שניאור דייטש | יום י"ד אדר א ה׳תשפ״ב 15.02.2022

בד”צ 'העדה' קורא להחרים מוצרי שטראוס עד אחרי פסח

לאחר שחברת שטראוס השיקה פרסומת לא ראויה הפוגעת בערכי המשפחה היהודית לחטיף ‘דוריטוס’, – יוצאים רבני בד”צ ‘העדה החרדית’ בקריאה להחרים את מוצרי החברה – עד אחרי חג הפסח • “כדי להביע את כאב היהדות החרדית, להשמיע קול מחאה שלא ישונה"
בד”צ 'העדה' קורא להחרים מוצרי שטראוס עד אחרי פסח

המחאה נגד הפרסומת של מותג החטיפים מבית ‘שטראוס’:  לאחר שחברת שטראוס השיקה פרסומת לא ראויה הפוגעת בערכי המשפחה היהודית לחטיף ‘דוריטוס’, – יוצאים היום רבני בד”צ ‘העדה החרדית’ בקריאה להחרים את מוצרי החברה – עד אחרי חג הפסח, כך דווח יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’.

במכתב שיצא מבית הדין של ‘העדה’ נכתב: “בצער רב שמענו כי חברת שטראוס פרסמה פרסומי שחץ ותועבה, בדברים אשר הנפש היהודית סולדת מהם”.

במכתב נאמר עוד: “כדי להביע את כאב היהדות החרדית, להשמיע קול מחאה שלא ישונה, פונים אנו אל הציבור ובייחוד אל רשתות השיווק החרדיים והחנויות המשרתות את הציבור, להימנע עד אחרי חג הפסח הבעל”ט מלרכוש את המוצרים הנ”ל לסוגיהם וגווניהם.

“זאת כדי שידעו הנוגעים בדבר כי בנפשנו הוא, וכדי שלא יהיה חלילה זלזול על ידי אחרים לפרוץ פרץ בדברים הנוגעים לצניעות וקדושת ישראל”.

בחברת שטראוס סירבו להגיב לפניית ‘ישראל היום’.

עוד קודם לכן הודיעו רבנים כי לא ירכשו את חטיפי דוריטוס במחאה על הפרסומת של ‘שטראוס’.

יו”ר איגוד רבני קהילות הרב עמיחי אליהו, אמר: “לא צריך סקר על מנת להבין שרוב החטיפים במדינת ישראל מגיעים למשפחות ברוכות ילדים, קרי: משפחות של דתיים, חרדים ומשפחות שורשיות. נדמה שאנשי הקמפיין החליטו לפגוע כלכלית בבעלי החברה שמוציאה את החטיפים הללו; החלופה השניה היא – שהם חושבים שיש במדינת ישראל אנשים ‘שקופים’, ציבור שאין צורך לכבד את ערכיו. האפשרות השלישית היא שהם החליטו שנכון להחריף את המתיחות בחברה הישראלית, גם על חשבון הפסדים כלכליים מסויימים”.

הוא הוסיף: “חבל שאנשי דוריטוס לא ללמדו את הלקח מהטעות של ‘בן אנד ג’ריס’. לא היינו צריכים בבית איזו קריאה מסודרת לחרם על מנת להחליט שאנחנו מכניסים את החטיף הזה יותר לבית. למרות שהילדים שלי לצערי אוהבים אותו – הוא לא יכנס אלינו לבית”.

גם רבנים מ’צעירי רבני הארץ הטובה’ הודיעו היום על הצטרפות לחרם על החטיף ‘דוריטוס’.

עמנואל שילה, עורך ‘בשבע’, צייץ עם פרוץ הסערה ברשתות החברתיות: “לא קונה דוריטוס. ולא רק בגלל הבריאות. חברה שמוכרת חטיפים לא אמורה לקחת צד בנושאים ערכיים השנויים במחלוקת טעונה בין לקוחותיה. היהדות מכירה רק במשפחה של איש ואישה. לא אתערב בחייו של מי שבוחר לחיות אחרת, אבל לא אתן את כספי לחברה שמשתמשת בו כדי לפגוע בערכיי – ערכי המשפחה היהודית”.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
קצת מאחר מידי, אבל עדיף מכלום
י"ד אדר א ה׳תשפ״ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.