מערכת COL צעיר | יום ט' אדר א ה׳תשפ״ב 10.02.2022

כשהרבי הסביר: איך הופכים את חדר הילדים לבית חב"ד?

בסביבות שנת תשמ"ו, החל הרבי 'להרעיש' ולעורר על הקמת בתי חב"ד. הרבי לא הסתפק בשלוחים שייצאו למקומות מרוחקים, אלא קרא לכל משפחה יהודית להפוך את ביתה ל'בית חב"ד' • במכתב מיוחד לילדים פירט הרבי איך הופכים את חדר הילדים לבית חב"ד • ומה איתכם?
כשהרבי הסביר: איך הופכים את חדר הילדים לבית חב
(אילוסטרציה)

 

 

מ'חדר ילדים' ל'בית חב"ד'

 

בסביבות שנת תשמ"ו, החל הרבי 'להרעיש' ולעורר על הקמת בתי חב"ד. עד כדי כך הפך הנושא למרכזי בדבריו של הרבי, שכמעט בכל התוועדות עלתה שוב התביעה לצאת לשליחות ולהקים בתי חב"ד.

הרבי לא הסתפק בשלוחים שייצאו למקומות מרוחקים, אלא קרא לכל משפחה יהודית להפוך את ביתה ל'בית חב"ד', שהוא בית שבו מתפללים, לומדים ועושים מעשים טובים. יותר מכך, חידד הרבי, על כל אחד לעשות מחדרו הפרטי בית חב"ד. כיצד? לימוד תורה, תפילה לה' ונתינת צדקה הם דוגמה לעניינים שיכולים לעשות מהחדר הפרטי "בית חב"ד" בפני עצמו.

הדברים קיבלו משנה של חיזוק בימי 'משפט הספרים', בהם תבע הרבי מהחסידים לפעול ביתר שאת, וכמובן גם לאחר הנצחון הגדול בה' טבת תשמ"ז.

 

"שלט גדול המודיע שחדרו הוא בית חב"ד!"

בעיצומם של "ימי המשתה" שלאחר הניצחון במשפט הספרים, בסופה של התוועדות שבת פרשת ויגש, שיתף הרבי את החסידים במכתב שהתקבל אצלו.

"קבלתי מכתב" – סיפר הרבי – "מהורים שכותבים שברצונם להודיע – כדי לגרום נחת רוח – שהילד שלהם סיפר להם בשמחה גדולה, אודות ההצעה לעשות מחדרו הפרטי "בית חב"ד", שאכן, תלה שלט גדול, כתוב בשפה המקומית, המודיע שחדרו הוא "בית חב"ד"!"

"נקל לשער" – אמר הרבי – "עד כמה מוסיף הדבר לילד, לשאת את יהדותו בגאון, כאשר הוא יכול להזמין את חברו (כולל, חבר לא יהודי), ולהראות לו שעשה מחדרו בית חב"ד, אשר באמצעות כך מתחבר הוא עם בית חב"ד הכללי ב-770, וממילא, מתקשר עם שאר ה"בתי חב"ד" שברחבי העולם, כך שאינו חש רגש של בדידות "המעט מכל העמים", אלא אדרבה – רגש של תוקף וגאון יעקב!".

 

חגיגות הנצחון בה' טבת

 

איך הופך ילד את חדרו לבית חב"ד?

בין י' שבט לט"ו בשבט תשמ"ז, כתב הרבי מכתב שמוען לילדי ישראל ברחבי העולם. היה זה מכתב נוסף ומיוחד, מעבר למכתב הכללי שכתב הרבי לכל היהודים בעולם. את המכתב הנוסף ייעד הרבי דווקא לילדים קטנים, ובו חידד נקודות הנוגעות להם. וכך כתב הרבי במכתבו:

לכל ילדי ישראל בכל מקום שהם השם עליהם יחיו שלום וברכה!

בנוסף למכתב הכללי והכולל — באה כאן בפרט ההצעה והבקשה הכפולה אל כל אחד מכם, ילד וילדה, לעשות מן החדר שלכם, המטה, השולחן וכו' - "בית" של תורה, תפלה וגמילות חסדים: ללמוד בו כל יום תורה, לומר תפלה להשם, לתת צדקה בקופת־צדקה (לבד משבת ויום טוב), וכיוצא בזה. ולכל אחד מכם יהיה סידור (תפלה) משלו, חומש (או ספר אחר של תורה) משלו, וכן להבדיל, קופת-צדקה משלו.

[ולרשום — על הדף שלפני התחלת הסידור או הספר – "להשם הארץ ומלואה" (או בראשי־תיבות: "לה"ו") ואת השם שלו, כמנהג ישראל. ואם אפשר – גם על קופת־הצדקה].

 

בנימה אישית לקורא הצעיר:

האם גם לך יש סידור, חומש וקופת צדקה? זכור תמיד כי חדרך אינו סתם חדר המיועד לשינה ולשימוש פרטי – זהו "בית חב"ד", ועליך לזכור שכמו בכל בית חב"ד אחר בעולם, גם החדר שלך צריך לשמש דוגמה ומוקד להפצת יהדות ומעשים טובים בדרך המתאימה לילד חסידי. בהצלחה בשליחות האישית!

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.