שלמה מן | יום ט"ו אדר א ה׳תשפ״ב 16.02.2022

השלוחים הכריזו: יום רביעי - יום אחדות ותפילה ברחבי אוקראינה

מכתב של חיזוק וביטחון, לצד קריאה לצעדים מעשיים שיגר היום שליח הרבי ויו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה, הרב מאיר סטמבלר, אל יהודי המדינה בצל רוחות המלחמה המנשבות • COL עם החלטות שהעבירו השלוחים
השלוחים הכריזו: יום רביעי - יום אחדות ותפילה ברחבי אוקראינה
צילום רקע: שאטרסטוק • במרכז: הרב סטמבלר

המתיחות באוקראינה מחריפה. היום (שלישי), פורים קטן, בצל דיווחים על פלישה רוסית, שיגר הרב מאיר סטמבלר, יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה, מכתב אל כל יהודי המדינה "היקרים והאהובים", ובו קרא להם להתכנס מחר לכינוסי תפילה משותפים וחיזק את רוחם לקראת ימי חג הפורים הקרבים.

"כיהודים מאמינים, אנו בטוחים שכל דבר מגיע בהשגחה עליונה, אין רע יורד מלמעלה, וכי הכל רק לטובה ולברכה", פתח הרב סטמבלר את המכתב. "ימים אלו הם ימי חודש אדר השמחים, ונצטווינו כי 'משנכנס אדר מרבים בשמחה'- במיוחד לפי הוראת מנהיג הדור הרבי מליובאוויטש, אשר קבע, כי שישים של חודש אדר הם ימים מיוחדים בהם בטלים כל הדברים של היפך הטוב והשמחה.

"בעומדנו בשושן פורים קטן, יום אשר 'ונהפוך הוא' – ניצחון של טוב על הרע ואור על החושך – יום מסוגל לניסים גלויים שיביא אתו בגלוי בשורות משמחות וטובות".

בשלב הזה הזכיר את ימי חג הפורים והרחיב בחיזוק היהודים. "יהודים יקרים! אנו משערים כי בלבותיכם מכרסמים ספקות ולבטים, חששות ודאגות וחוסר מנוחה, דעו נא, כי אנו רבני ומנהיגי היהדות באוקראינה בכל עיר ועיר – שלוחי הרבי בעירכם או במחוזכם – דואגים ומתפללים ללא הרף לשלומכם, ועושים הכל כדי להבטיח את ביטחונכם ושלוותכם המלאים.

"בד בבד עם התפילות והפעולות הטובות שאנו מקיימים, אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים האחראים לביטחון המדינה, ומוכנים לכל תרחיש".

הרב סטמבלר הכריז על כינוסי תפילה משותפים בכל מוסדות החינוך, ועל קביעת יום המחר כ"יום אחדות": "לאור קריאתו של נשיא המדינה מר וולדימיר זלנסקי לקבוע את יום המחרת כיום אחדות".

הקהילות היהודיות התבקשו:

להתאסף בבתי הכנסת בכל קהילה במהלך היום, ט"ו אדר ראשון, לתפילה מיוחדת בקריאת תהילים, נתינת צדקה, והוספה במעשים טובים ואור.

בבתי הספר וגני הילדים, התבקשו להקדיש את השעה 10:00 בבוקר למשך מחצית השעה לתפילה מיוחדת לשלום ושלווה ורוגע במדינה, בהוספת צדקה ודיבור של מעשיםטובים.

בשעה 18:30 בערב נשדר משדר מיוחד שיכלול תפילה תורה וצדקה - וישתתפו מנהיגי הקהילות מרחבי המדינה.

"בימים אלו נדרשים עוד יותר להוסיף באהבה , ברוגע ושלווה בביתכם ובסביבתכם, הוספת חסד, צדקה, מעשים טובים וקיום מצוותיו של בורא העולם ומנהיגו", נחתם המכתב. "ע"י ההוספה באור חיובי, אנו נביא ברכה למדינה לאזרחיה ומנהיגיה, נוסיף בשלום ובשלווה, ונראה בגילוי כיצד הכל בא על מקומו בשלום.

"'הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל' (תהילים קכ"א) בזכות הצדיקים הטמונים במדינה ששומרים על כולנו , ירעיף הקב"ה בוודאי אהבה אין סופית למדינת אוקראינה, שתמשיך לפרוח ולשגשג מתוך אחדות ואהבה, ויקוים הייעוד 'וכתתו חרבותם לעיתים' בקרוב ממש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.