מנדי ברגר | יום י"ב אדר א ה׳תשפ״ב 13.02.2022

ברזיל: מטוס עם שוחט נחת בחירום - בחב"ד דאגו למזון כשר

הרב עובדיה מור יוסף ראש צוות שוחטים בחו"ל, מטעם הרבנות הראשית לישראל חש ברע ואושפז בבית רפואה בברזיל • בהחלטת הרופאים הוא הוטס לעיר ס. פאולו, אך בדרך, בשל הידרדרות במצבו המטוס ביצע נחיתת חירום • שלוחי חב"ד בעיר ברזיליא - הרב לייב ורעייתו שרה ביילא רויטנברג קיבלו שיחת טלפון מהמשגיח שליווה את השוחט - והם התגייסו לספק להם מזון כשר באזור בן אין קהילה יהודית
ברזיל: מטוס עם שוחט נחת בחירום - בחב

הרב עובדיה מור יוסף מכהן כראש צוות שוחטים בחו"ל, מטעם הרבנות הראשית לישראל. בערבת שבת פרשת משפטים, בעת ששהה בעיר שינגו שבמדינת פארה בדרום ברזיל - הוא חש ברע.

הרופאים המקומיים בדקו האם הוא חולה חלילה בקורונה או דלקת בקרום המוח, אך לאור המחסור באמצעיים רפואיים, הוא הוטס במטוס טיפול נמרץ באמצע השבת, יחד עם מלווה צמוד - המשגיח יעקב עזיי עטינה לעיר ס. פאולו, שם ישנו בית רפואה מקצועי יותר, אך במהלך הטיסה הצוות הרפואי יחד עם הטייס החליטו לנחות נחיתת חירום, זאת בשל הסכנה הממשית של חוסר זמן עד להגעה לס. פאולו.

הם נחתו בעיר גויאניה שבמדינת גויס, מקום שבו אין קהילה יהודית, ושליח חב"ד הקרוב נמצא במרחק של כשלוש וחצי שעות נסיעה ברכב. הם יצרו קשר עם הרב לייב רויטנברג שליח הרבי בעיר הבירה ברזיליא, ושיתפו אותו כי אין ברשותם אוכל כשר. מיד התגייס הרב רויטנברג, ועצר את כל עיסוקיו בכדי לספק מנות אוכל כשרות, גם למלווים, בניו של הרב עובדיה מור יוסף שיגיעו מישראל.

יחד עם רעייתו שרה ביילא רויטנברג סידרו השלוחים מבית חב"ד ברזיליא את המנות ורכב מיוחד יצא לקראת המשגיח והראש צוות השוחטים, מה שגרם לקידוש השם וקידוש שם ליובאוויטש והרבה התרגשות.

הרב רויטנברג שיתף את COL וסיפר כי "השבוע אף הלכתי לבקרו בבית הרפואה והרב עובדיה סיפר לי שבצעירותו למד בישיבת חב"ד בעיר קזבלנקה שבמרוקו, מגיל 13 עד 22, בראשות הרב לייב רסקין ז"ל". עוד ציין כי "ברוך השם, מצבו של הרב מור יוסף משתפר ובע"ה הוא ישוחרר חזרה לביתו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.