מנדי ברגר | יום י"ד אדר א ה׳תשפ״ב 15.02.2022

כי-תשא: השבירה הגדולה שהביאה את שלימות התורה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו התשעים-ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: שיעור לפרשת כי-תשא, מ"ליקוטי שיחות" חלק כ"ו, בה הרבי מאיר באור מחודש את מאורע שבירת הלוחות הראשונות המסופר בפרשתנו, שהביאה לנתינת הלוחות השניות שהיו בהן גם "הלכות מדרש ואגדות", וההוראה הנצחית מכך על לימוד התורה שנדרשת להיות משולבת מ"שלימות אישית" ומ"שבירה אישית"
כי-תשא: השבירה הגדולה שהביאה את שלימות התורה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו התשעים-ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: שיעור לפרשת כי-תשא, מ"ליקוטי שיחות" חלק כ"ו, בה הרבי מאיר באור מחודש את מאורע שבירת הלוחות הראשונות המסופר בפרשתנו, שהביאה לנתינת הלוחות השניות שהיו בהן גם "הלכות מדרש ואגדות", וההוראה הנצחית מכך על לימוד התורה שנדרשת להיות משולבת מ"שלימות אישית" ומ"שבירה אישית"

הכיצד משה קיבל לא רק אישור אלא גם "ישר כח" על שבירת הלוחות? * ומדוע ה"יישר כח" ניתן לו רק אחרי 40 יום משבירתן? * ומדוע בכלל הוצרכו הלוחות להישבר? * והייתכן הלוחות שנשברו נדרשות להיות בארון הברית? * ההבדל הגדול בין נתינת הלוחות הראשונות והשניות * התנאי הבסיסי ללימוד התורה – להיות כ"עפר" וכ"מדבר" * איך אדם מוגבל יכול להשיג את אין-סופיותה של התורה? * היכן מתבטא בעיקר הבלי גבול שבתורה? * ההבדל בין מצב עם ישראל בקבלת הלוחות הראשונות והשניות * מדוע "לוחות ושברי לוחות מונחין בארון"? * ההבדל בין לימוד התורה וקיום המצוות * הנס המופלא בארון הברית שנשא הפכים * ביכולת כל יהודי לשאת הפכים * ומדוע ארון הברית נדרש להיות ממידה 'שלימה' וממידה 'חצויה'? * ביאור נפלא ומחודש בכללות מאורע שבירת הלוחות והעילוי שנגרם מכך.

לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.