מנדי שדה | יום ב' אדר א ה׳תשפ״ב 03.02.2022

איזו טעות: ההמצאה שנולדה בזכות טעות של מוכר גלידות

השמש יצאה מנרתיקה באותו יום קייצי של אמצע שנת תרס"ה, והמוכר בחנות הגלידות לא ציפה לכמות גדולה כל כך של קונים שביקשו לטעום משהו קר • הפיתרון היצירתי הפך למוצלח כל כך, שכיום אין מי שלא מכיר אותו • סיפורו של גביע הגלידה
איזו טעות: ההמצאה שנולדה בזכות טעות של מוכר גלידות
shutterstock

 

המצאה בטעות

 

הרבה טוענים לכתר הממציא של גביעי הגלידה. לגלידה עצמה אין ממציא רשמי, ולו בגלל שאיש אינו יודע מתי בדיוק היא הומצאה - מה שהיה ככל הנראה לפני שנים רבות מאוד; אולי אף אלפי שנים.

למרות ההיסטוריה הארוכה של הגלידה עצמה, הרעיון להגיש אותה בתוך גביעי-וופל הוא תופעה חדשה יחסית. כמה מתחרים על תואר הממציא של הרעיון המוצלח, ואנחנו לא נכריע ביניהם, אבל בהחלט נביא בפניכם את סיפורם.

 

תחילה - הכירו את הוופל

הוופל (אל תתבלבלו עם החטיף הישראלי המוכר), הפך נפוץ לפני כמה מאות שנים. במשך הזמן הוא הלך וקיבל צורות וגוונים שונים. בישראל כיום הוא מוכר בעיקר בגרסה המוכרת כ"וופל בלגי", אבל בעולם מקובלים גם אופנים אחרים להכנתו, בטעמים ובצורות שונות.

המאכל הגיע גם לארצות הברית, והיה למאכל פופולרי ביותר בקרב האמריקאים. זו הייתה הסיבה שביריד שהתקיים בשנת תרס"ה בעיר ס' לואיס, הוצבו דוכנים רבים של וופלים שכאלו למכירה. הוופל היה מאכל שנמכר באמצעות עגלות ניידות שבעליהם הציעו לעוברים ושבים וופלים חמים.

 

 

 

בזכות הטעות

זה היה יום חם מהרגיל. באי היריד ביקשו לקנות משהו קר כדי להשיב את נפשם, ולפני אחד מחנויות הגלידה השתרך תור ארוך. אלא שלמרבה צערו של מוכר הגלידות הוא גילה כי לא התכונן כראוי לכמות האנשים שצבאה על חנותו. הכלים בהן מילא את הגלידה הלכו ואזלו, ובעוד זמן קצר לא יהיה לו במה לתת לקונים את הגלידה שהם מבקשים.

איננו יודעים מי היה הגאון שבמוחו הבריק הרעיון היצירתי, אבל את אותו היום סיימו מוכר הגלידה וגם בעל דוכן הוופלים שעמד לצידו עם רווח נאה בהחלט. משתמו הכלים למכירת הגלידה, החל המוכר לגלגל וופלים שסיפק לו הרוכל מהדוכן הסמוך לצורת קונוס, ובתוכם מילא את הגלידה שמכר לקונים.

ההמצאה הייתה מוצלחת כל-כך, שעד מהרה היא נפוצה בקרב שאר מוכרי הגלידה בירידים השונים, ובתוך תקופה לא-ארוכה כבשה את העולם. כיום, השילוב של גלידה וגביע מוופל פשוט ומוכר, והכל בזכות טעות קטנה של מוכר שטעה בחישוב, ושמש אחת שיצאה מנרתיקה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.