מערכת COL צעיר | יום ח' אדר א ה׳תשפ״ב 09.02.2022

גשם כל יומיים, ונוסעים רק עם אופניים - הכירו את הדֶנְים

דנמרק, המדינה שרוב יהודיה ניצלו במהלך השואה האיומה, ושההר הכי גבוה בה מתנשא לגובה של 150 מטרים בלבד.. • הכירו אחד-עשר עובדות מעניינות ויוצאות דופן שככל הנראה לא ידעתם על אחת המדינות השלוות בעולם • 11 עובדות
גשם כל יומיים, ונוסעים רק עם אופניים - הכירו את הדֶנְים
shutterstock

 

8 עובדות שלא הכרתם

על דנמרק

 

צילום: shutterstock


 

1

דנמרק היא מדינת איים. למעשה היא מורכבת ממאות איים. ארבע מאות ארבעים ושלושה איים, ליתר דיוק. עם זאת - רק 70 מאותם איים מיושבים.

 

2

ההר הגבוה ביותר בדנמרק... אינו גבוה. אם גם אתם שונאים עליות, ובכן, דנמרק היא מדינה מתאימה עבורכם. ההר הגבוה ביותר בדנמרק גובהו רק 170 מטרים.. זה מעניין, מפני שככל הנראה המחסור ההרים וגבעות במדינה, מהווה אחת הסיבות לכך שהדנים אובססיביים לרכיבה על אופניים.

 

3

מי שיבקר בדנמרק יגלה במהרה כפי שהוזכר – שלדנים ולאופניים קשר מיוחד. הדנים אובססיביים כל כך לרכיבה על אופניים, שמזג האוויר איזה שיהיה לא ימנע מהם לנסוע באופניהם. למעשה, רוב הדנים נוהגים ממקום למקום באמצעות אופניים, ואפילו בחודשי החורף הקרים והגשומים.

 

צילום: shutterstock


 

4

ואם כבר הזכרנו את מזג האוויר, כדאי לספר שבדנמרק הגשם (בחורף – שלג) יורד בממוצע פעם ביומיים. חישוב קל יעלה שהמדינה זוכה ל-171 ימים של גשמים בממוצע מידי שנה. הגשמים הם חלק מהחיים של המקומיים.

 

 

5

כדי להבין עד כמה הדנים אוהבים לרכוב על אופניים, תלמד העובדה שלמדינה יש יותר מ-12,000 ק"מ של שבילי אופניים ומסלולי אופניים. זו כמות לא נתפסת בהתחשב בגודלה של המדינה.

 

6

מהי באמת גודלה של דנמרק? מסתבר שדנמרק היא אחת המדינות הקטנות בעולם. כשבוחנים את גודלה של דנמרק מסתבר שהיא קטנה מאוד אפילו. למעשה, היא מדורגת כמדינה ה-130 הקטנה בעולם - מתוך 195 מדינות.

 

צילום: shutterstock

 

 

7

קופנהגן, עיר בירתה של דנמרק היא אחת הערים הבטוחות בעולם. באופן כללי, דנמרק כולה נחשבת אחת המדינות הבטוחות בעולם. הביטחון במדינה הוא אחד הדברים שעליהם גאוותם של הדנים. יש שיגדירו את קופנהגן כעיר הבטוחה בעולם. בכל רחבי הממלכה כמעט ואין פשיעה, ובייחוד מצטיינת בכך הבירה קופנהגן.

 

8

מלכי דנמרק אמנם לא מפורסמים כמו מקבילתם האנגלית, אבל תתפלאו לגלות שגם דנמרק היא ממלכה, מה שאומר שחייה בה משפחה מלכותית. למעשה, משפחת המלוכה הדנית היא הוותיקה ביותר בעולם.

 

9

דנמרק נחשבת לאחד המדינות שתושביה משלמים שיעור מס מהגבוהים בעולם. אבל התושבים לא מתלוננים. יותר מזה – רובם המוחלט רואה את שיעור המס הגבוה כנתון חיובי. טוב, אפשר להבין קצת מדוע; כן, לדנמרק יש שירותי בריאות חינם לכולם. הדנים זוכים גם לחינוך בחינם. כשמסכמים את עלות שכר הלימוד במקומות אחרים, לעומת כל המיסים בדנמרק, דווקא נראה שיש לדנים במה להתגאות.

 

 צילום: shutterstock


 

10

נולד לך תינוק? מזל טוב. בחר לך שם עבורו מתוך הרשימה...
כן, כן. לממשלה בדנמרק יש רשימה של 7,000 שמות מתוכם אתה רשאי לבחור שם לתינוקך. לא ייאמן, אבל זו היא העובדה.

 

11

במהלך השואה האיומה, נודע העם הדני בעזרתו ליהודים שהתגוררו בממלכה. תחילה לא פגעו הנאצים ביהודים המקומיים בשל התנגדות הממשלה הדנית. לאחר שהתברר כי הנאצים מתכננים לאסוף את היהודים למרות התנגדות הממשלה, הבריחה המחתרת הדנית את רוב יהודי המדינה למקום מסתור.

רוצים לשמוע עוד על מבצע ההצלה של יהודי דנמרק? - לחצו כאן

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.