוניסטי ובפברואר 1992 יחד עם גריגורי שוחט פתחו בני הזוג מוסקוביץ את בית הספר היהודי של חרקוב.  מאז ימיו הראשונים בית הספר שימש תמיד כבית שני לאלפי ילדים הגאים להיות תלמידי בית ספר כה ייחודי.

עם תחילת חגיגות היום בכיתות התיכון, העלה המנהל גריגורי שוחט זיכרונות מימי הבראשית של בית הספר וכיצד צמח "מי היה מאמין כשפגשתי את הרב משה מוסקוביץ בבית הכנסת ברחוב פושקינסקיה בתחילת שנות התשעים, עם הבן הקטן שלו מענדל, שבסופו של דבר נקים יחד בית ספר עם אלפי בוגרים..."

הרב מוסקוביץ' עם מקורב בשנים הראשונות (ארכיון)


הרב מוסקוביץ אמר לתלמידים: "...כל העולם מסתכל עכשיו על אוקראינה ושואל מה קורה עם הקהילות היהודיות שם? האם בתי ספר פתוחים?  האם אנשים הולכים ברחובות כרגיל? אנו יכולים לומר בגאווה שכולכם כאן, לומדים בבית הספר היהודי שלנו, מחייכים וגאים במורשת היהודית שלכם".

בבית הספר היסודי המשיכו החיוכים וההתרגשות כשהילדים התכוננו במשך שבועות ליום הגדול!  בשירת "עושה שלום" ו"יום הולדת שמח" נהנו התלמידים הצעירים מתוכנית מיוחדת וחגיגה.

וולאדה קושיי, תלמידה לשעבר ואמא של מאשה בכיתה ב', אומרת: "בית הספר שלנו הוא לא רק בניין - הוא חי וגדל, ועם כל השינויים במשך השנים הוא תמיד נשאר משפחה - מקום בו כל התלמידים, המורים  והבוגרים מרגישים אחד!"

בית הספר היהודי בחרקוב הוא חלק בלתי נפרד מהקהילה היהודית של חרקוב שמאז אוגוסט 1990 גדלה להיות קהילה חזקה ומאוחדת. היום שולחים מאות חבילות מזון לשבת באות הזדהות ועזרה ליהודים בעיר להראות שהקהילה איתם תמיד. במיוחד בזמנים אלו פונים 25000 היהודים בחרקוב לקהילה לתמיכה ועידוד וממשיכים להתפלל לנס מופלא כדי שיוכלו להמשיך בעבודתם בחרקוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.