COL | יום ט"ז אדר א ה׳תשפ״ב 17.02.2022

הרבי נעצר בשם התינוק, סימן בעיפרון ואמר 'אזכיר על הציון'

הרב אהרון רגוזניצקי, מי שהיה מנהל התלמוד תורה הליטאי המפורסם בבני ברק 'תלמוד תורה תשב"ר', חושף בביתו סיפור מדהים על 'יחידות' מופלאה שהיתה לו אצל הרבי לפני 42 שנה וסיפור מצמרר • "הרבי עבר על רשימת הילדים, וכשהגיע לשמו של בני הקטן נחום, סימן בעיפרון ואמר 'אזכיר על הציון'. לא הבנתי מדוע"
הרבי נעצר בשם התינוק, סימן בעיפרון ואמר 'אזכיר על הציון'
הרב אהרון רגוזניצקי, מספר את הסיפור בביתו בבני ברק, אמש. משמאל: תמונת הרבי במהלך 'יחידות' (צילום: יעקב סער, לע"מ)

הרב שבתי וינטראוב

יו"ר מכון באהלי צדיקים ומחבר 'אקטואליה בזווית חב"דית'

הרב אהרון רגוזניצקי, הוא דמות ידועה ומוכרת בעיר בני ברק. בצעירותו ניהל את התלמוד תורה הליטאי הממוסד הראשון בבני ברק, 'תלמוד תורה תשב"ר' ונחשב לאחד המוסדות הוותיקים והידועים בעיר.

בשיחה לבבית בביתו הצנוע בבני ברק, חושף הרב אהרון סיפור מופלא 'בדידי הווה עובדא' בעיצומה של יחידות לפני 42 שנה. "ראיתי שהרבי יודע לקרוא קוויטלאך, הרבי רואה הכל".

הרה"ג ר' אהרן רוגזניצקי הוא אחד מבעלי הצורה בעיר התורה והחסידות. במשך עשרות בשנים היה מנהל תלמוד תורה תשב"ר ברחוב חזון איש בבני ברק. תלמוד תורה שגם בנוי מעל ביתו של הגאון בעל ה"חזון איש" זצ"ל.

מידי שנה היה מכתת את רגליו בארה"ב כדי להביא את נדיבי העם לתמוך בת"ת שמתנזר מכל מימון ממשלתי ובזכותו תלמוד התורה התרחב ונבנה במשך השנים.

במסגרת תפקידו והיכרותו וידידותו עם הרב פנחס סגל (אביו של הדיין בקראון הייטס הרב שלמה סגל) שהיה  מלמד בת"ת תשב"ר, היה מגיע לרבי מידי ביקור בארצות הברית.

הרה"ג ר' אהרן רוגזניצקי עוד זכה להיות ביחידות פרטית, ולאחר מכן היה מגיע בקביעות לחלוקות הדולרים לצדקה. ופעם אף זכה לעבור לפני העמוד ב-770 במניין של הרבי.

את היחידות הפרטית שלה זכה מהרבי הוא לא ישכח לעולם וכשהוא מספר זאת הוא חוזר לאותה חוויה מסעירה שעבר.

אמש (רביעי) עלינו לביתו שבבני ברק לשמוע את הסיפור.

וכך הוא מספר: "הייתי ביחידות (בסביבות שנת תשל"ט). הגשתי לרבי את ה'קוויטל' (הפדיון נפש) עם שמות בני משפחתי והילדים. הרבי עבר על השמות עם העיפרון בידו, כשהגיע לשם של בני נחום, שהיה אז תינוק כבן שנה, הוא נעצר, סימן בעיפרון לצד שמו ואמר: "אזכיר על הציון". הרבי סיים לקרוא את הקוויטל, ברך אותי ובכך הסתיימה היחידות.

"לא הבנתי מדוע הרבי נעצר דווקא על יד השם של בני נחום ואמר "אזכיר על הציון", חששתי שקרה משהו.

"מיד אחרי היחידות הרמתי טלפון לאשתי וסיפרתי לה את הדברים כהוויתם שהייתי כעת אצל הרבי מליובאוויטש ביחידות  וכשהגיע לשם של הבן נחום הוא עצר ואמר "אזכיר על הציון". האם קרה משהו? אני ממשיך להקשות. ואז מתברר כל הסיפור: אשתי סיפרה  שהיום הבן נחום, שהיה תינוק בן כשנה, נפל מהמיטה וקיבל מכה חזקה בראשו עם זעזוע מוח ה"י. ב"ה בני נחום שיחי' יצא מזה בשלום ללא שום פגע.

את הסיפור מסיים הרב אהרן רוגזניצקי: "ראיתי במו עיני שהרבי יודע לקרוא קוויטל... הרבי רואה הכל. ככל שנדבר על גדלותו של הרבי זה רק חיסרון. מי אנחנו שנדבר".

צפו בוידאו:

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
משה רבינו ממש
י"ז אדר א ה׳תשפ״ב
סיפור מפעים. הלוואי שנזכה להתקשר לרבי באמת ולהביא את משיח. והוא יגאלנו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.