חרדים10 | יום ט' אדר א ה׳תשפ״ב 10.02.2022

מחאת התחבורה: האם הציבור החרדי יקים מערך הסעות פרטי?

סגן שר התחבורה לשעבר - ח"כ אורי מקלב: "לא יתכן שגם נהיה הציבור שנוסע הכי הרבה בתחבורה ציבורית וגם נקבל גזירות על הראש. יש אפשרות חוקית להפעלת תחבורה ציבורית פרטית בערים החרדיות" • שלמה פילבר: "יש מאות אוטובוסים ועשרות חברות שישמחו לעבודה קבועה עם ביקוש גבוה ויציב"  
מחאת התחבורה: האם הציבור החרדי יקים מערך הסעות פרטי?
צילום אילוסטרציה: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בראיון למגיש אבי מימרן ב’מהדורה המרכזית’ של רדיו ‘קול חי’, דיבר ח”כ אורי מקלב, על הרפורמה המתגבשת במשרד התחבורה והאוצר בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית – הכוללת גם ביטול הנחות באוטובוסים בערים החרדיות ובחלק מערי הפריפריה, בהן מתגוררות אוכלוסיות מוחלשות רבות.

“הציבור אומר את שלו ולא ניתן להתעלם מיוקר המחיה”, אמר מקלב. “משרד התחבורה מנסה לשכנע לנסוע בתחבורה הציבורית ומייקרים את הנסיעות בה, אין כאן תפיסה כלכלית אמיתית. נשקול ברצינות מעבר לתחבורה פרטית, לא יתכן שגם נהיה הציבור שנוסע הכי הרבה בתחבורה ציבורית וגם נקבל גזירות על הראש”.

לדברי סגן שר התחבורה לשעבר,  “יש אפשרות חוקית להפעלת תחבורה ציבורית פרטית בערים החרדיות. אם המחירים לנוסעים יעלו – נתמוך ונגבה זאת”.

*

גם שלמה פילבר, בעלים משותף בחברת המחקר והאסטרטגיה ‘דיירקט פולס’ ומי שכיהן בעבר כמנכ”ל משרד התקשורת - קרא לציבור החרדי לעבור למערך הסעות פרטי

“אם מחר עולים מחירי התחבורה הציבורית מהערים החרדיות בהוראת האוצר שמבטל את הסובסידיות – אני מציע לציבור החרדי להפעיל מערך הסעות פרטי במחירים הנוכחיים”, צייץ פילבר בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, “יש מאות אוטובוסים ועשרות חברות שישמחו לעבודה קבועה עם ביקוש גבוה ויציב. האוטובוסים של אגד יסעו ריקים כמה שבועות והכל יסתדר”.

משמעות ביטול ההנחות הפריפריאליות היא עלייה חדה במחירי הנסיעה באוטובוסים בערים חרדיות. גם ערים אחרות, להן הסכמים ייחודיים עם הממשלה, צפויות להיפגע, בהן טבריה, אופקים, קרית גת, רחובות, רמלה ועפולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.