צביקה קעניג | יום כ"א אדר א ה׳תשפ״ב 22.02.2022

235 שנים להסתלקות רבי אלימלך מליז'נסק זיע"א

היום, כ"א אדר חל יום היארצייט של הרה"ק רבי אלימלך מליז'נסק זצ"ל. במהדורת הספר 'נועם אלימלך' משנת תש"ב, כתב אדמו"ר הריי"צ: "בודאי ירבו הקונים את הספר"
235 שנים להסתלקות רבי אלימלך מליז'נסק זיע
הרבי הריי"צ על ה'נועם אלימלך': בודאי ירבו הקונים את הספר
היום, כ"א אדר חל יום היארצייט של הרה"ק רבי אלימלך מליז'נסק זצ"ל הידוע בכינוי רבי אלימלך, או 'הנועם אלימלך'.
 
בצעירותו היה ידוע כתלמיד חכם גדול בעל פלפול. בעצת אחיו רבי זושא מאניפולי נתקרב למגיד ממזריטש, ואז עלה במעלות רמות ונשגבות. היה ידוע כאחד מחשובי תלמידי המגיד, ולאחר פטירתו מונה על ידי תלמידי המגיד שבפולין למלא את מקומו.

ידוע היה בענוותנותו. כאשר נשאל אדמו"ר הזקן, על ידי רב מתנגד אחד להגיד לו את מהותו של מחבר הספר נועם אלימלך, שמונח תחת הספסל שלו - של המתנגד, אמר לו אדמו"ר הזקן: גם אם היית מניח אותו עצמו תחת הספסל, גם אז היה שותק ולא היה אומר מאומה. (בית רבי)
 
קיימת מסורה בקרב חסידי חב"ד, כי אדמו"ר הזקן אמר שבעוד שספרו הוא ספר של בינונים, הרי הספר נועם אלימלך הוא ספרן של צדיקים. ואכן, בספר מלבד עשרות הבחינות בהן מכונה הצדיק בספר, למדים ממנו ארחות צדיקים, מעלותיהן הק', דרכי הנהגתם, וצורת השפעתם שפע ברכה לישראל.
 
במהדורת הספר משנת תש"ב, כותב אדמו"ר הריי"צ: "במענה על מכתבו אודות הדפסת הספר הקדוש "נועם אלימלך", בוודאי הוא דבר נעלה במאד ובטח ירבו בעה"י הקונים להיות להם למשמרת הצלחה ככל הספרים הקדושים מרבותינו הק' זי"ע, וראוי הדבר לעשות מבוא הדור כתוב תולדות הרה"ק המחבר, רבותיו בניו ותלמידיו הק' ואיזה ליקוט סיפורים וכדומה שהם עיטור ספרים."

הוא נפטר בכ"א באדר, ויום זה נחשב ליום חג ברוב קהילות החסידים. רבבות יהודים פוקדים את קברו בליז'נסק ביום ההילולא מדי שנה.
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.