צביקה קעניג | יום י"ג אדר א ה׳תשפ״ב 14.02.2022

השליח הרב לירון אדרי: "ממשלת ישראל פעלה בחוצפה"

פרצו לבית הכנסת: הרב לירון אדרי, ראש האיגוד לפיתוח הקהילות היהודיות באוקראינה ורב קהילת קריבוי רוג מותח ביקורת חריפה על התנהלות ממשלת ישראל בכל הנוגע למשבר באוקראינה
השליח הרב לירון אדרי:
השליח הרב לירון אדרי

פרצו לבית הכנסת: הרב לירון אדרי, ראש האיגוד לפיתוח הקהילות היהודיות באוקראינה ורב קהילת קריבוי רוג מותח ביקורת חריפה על התנהלות ממשלת ישראל בכל הנוגע למשבר באוקראינה בראיון לאתר 'סרוגים'.

"בשישי בערב פרצה נציגה לבית הכנסת ואמרו להם שהם צריכים לפתוח את הטלפון ושהם צריכים להיות מוכנים לשלוח לישראל בשעת הצהריים", אומר הרב אדרי. "לא הבנו למה, כי אין אינפורמציה חדשה, זה היה כל מיני החלטות שלאלוקים הפתרונים. זה גרם לזעזוע. זה קרה בכל רחבי המדינה. לא היה משהו מיוחד בשישי".

הרב אדרי מנסה להקביל זאת על מנת שנוכל להבין: "תאר לך שהייתי מגיע לבית כנסת בירושלים באמצע הכנות למשהו עם לבנון ואומר לאמריקאים שנמצאים שם שצריך לברוח מפה. אנשים לא היו שמחים לראות את זה. זה דבר שהוא לא מי יודע מה ראוי".

בכל הנוגע למצב במדינה, הרב אדרי בכלל לא נשמע מודאג: "זה ממש יישמע סוריאליסטי, אבל אצלנו אין כלום. זה לחלוטין תקשורתי. עד כמה שזה נשמע אבסורד. זה אינפו תקשורתי שהתפרץ. מבחינתנו – עברנו את ההפגנות הידועות עם חילופי השלטון הקשים שהיו, והמלחמה בחצי האי קרים. אנחנו מכירים את ההרגשות של הרגשת קונפליקט וזה נעדר מאיתנו כרגע. במיוחד שאנחנו מדברים כרגע, אנחנו ישראלים, אנחנו יודעים מה זה עימות מתמשך. כולנו יודעים להרגיש את מה שהולך באוויר וכרגע הדרמה היא תקשורתית פוליטית ולא על הקרקע".

הרב אדרי טוען שאפילו אם יחריף המצב, הוא יישאר במדינה: "גם אם כן, אני אמנם לא אוכל להגיד לאף גורם בקהילה איתי, אבל אני וחברי נישאר פה עד כמה שצריכים אותנו. ככה זה היה בדונבאס ובלוגנסקס. מו כן, הרב מדגיש כי למרות שעובדי מדינת ישראל עזבו, הישראלים העצמאים נשארו.

קריבוי רוג היא עיר גדולה, עם קרוב ל-700 אלף תושבים ו-12 אלף יהודים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.