מערכת COL | יום כ"א אדר א ה׳תשפ״ב 22.02.2022

החב"דניקית שמנהלת מחלקה טכנולוגית וחולשת על 35 עובדים

TheMarker ערך ראיון נרחב עם ציפי חן, חסידת חב"ד, בתו של המהנדס והמדען החסידי ר' אלכס פרידמן, העוסקת בניהול תחום סיכוני אשראי בבנק וחולשת על 35 עובדים • COL עם קטעים נבחרים: ההשראה בבית, האחים והשילוב בין העולמות
החב
אילוסטרציה. shutterstock

ציפי חן, חסידת חב"ד, בתו של המהנדס והמדען החסידי ר' אלכס פרידמן, העוסקת בניהול תחום סיכוני אשראי בבנק וחולשת על 35 עובדים, התראיינה השבוע ל'TheMarker' וסיפרה על שילוב קריירה, גידול ילדים והשראה מבית אבא.

היא סיפרה כי את ההשראה לבחירה במסלול הכל כך טכנולוגי שאבה מאביה. "הוא חסיד חב"ד שעלה ב-1971 מבריה"מ. הוא היה גם שם חסיד חב"ד, שזה היה משהו מאוד לא טריוויאלי בתקופה הקומוניסטית, כי היה צריך להסתיר את זה, והם דבקו במצוות בתנאים מאוד לא פשוטים", סיפרה.

חן הוסיפה: סבא שלי היה במאסר בסיביר רק כי שמר מצוות, ואבא של אמא שלי גם הגיע מאותו רקע. אבא שלי למד ברוסיה מתמטיקה שימושית, והשתלב בארץ בתפקידים בצבא ובתעשייה האווירית".

רבים ממשפחתה עוסקים בתחומים דומים. "אנחנו שבעה אחים. שניים מתעסקים בתחום של אבא שלי - אח אחד בתעשייה האווירית והשני בחברת לויינים; אחותי רואת חשבון בפירמה גדולה, אחות נוספת מעצבת פנים ושתי אחיות מורות".

עוד סיפרה: "אבא שלי תמיד היה חב"דניק, ותמיד הקפיד מאוד על הדרך שלו ועל הדברים שלו ועל מה שחשוב לו. הוא מעולם לא ראה בזה סתירה. הוא תמיד עבר בחברה מעורבת, יש לו חברים קרובים שהם לא דתיים, וזה מעולם לא התנגש לנו. חב"ד זאת תנועה שיוצאת החוצה, נגישה ולא מסתגרת או מטיפה לאיזושהי בדלנות - ההפך, לעבוד ולהיות עם החברה ועם האנשים ולהכיר את הישראליות. זה משהו שלא הפריע לי אף פעם".

כשנשאלה אם מרגישה לפעמים הרמת גבה על כך שחב"דניקית מנהלת מחלקה טכנולוגית, השיבה: "לא. אני מרגישה שאני לא נבחנת על סמך ההשתייכות הקהילתית שלי או הערכים שאני מחנכת את הילדים שלי בבית, אלא על סמך מה שאני עושה בפועל. אני לא חושבת שהעיסוקים שלי באים בסתירה". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.