הרב יחיאל גלוכובסקי | יום ב' אדר א ה׳תשפ״ב 03.02.2022

התופעה הבאה מתרחשת מאי שימת לב, כדאי שנדבר עליה רגע

נוכחתי בריבוי אירועים של אנשים יראים ושלימים שלא יעיזו לאכול בכלים לא מפוקחים וששאלתי על הכלים, ענו ש"הכל הרב לנדא, הכל העדה החרדית". אבל בדיקה קצרה העלתה שהאוכל אכן הרב לנדא אך הכלים בהשגחה פרטית • נקודה לעיון מאת הרב יחיאל גלוכובסקי, רב קהילת הצעירים ברחובות
התופעה הבאה מתרחשת מאי שימת לב, כדאי שנדבר עליה רגע
צילום: לוי ישראלי

במסגרת ההתעסקות בפיקוח כשרות בעירנו רחובות אני נתקל שוב ושוב בתופעה הבאה המתרחשת לדעתי מחוסר שימת לב, עד כדי כך שלאחרונה נכחתי באירוע שבעל הקייטרינג אמר שזה לא מעניין אף אחד ואין מי שדורש זאת וממילא אין בכך צורך. 

רציתי להעיר/להאיר:

ב"ה רבו היום השמחות בקרב אחינו בני ישראל ואולמות מהדרין לא עומדים בעומס ורבים מאיתנו שוכרים שירותי קייטרינג לשבתות חתן, שבע ברכות, בר מצוות, אירועי חוץ וכו' בכשרויות מהודרות.

אך דא עקא רבים מבעלי הקייטרינג לא מחזיקים מטבחים והם קבלני משנה והאוכל מגיע ממטבחים בכשרות מהודרת אך פעמים רבות כלי ההגשה והחימום מגיעים ממקומות ללא כשרות או עם כשרות רבנות ללא פיקוח רציני.

משקיעים כספים וטרחה שהאוכל יהיה מהודר אך מקבלים כלים שישמשו למוצרים ברמת רבנות ולעיתים גרוע מכך. 

חברות השכרת כלים ללא כשרות של בד"ץ מהודר לא שולחות משגיח לאירוע והכלים מגיעים לבתים של אנשים פרטיים והם יכולים ועושים בהם ככל העולה על רוחם. 

נוכחתי בריבוי אירועים של אנשים יראים ושלימים שלא יעיזו לאכול בכלים לא מפוקחים וששאלתי על הכלים: "הכל הרב לנדא, הכל העדה החרדית" אך בבדיקה קצרה מסתבר שהאוכל אכן הרב לנדא אך הכלים בהשגחה פרטית. 

המלצתי לא לסגור אירוע עם אף בעל קייטרינג לפני שמוודאים מול המשגיח שאכן הכלים בכשרות האוכל (לרוב הבד"צים לא ישלחו כלים לאירוע ללא משגיח בתוספת תשלום) ולפחות למען לא להכשיל את המקפידים על כך לתלות שלט במקום בולט שהאוכל בכשרות בד"ץ אך הכלים בכשרות רבנות וכד'

ואין לסמוך על קולות והיתרים שזה רק כלי הגשה וממילא הם מוגדרים כ"כלי שני" או "כלי זכוכית" שישנם דעות שאינם בולעים, כמו"כ "סתם כלים אינם בני יומם" והינו "נותן טעם לפגם", טענות אלו לא שייכות ליהודי שרוצה לאכול לכתחילה מהדרין  (כמו"כ ישנם כלי הגשה בכלי ראשון, דבר גוש, מצקות, גסטרונמים עם בעירה מתחת ובן יומו, סכינים, דבר חריף ועוד ועוד)

בפרט שישנם פתרונות וניתן לקבל כלים מהודרים ויש לדרוש זאת מבעלי הקייטרינג

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.