מערכת COL צעיר | יום ט' אדר א ה׳תשפ״ב 10.02.2022

המפל הנדיר בקליפורניה: אלפים נוהרים לצפות ב"אש" הזורמת

אם תזדרזו, אולי תספיקו גם אתם לחזות בפלא הזורם בפארק הלאומי יוסמיטי שבקליפורניה. אלפי נוהרים לשם בימים אלו, מקווים גם הם לראות בעיניהם את "מפל האש" הזורם מראש ההר • צפו בפלא המדהים שטבע ה' בעולמו • מעניין
המפל הנדיר בקליפורניה: אלפים נוהרים לצפות ב
(צילום מסך)

 

מפל של אש?

 

אלפים רבים נוהרים בימים אלו אל הפארק הלאומי יוסמיטי שבקליפורניה, ארצות הברית. כולם שמים את פניהם דווקא לעבר מפל אחד שקיבל את הכינוי "זנב הסוס", למרות שישנם רבים אחרים הזורמים בפארק. אם תבואו למקום בעוד חודשיים, לא תבינו על מה הייתה המהומה. זהו לא המפל הגדול במקום, וגם לא המרשים או בעל יתרון מיוחד אחר.

אז מדוע נוהרים כולם אל המפל הזה שבקליפורניה?

במשך כמה שבועות בחודשי החורף ניתן לצפות במקום במראה מרהיב ויוצא דופן. כמעט ייחודי. באותם ימים בודדים, הופך המפל ל'מפל אש'. כן, ממש כך. אם תבואו ותביטו במים תיראו להבות נשפכות מראש ההר למטה, על הברכה השוצפת מתחת. זה לא אומר שאת זרמי המים, בגובה כ-450 מטרים, מחליפים זרמי לבה רותחת או אש - מדובר פשוט בקרני השמש השוקעת שמאירות את המים. זה אמנם נראה ממש כמו אש או לבה מתרפצת, אבל זו פשוט מפגש מופלא של אור השמש עם טיפות המים בזווית מאוד ספציפית.

 

המונים נוהרים לצפות

המראה המרהיב הזה זכה לכינוי המתבקש - "מפל האש" (firefall), והוא מביא אלפי תיירים וצלמים לבוא לראות ולתעד את התופעה יוצאת הדופן הזו.

הניסיון לתפוס את הרגע הוא אתגר לא קטן. המים במפל זנב הסוס זורמים רק בחורף ובאביב, כשיש די גשם ושלג. גם כשהמפל זורם, לא תמיד ניתן לראות את מפל האש. התופעה המיוחדת, של השמש המאירה את המפל ומעניקה לו גוון של אש, נמשכת במשך שתי דקות בלבד בשעת בין ערביים במשך כמה ימים בחורף.

כך עומדים אנשים רבים במשך שעות, שומרים על נקודת תצפית טובה וממתינים לשעת הכושר, לאותם דקות ספורות שבהם המים הופכים ל"אש" שתותיר אותם נפעמים ונדהמים. מה רבו מעשיך ה'!

 

כך זה נראה. צפו:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.