שניאור דייטש | יום ט' אדר א ה׳תשפ״ב 10.02.2022

נהג האוטובוס שלא מתפעל מאיום העלאת מחירי התח"צ

הציבור החרדי כמרקחה בעקבות הפרסום על הכוונה לצמצם הסבסוד של מחירי התח"צ באופן דרסטי, עד כדי איומים שהופרחו על הקמת מערך הסעים פרטי • מי שלא מתפעל מהאיום, הוא דווקא נהג האוטובוס החב"די ר' משה דוד כהן, שפוגש מידי יום על ההגה את האוכלוסיות הכי מוחלשות במדינה
נהג האוטובוס שלא מתפעל מאיום העלאת מחירי התח
לא מתפעל. הנהג ר' משה דוד כהן

המכה הבאה בכיס: הממשלה מתכוונת  להעלות בעשרות אחוזים את תעריפי הנסיעה בקווי האוטובוסים בחלק מהיישובים בפריפריה וביישובים החרדיים.

לפי החשיפה השבוע ב’דה מרקר’, באוצר ובתחבורה מתכננים להוציא לפועל ב-1 באפריל רפורמה, במסגרתה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד – עירוני, אזורי ובין־עירוני, במקום עשרות התעריפים הנהוגים כיום במחירי הנסיעה באוטובוסים.

בכך יבוטלו כל ההנחות הנהוגות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה.

משמעות ביטול ההנחות היא עלייה חדה במחירי הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות. גם ערים אחרות, להן הסכמים ייחודיים עם הממשלה, צפויות להיפגע, בהן טבריה, אופקים, קרית גת, רחובות, רמלה ועפולה.

בציבור החרדי נערכים לפעול בצעדים דרמטיים, בשלב זה לפחות פתחו בהכרזות: סגן שר התחבורה לשעבר אורי מקלב אמר בתגובה לקיצוץ הצפוי, כי “יש אפשרות חוקית להפעלת תחבורה ציבורית פרטית בערים החרדיות. אם המחירים לנוסעים יעלו – נתמוך ונגבה זאת”.

הגזירה תכה האוכלוסיות החלשות בכיס, ומשערים כי נסיעות פנימיות עלולות כמעט להכפיל את עלותן ללא הסבסוד שהיה עד כה.

מי שנתקל יום יום בנוסעים וירגיש את המכה מקרוב, הוא נהג האוטובוס החב"די ר' משה דוד כהן מביתר עילית, שהתפרסם לא אחת בשל רגישותו הרבה לנוסעים, החל מחיוך לבבי, שתיה חמה באוטובוס ואוזן קשבת ובכלל: יחס אנושי שמעורר קידוש ה'.

כנהג שנתקל בדיוק באוכלוסיות ה'מוחלשות', אלו שאין להם רכב פרטי ומשתמשים בתחבורה הציבורית. מה דעתך על הרפורמה שמנסים לחולל גם בתחבורה הציבורית?

ר' משה דוד כהן: "בראיון לרדיו COL לפני שבוע, שיתפתי בתחושותיי ובוודאי כך גם חשים רבים אחרים: ציבור שומרי המצוות מרגישים כאן בארץ הקודש יותר גרוע ממה שסבא שלי מצד אמא שלי הרגיש בהונגריה והסבא שלי מצד אבי הרגיש בפולין. שם זה כונה 'רדיפה אנטישמית', אבל כאן בארץ המצב גרוע הרבה יותר. כאן זה נכנס למסגרת 'משטר דמוקרטי' ולא רק שמותר לדרוס כל שומר תורה ומצוות ואת חוקי התורה, אלא 'שכל המיצר לישראל נעשה ראש' ומי שיותר מכה כואב וחזק אז הוא נחשב ליותר 'אין' בממשלת הזדון.

"ולעומת זאת מי שמתבטא נגדם, מקבל יחס כמו שקיבלו בתקופות הכי אפילות בהיסטוריה, כמו בתקופת השלטון הקומוניסטי שרדף כל סממן של יהדות.

"אגב, הרבי כבר התבטא בחריפות על הנהגתם הרעה בזמן שאף אחד לא חלם שכך פני המציאות.

חסידי חב"ד אף פעם לא התפעלו, ותמיד המשיכו ביתר שאת עד כדי מסירות נפש.


ר' משה דוד כהן. לא שוכח לקחת איתו תפילין באוטובוס. וידאו:

 

אינך מתפעל מהגזירות? יפגעו קשות בכיס של האוכלוסיות הכי חלשות.

ר' משה דוד: "עצם זה שיהודי גאה מאמין שרק הקב"ה הוא זן ומפרנס ושום יצור בעולם לא יכול לקחת פרנסה בכהוא זה מיהודי ואפילו בשווה פרוטה. כשיהודי מתעמת עם שוטה שחושב שהוא מנהל את העולם אז הוא פשוט יורד לרמה של השוטה ועושה אותו מציאות.

והסיבה השנייה מדוע לא מתפעלים, היא משום שיהודי צריך לעסוק בעשייה רוחנית, ומעט אור דוחה הרבה חושך.

אחד הסימנים הגדולים לפני ביאת הגאולה הוא "היוקר יאמיר ו'חוצפה יסגי', 'פני הדור כפני הכלב'. אנו רואים כיצד אלו שמרחמים על בעלי חיים מתאכזרים לבני אדם. ובמיוחד עם כל הגזירות רואים גם ש"היוקר האמיר", ועל פי דרך הטבע לא מובן איך רוב הציבור לא מצליח להתמודד עם כמה שוטים... אז בוודאי שיש את כל הסימנים הללו במוחש וכמו שהרבי נשיא הדור חזר ואמר שמשיח כבר בפתח וכל הדברים השליליים יעלמו. לכן המסר הוא: אל תבזבזו אנרגיות מיותרות להילחם בחושך, רק תדליקו אור".

ואיך אתה באופן אישי מתמודד לפרנסתך? אב משפחה מבורכת, בלעה"ר עם 15 ילדים.

"לאלו שיש בידם לפעול, לימדו אותי בבית אבי (הרה"ג אשר לעמיל כהן שליט"א) שצריך ללמוד מאפיקורס, ואז לעזוב הכל ולפעול בכל הכוחות למנוע צעדים כאלה.

"האמונה והביטחון כששואלים אותי באופן אישי איך אני מתמודד עם הכלים שיש לי לפרנסתי ולפרנסת בני ביתי.

אני עונה, ע״ד מה שידוע שהרבי הקודם אמר שיש כמה דברים שצריך ללמוד מגנב, וגם מאפיקורס אפשר ללמוד. כשקורה אצלי משהו לא טוב, אני צריך להתחזק באמונה. אך שקורה למישהו אחר משהו לא טוב, אני צריך להתנהג כ'אפיקורס', להפשיל שרוולים ולעזור לו ככל יכולתי. כך גם בעניין הזה, אלו שיכולים לפעול - חייבים לפעול".

 

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ישר כח!
י"ז אדר א ה׳תשפ״ב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.