צבי סופר | יום ו' אדר א ה׳תשפ״ב 07.02.2022

רוקד בין מוסלמים: המשגיח שנתקע בשלג משחזר • ראיון

תיעוד של משגיח הכשרות החרדי הרב ישראל אלבוים, שנתקע בשלג ליד איסטנבול במשך שעות ותועד רוקד בשלג וגם מתפלל בין מאות מוסלמים במסגד, הפך לוויראלי • בראיון להרצל קוסאשוילי בתכנית הרדיו השבועית של COL, הוא משחזר מה בדיוק אירע שם • "שליח חב"ד הרב חיטריק דאג שאני לא אקפא שם"
רוקד בין מוסלמים: המשגיח שנתקע בשלג משחזר • ראיון
הרב ישראל אלבוים והנהג הטורקי (באדיבות המצלם)

משגיח כשרות חרדי שנתקע בשלג בטורקיה ורקד בשלג עם חיוך ואפטימיות, תועד על ידי הנהג הטורקי והפך לויראלי ברשת.

היה זה בעיצומה של סופת שלגים בטורקיה, כשהרב ישראל אלבוים נסע להפוגה בשעות הצהריים עם נהג טורקי מהמפעל בו עבד בהשגחת כשרות.

הרב מנדי חיטריק, שליח חב"ד בטורקיה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי חברו שהגיע לאיסטנבול לעבודתו כמשגיח כשרות, נתקע במקום. "גם חברי הרב אלבוים היה בפקק התנועה בכביש E-5 באיסטנבול הוא לקח את זה ברוח טובה, מאות מטיילים תקועים בכל רחבי המדינה בשל סערת השלג הכבדה, אני ממשיך לקבל שיחות טלפון לספק אוכל כשר מאנטליה אנקרה וטרבזון".

הרב חיטריק כתב עוד: "דיברתי עם הרב אלבוים, הוא העביר את הלילה במסגד בארנבוטקוי ליד שדה התעופה באיסטנבול".

בטורקיה יש מאות מפעלי מזון שעובדים עם גופי כשרות מרחבי העולם, ולמדינה מגיעים משגיחי כשרות חרדים רבים.

הרב מנדי חיטריק נמצא בקשר עם משגיחים רבים, וסייע גם למשגיח הרב ישראל אלבוים שנתקע בשלג הרב שנערם בכבישי איסטנבול.

המשגיח, הרב ישראל אלבוים, היה תקוע מהשעה 14:00 בצהריים ועד השעה 02:00 בלילה בתוך הרכב, עד שהגיעו כוחות צבא ומשטרה וחילצו אותם לתחנת משטרה, ומשם - למסגד ענק הצמוד לשדה התעופה של איסטנבול.

המסגד בו שהה המשגיח, עד הבוקר למחרת


 

העובדה שהמשגיח החרדי נתקע במסגד ונאלץ ללון שם ואת תפילת שחרית התפלל במסגד בין מאות מוסלמים, הפכה את הסיפור לעוד יותר מוזר ולא שגרתי.

בראיון להרצל קוסאשוילי בתכנית הרדיו השבועית ב-COL, סיפר המשגיח הרב אלבוים את מה שהיה שם: איך מוצא עצמו משגיח כשרות בטורקיה בסופת השלג ואיך חולץ למסגד שם גם מתפלל.

הרצל קוסאשוילי: איך נקלעת לסיטואציה הזו?

"הסיפור התרחש מיום שני עד יום שלישי בשבוע שעבר. באתי לטורקיה להשגיח במפעל ואחה"צ בסביבות השעה שתיים אחר הצהריים יצאתי למנוחה קצרה, יחד עם נהג טורקי מהמפעל. התחלנו לנסוע בכביש ליד איסטנבול אחרי 40 דקות נכנסנו לפקק. השלג כבר היה במלוא עוזו. התברר לי אחר כך שמשאיות החליקו והתנגשו אחד בשני, מה שלא ראינו כשעמדנו בפקק. כשהשלג החל והבנו שאנו תקועים, ניסינו לברוח מהפקק, ולחזור לאחור, אך לא הצלחנו, מכוניות מלפנינו ומאחורינו וכך נתקענו באמצע. עוברים שעתיים עוברים שלוש ולא קורה שום דבר. הנהג הטורקי מהמפעל אומר "אין מה לעשות."


לוקח הכל בחיוך: המשגיח הרב שמואל אלבוים רוקד בשלג


 

"היה לי קצת מזון עוגה, בקבוק מים היה. זה לא קיץ שצריך לשתות הרבה ובפרט כשיורדת החשיכה והקור גדול יותר. אחרי 7-8 שעות מתחילים להגיע חיילים ושוטרים מחלקים מים, אני נשארתי באוטו. אנחנו יושבים כך ברכב כ- 10 שעות, אני יושב והנהג הטורקי נרדם. כשהבחנתי שחיילים התחילו להוציא אנשים מהמכוניות, הערתי אותו. לקחו אותנו כביכול למלון, בפועל לקחו אותנו לתחנת משטרה, שם ריכזו את כולם, חילקו סנדוויצים, אותם כמובן לא יכולתי לאכול. לאחר כמה שעות, שוב החזירו אותנו עכשיבשלג למשאיות הצבאיות.

בכל הזמן הזה לא הרגשת שום עויינות?

"לא. הייתי נראה שונה אבל התנהגו בסדר, נתנו לי שתייה ואפילו כיבדו אותי. יש מסגד חדש בדרך לאיסטנבול, לשם הכניסו את כולם. נכנסנו פנימה, כולם הסתכלו, בהחלט מאה לא שגרתי. צריך להוריד נעליים, הנהג הולך ואני אחריו. השטיחים היו חמים אנשים נשכבו קצת לנוח, שמתי את המעיל מתחת לראש וכך נרדמתי. בבוקר ראיתי שהם שוטפים פנים וידיים ומתפללים, אמרתי לעצמי: הם מתפללים ואני לא? אז התפללתי שחרית שמה במסגד."

השליח הרב חיטריק. איך נכנס לתמונה?

"הרב מענדי, אין מילים. ידעתי שאם ח"ו יקרה משהו יש מישהו שאפשר לסמוך עליו. הייתי בקשר איתו טלפוני כל הדרך הוא חשש שאני קופא מקור. לא היה לו הרבה איך לעזור לי, הוא כל הזמן דאג שאני לא אקפא. היה קר אבל רוב הזמן היה חימום ברכב, כך ששרדנו את זה ב"ה.

יש משהו שלקחת על עצמך מהתקרית הזו? לפעם הבאה לפחות.

"אתה יכול לקחת סיטואציה קשה כזאת בעצבים וברוגז. תחייך, זה יעשה לך רק טוב וגם לאחרים, ואז נזכה לראות את ירושלים הבנויה, "ווי וואנט משיח נאו". וד"ש לחב"ד בנתב"ג ולרב מיידנצ'יק, אני חלק מהם".

להאזנה לתכניות לפי נושאים - לחצו כאן>>>

להאזנה לראיון המלא:

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
עילום שם
ח' אדר א ה׳תשפ״ב
וואו!! איזה סיפור!!
2.
שאלה
י"ב אדר א ה׳תשפ״ב
אין בעיה להיכנס למסגד?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.