צביקה קעניג | יום ו' אדר א ה׳תשפ״ב 07.02.2022

הרב אברהם וולף לשר לפיד: "העמק את הקשר עם אוקראינה"

לאחר דבריו מעוררי המחלוקת של שר החוץ בנוגע למתיחות במזרח אירופה, איחוד הקהילות היהודיות בדרום אוקראינה בראשות שליח חב"ד ורבה של אודסה הרב אבהרהם וולף פנה אליו בבקשה "להמשיך לעמוד ולחזק את הקשר" בין שתי המדינות
הרב אברהם וולף לשר לפיד:

על רקע הדברים מעוררי המחלוקת שאמר שר החוץ יאיר לפיד בשבוע שעבר על אודות המשבר באוקראינה ("אני לא רואה עימות אלים בקרוב, מטריד אותנו שזה מסיט את תשומת הלב משיחות הגרעין בווינה"), איחוד הקהילות היהודיות בדרום המדינה קרא לו להעמיק את הקשר עם אוקראינה.

"בימים מתוחים אלו, שבהם הקהילה היהודית באוקראינה חווה חרדה, אי-ודאות וחששות עקב המצב הביטחוני המעורער מאוד, אני פונה אליך בבקשה מעומק הלב ומביא לפניך את ציפיות יהודי אוקראינה מכבודו, להמשיך לעמוד ולחזק את הקשר הטוב, וכן לחמם עוד יותר את היחסים הטובים עם מדינת אוקראינה כפי שנעשה עד הלום", כתב הרב אברהם וולף, הרב הראשי בעיר אודסה, במכתב ששלח ללפיד. עוד הדגיש: "בימים אלה, הצורך בעידוד, בחיזוק ובחימום הקשרים נדרש עוד יותר מאשר בימים רגילים".

הרב וולף ציין במכתבו כי לפי סקר שנעשה לאחרונה בידי שגרירות ישראל באוקראינה לציון 30 שנה ליחסים בין שתי המדינות, יותר מ-50% מאזרחי אוקראינה רואים בישראל מדינה ידידותית. "אנו בטוחים שזעקה וקריאה זו של יהודי אוקראינה תתקבל על ידיכם בהבנה, ואכן נקבל מכם יד תומכת, חימום וחיזוק היחסים בין המדינות, יחס שישפיע באופן מיידי גם על יהודי אוקראינה באשר הם", סיכם הרב וולף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.