מערכת COL צעיר | יום ח' אדר א ה׳תשפ״ב 09.02.2022

משעשע? בסעודיה חסרי אונים מול הקופים שגודשים את הערים

השלטונות בסעודיה מודאגים בתקופה האחרונה בשל בעיה שבתחילה הייתה נראת כמשעשעת, אך עם השנים הלכה והחריפה עד שהפכה למטרד מאיים • מאות אלפי קופים מסתובבים ברחבי הממלכה, ולאחרונה הכלו מחוללים נזקים עצומים לתושבים • כך זה נראה
משעשע? בסעודיה חסרי אונים מול הקופים שגודשים את הערים
(צילום מסך)

 

מסביב לעולם

 

תארו לעצמכם שברחובות העיר בה אתם מתגוררים היו מסתובבים בחופשיות קופים שונים. זה היה משעשע מאוד, לא? מה שבטוח, ניתן היה לוותר על ביקור בגן החיות בימי חול המועד..

אלא שגם בסעודיה הרחוקה חשבו בהתחלה שזה נחמד, ולא כל-כך נבהלו מהחיות השובבות שקיפצו ברחובות הערים שבדרום המדינה. התושבים אף התייחסו אליהם באהדה והאכילו את בעלי החיים, שרק התרבו והציפו עוד ועוד מקומות.

כיום, הפך הסיפור הנחמד למטרד של ממש. המוני הקופים זקוקים לאוכל על מנת להתקיים וכדי להשיגו הם לא בוחלים באף דרך. הסובלים העיקריים – הם כמובן החקלאים, שקבוצות הקופים פושטים על יבוליהם ומלקטים מכל הבא ליד. המוני גידולים חקלאיים הושחתו ונהרסו בפשיטות כאלו של קופים, והבעיה רק הולכת וגודלת.

כעת החליטו השלטונות בסעודיה לעשות סדר. המומחים מגבשים תוכניות כיצד לעצור את התפשטותם של הקופים, שלפי הערכה מונים כבר קרוב לחצי מליון בכל רחבי הממלכה. בינתיים, יקימו החקלאים אמצעי מיגון משלהם, כמו גדרות חשמליים וכלבי שמירה שיעצרו את הפולשים מלכלות את עמלם.

הסיבה להתגברות הבעיה, מסבירים בסעודיה, היא שקופים רבים התרגלו לכך שבני האדם מאכילים אותם, מה שעודד אותם להיות אמיצים ונועזים יותר. אז אם תבקרו יום אחד בסעודיה ותראו באמצע הרחוב שלט המבקש "נא לא להאכיל את בעלי החיים!", אל תתפלאו...

 

צפו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.