COL | יום ג' אדר א ה׳תשפ״ב 04.02.2022

כשעורכי הרדיו היו מגיעים לזיגמן הביתה לספוג 'אידישקייט'

אמנון שילוני, מנהל רשת ג' בקול ישראל לשעבר, מספר על המוזיקאי, היוצר, הפזמונאי, המשורר והחסיד הרב אברהם זיגמן ע"ה, שעבד במשך עשרות שנים ברדיו קול ישראל • הכרות של 39 שנה: החן המיוחד של הרב זיגמן, מקצועיותו וכיצד חיבר את אנשי הרדיו ליהדות בדרכו המיוחדת • וגם: כשעורכי הרדיו חילקו מצה שמורה
כשעורכי הרדיו היו מגיעים לזיגמן הביתה לספוג 'אידישקייט'
אברהם זיגמן ע"ה באירוע פרידה מאנשי הרדיו. מימין בריבוע: המרואיין מר אמנון שילוני, מנהל רשת ג' בקול ישראל לשעבר

השבוע הלך לעולמו, המוזיקאי, היוצר, הפזמונאי, המשורר וכמובן החסיד הרב אברהם זיגמן ע"ה, שעבד במשך עשרות שנים ברדיו קול ישראל.

חברו אמנון שילוני, מנהל רשת ג' בקול ישראל לשעבר, סיפר להרצל קוסאשוילי בתכנית רדיו 'ליל שישי' על החן המיוחד של הרב זיגמן, כמו גם היותו איש מקצוע מדרגה ראשונה וחבר נאמן שדאג בכל חג להזמין אליו לביתו עובדים מהרדיו ולחבר אותם לאידישקייט בדרכו המיוחדת.

כשביקרת לנחם את המשפחה, שמעת סיפורים מיוחדים?

"חזרתי מ'השבעה' אצל אחד מבניו. אני מכיר אותו 39 שנים, של חברות מאוד קרובה. להפתיע אותי - לא יכולים. קשה לספר על חבר, קולגה וגם הייתי הבוס שלו, וכל זה בראיון רדיו קצר. אנסה בכל זאת לתמצת: אחד האנשים הכי מיוחדים, מוכשרים והכי צנועים. שלושת המוטיבים הללו הרכיבו את האישיות שלו. היצירה שלו מעבר להגשת מוזיקה הייתה גדולה. ערך ספרים, תיעד מוזיקת ארץ ישראל. ראינו במשותף כל כך הרבה תוכניות קדימה, הוא נפרד מאיתנו מוקדם מידי.

שוחח איתך על הקונפליקט כאיש מוזיקה וכחסיד חב"ד לאחר שחזר בתשובה?

"גרתי איתו עוד בדירת סטודנטים בצעירותנו, ובימי כיפור היה מגיע לבית כנסת חב"ד והייתי מגיע לשבת איתו קצת. לא היו לו לבטים לא בזה ולא בזה, לא כחילוני ולא אחר כך כאיש חב"ד. תמיד היה בטוח בדרך שלו. היה שלם עם עצמו ומעשיו והכי בולטת היתה היצירתיות שלו.

הביא את ההווי החב"די לרדיו?

"אתן דוגמא: כל לפני פסח היה דואג שהעורכים והעורכות ברדיו יקבלו מצות 'שמורה' עבודת יד. בבל מסויים העורכים עצמם הפכו למחלקי המצות עבור המשפחה וידים קרובים. אמרתי אתמול לחבר שלו, "השנה לא יהיו לנו מצות". הוא ענה לי "אל תדאג, אברהם הביא לנו גם לשנה הקרובה."

הרבה שעבדו איתו ברדיו או דרך המוזיקה, סיפרו שמעבר לכך שהיה 'מענטש', היה איש מקצוע מדרגה ראשונה. אתה כבוס שלו לשעבר יכול לאשר את זה?

"היה גם ידען גדול במוזיקה וגם עם טעם מעולה. היה תענוג לשמוע את התכניות שלו ושני אלו עשו אותן נעימות ועריבות מאוד לאוזן.

הזיכרון הכי חזק שלך ממנו?

"יש כ"כ הרבה זיכרונות, מנסה לחשוב. הייתי בא אליהם למאה שערים עם אופניים על הכתפיים לכוס תה ורקיקים שהגישה רעייתו. היינו מדברים על כל ענייני העולם, היה איש שיחה רחב אופקים.

"שאלת קודם על השילוב הזה ברדיו, של מוזיקאי וחסיד חב"ד. היה מזמין בחגים את העורכים אליו הביתה במאה שערים, כך היית רואה 10 עורכים ואורחות אצלו בבית. מאוד אהבו לקבל ממנו את ה'אידישקייט של החיים'".


להאזנה לראיונות לפי נושאים - לחצו כאן>>>

להאזנה לראיון המלא:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.