מנדי ברגר | יום ז' אדר א ה׳תשפ״ב 08.02.2022

רחובות: 'יום הורים' וחלוקת תעודות הסמכה בתות"ל 'דעת'

ביום חמישי האחרון, התקיים יום הורים מיוחד בישיבת תות"ל דעת – מגדל מרדכי • היום החל בפגישות אישיות עם המחנכים וצוות הישיבה, ובסיומו נערך אירוע רב רושם, באולם האירועים היוקרתי "גושן" ברחובות • את המעמד כיבדו רבנים ואישי ציבור • בסיום המעמד הושקה התוכנית המדוברת "אל הנער הזה התפללתי", וחולקו תעודת הסמכה בהשגחת כשרות, בשר וחלב, הלכות שבת, מפקחי עירובין, וברכות הנהנין
רחובות: 'יום הורים' וחלוקת תעודות הסמכה בתות
צילום מענדי קורנט

בבוקרו של יום חמישי האחרון, התקבצו ובאו הורי התלמידים מישיבת דעת – מגדל מרדכי (ע"ש ר' מרדכי מירון ז"ל) לפגישות אישיות עם מחנכי הישיבה והצוות. כל הורה ישב לשיחה פרטית עם המחנך של הכיתה, ושמע על המצב של הבחור בישיבה.

לאחר מכן ניגשו כולם לשיעור מיוחד להורי התלמידים עם הרב יצחק ערד, ראש הישיבה. בשיעור הוסבר על המקום העצמי של ההורים מול הילדים שלהם, קשר עצמי שהוא לא מותנה בשום דבר.

אחרי תפילת מנחה, התקבצו ההורים והתלמידים לאירוע רב רושם, מכובד ועוצמתי, באולם האירועים "גושן" ברחובות, סביב שולחנות ערוכים בכל טוב.

האירוע נפתח בקריאת פרקו של הרבי, ע"י משפיע בישיבה, הרב אריה קרישנזפט. ומיד לאחר מכן צפו בקטע וידאו מיוחד של הרבי, שנאמר שלושים שנה קודם לכן בדיוק – ב' אדר ראשון תשנ"ב.

לבמה מוזמן ראש הישיבה הרב יצחק ערד, שדיבר על החשיבות הגדולה להיות "עשיר" בגשמיות וברוחניות.

על המסכים נראה וידאו מיוחד של סיכום חצי השנה האחרונה, החל מחודש אלול, עד השבוע האחרון ממש. בווידאו נראו הלימודים המיוחדים בישיבה, הטיולים והחוגים המתקיימים בישיבה, תמידים כסדרם.

הרב פנחס הומינר ממועצת העיר, עלה לבמה, והביע את התפעלותו הגדולה מהישיבה ששוכנת במרכז העיר, ומשפיעה על תושבי העיר כולם. לאחריו עלה מר מיכאל כהן ממחלקת החינוך ברחובות, והביע את התרגשותו לראות את המעצמה הגדולה הזאת. בקהל נצפה גם מר אליהו יוסף, ממחלקת החינוך, שגם הוא הגיע לכבד את המעמד.

לאחריהם עולה נציג ההורים הרב מנחם חדאד מבלגיה, ומסביר בטוב טעם, על ההשפעה הגדולה על התמימים הלומדים בישיבה, ועד כמה הישיבה משנה את החיים מן הקצה אל הקצה ממש.

התלמידים השלוחים עולים לסיכום מבצע הכנה לי' - י"א שבט, בו הודיעו על חמישה מצטיינים מכל הישיבה, הגרילו דולר של הרבי, כרטיס טיסה לרבי, ובנוסף לכך חילקו כיפה של הישיבה כתשורה למשתתפים במבצע.

על המסכים עולה סרטון ההשקה המיוחד של התוכנית המהפכנית "אל הנער הזה התפללתי", שמטרתה לחזק את הקשר בין ההורים לבין התלמידים בישיבה. התוכנית כוללת שלושה מפגשים בין ההורים לבין התלמידים, עם חומר מיוחד וערוך בידי מכון דעת ותבונה, שמטרתם של המפגשים היא להעמיק ולחבר בין ההורה לבין הילד.

כל משפחה, מקבלת לביתה מארז מפואר עם הספר הורים בראש טוב וחוברת עבודה מיוחדת למפגשים האישיים, יחד עם עזרים נוספים למפגשים

בפסגת האירוע, עולה לבמה הרב שלמה יצחק פראנק רב מרכז העיר עכו, בשם ועד ההסמכה שהסמיך את התלמידים בישיבה למשגיח כשרות מוסמך, בהלכות שבת – למעשה, הלכות בשר וחלב, והלכות ברכות הנהנין, יחד עם הרבנים של כל מקצוע ומקצוע בפני עצמו.

לבמה עולים, תלמיד אחרי תלמיד, אחד מוסמך למשגיח כשרות ומקבל תעודה על לימוד הלכות שבת הלכה למעשה, ואחד מקבל תעודה של מפקח עירובין, והלכות ברכות הנהנין. מי בזה ומי בזה.

מה נהדר היה המראה, לראות את כל (!) אחד מתלמידי הישיבה, מקבל תעודה מרשימה, על הלימודים המאסיביים שלו בחצי שנה האחרונה.

ההורים והתלמידים יצאו בתחושה מרוממת במיוחד, מצוידים במארזים המיוחדים שהכינו לתוכנית המהפכנית של "אל הנער הזה התפללתי", מלאי חשק ורצון להמשיך ולהתמיד בלימודים בשנה הקרובה, ולהסב כמה שיותר נחת רוח לרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.