מערכת COL צעיר | יום ו' אדר א ה׳תשפ״ב 07.02.2022

מדינת הירח: האיש שהתעשר לאחר שהכריז בעלות על הירח

איש לא האמין שדניס הופ, האמריקאי בעל הרעיון המשוגע, יהפוך יום אחד למיליונר ויסחוף אחריו מיליונים שייתנו בו את אמונם וירכשו קרקעות על הירח. אבל להפתעת כולם החלום הפך למציאות • סיפורו של מי שהכריז בעלות על הירח והפך למיליונר בזכות מכירת קרקעות בלתי-חוקית - ככל הנראה • למי שייך הירח?
מדינת הירח: האיש שהתעשר לאחר שהכריז בעלות על הירח
shutterstock

 

האיש שהקים מדינה על הירח

 

חמש שעות המתין דניס הופ לממונה במשרד לרישום מקרקעין שבסן פרנסיסקו. בסבלנות אך בנחישות, נותר לחכות עד שהממונה יסכים לקבל מידו את המסמך שהחזיק בארשת חשיבות.

העובד במשרד הביט בהופ ברחמים מהולים בכעס. הרבה משוגעים הוא פגש בחייו, אבל כזה? הוא עוד לא ראה. "אני מבקש לרשום אותי כבעליהם החוקי של הירח ושאר כוכבי הלכת שבמערכת השמש, למעט כדור הארץ והשמש". זו הייתה הבקשה הפשוטה של הופ. מה, זה נשמע מוזר?

אחרי חמש שעות המתנה, העובד איבד סבלנות והסכים לקבל את המסמך שהכין דניס הופ. ייתכן שמיד לאחר צאתו של האחרון, המסמך הושלך ישירות לסל האשפה, אבל עבור הופ זה היה מספיק. הוא הגיש הצהרת בעלות רשמית על הירח, ומכאן הוא יכול לעבור לשלב הבא בתוכניתו.

 

למי שייך הירח?

 

דניס הופ היה למוד צרות באותה התקופה. בין השאר הוא הפסיד את כל כספו, ונותר בעל-חוב למספר בנקים שנשפו בעורפו. הצורך הדחוף בכסף גרם לו לחשוב שעות נוספות, ולגלות יצירתיות ומעוף שלא ידע עד אז.

באחת מנסיעותיו הוא סקר את הרחוב במבטו. אילו היו לי כמה קרקעות, חשב, יכולתי למכור כמה מהם ולהשיג את הכסף הדרוש לי. ואז, נפל מבטו על הירח. "יש לי קרקעות", הוא הכריז. "יש לי ה-ר-ב-ה קרקעות!".

 

מדינת הירח

הופ זכר מלימודיו באוניברסיטה, כי כחמש עשרה שנים קודם לכן, הכריזו מדינות רבות בעולם על אמנה בינלאומית, המכירה בכך שאף מדינה בעולם לא יכולה להחזיק בירח ולהכריז עליו כרכושה הפרטי. היה זה בימי המרוץ לחלל, וכולם חששו כי מדינה אחת תצליח להקדים את האחרות ולהשתלט על הכוכב כולו.

לדעתו של דניס הופ, הייתה שם איזו פרצה, באותה אמנה בינלאומית. המדינות אמנם הכירו בכך שהירח אינו יכול להיות שייך למדינה; אך מה בנוגע לאדם פרטי? לעניין זה אין באמנה כל יחס. אם כך, חשב, זו ההזדמנות להכריז על הירח כרכושי האישי.

נשמע לכם הזוי? שימו לב למה שקרה בהמשך.

הופ החל לשווק קרקעות ברחבי הירח לאנשים פרטיים. בתור בעליו של הכוכב הענק, ששטחו משתרע על פני כ-40 מיליארד דונם, הוא הרשה לעצמו למכור מאות דונמים תמורת סכומים קטנים. הקונים המאושרים, קיבלו לביתם מפה מסומנת המגדירה בדיוק את תחום השטח שקנו, יחד עם שטר בעלות מהודר, חתום על ידי "שגרירות מדינת הירח בכדור הארץ". גם החוקה המלאה של מדינת הירח צורפה לשטר הקניין.

 

 

המוני רוכשים

שלא תטעו. החלום של הופ לא נשאר רק אגדה רחוקה. מיליונים ברחבי העולם, הספיקו לרכוש עבור עצמם (או אולי עבור צאצאיהם..) חלקות שמכרה החברה שהקים. בין הקונים נמנים אישים מכל גוני הקשת החברתית, ביניהם - נשיאים וראשי ממשלה, עורכי דין ואנשי חוק, וסתם המון אנשים שביקשו להעניק לחבריהם כמתנת יום הולדת חלקה על הירח.

עם השנים הלך מחירם של החלקות והאמיר, כיום, שטח של ארבע דונם יעלה לכם כמה מאות שקלים ככל הנראה, וזאת על-אף שהחברה של הופ הספיקה למכור רק אחוז זעיר משטח הירח. ככה זה כשיש ביקוש.

רק בישראל לבדה, רכשו במשך השנים עשרות אלפי ישראלים חלקה על הירח. אולי לא תאמינו, אבל אלו הם העובדות.

 

נחיה ונראה

החלק המעניין של הסיפור עוד לפנינו. השאלה הגדולה היא מה יקרה כאשר נסיעה לירח תהפוך למציאות קיימת. האם אז יעמדו לצידו של הופ אותם מיליוני בני-אדם שכבר רכשו שטח ויתבעו בעלות על הכוכב המרוחק? במצב הקיים, לא נראה שלרעיון שלו יש איזו אחיזה חוקית, כפי שאתם מנחשים בעצמכם. ובכל זאת, אולי אנחנו עתידים להיות מופתעים.

אז אם אתם חוששים להישאר בלי שטח על הירח, אולי כדאי לכם להזדרז..

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.