צבי סופר | יום א' אדר א ה׳תשפ״ב 02.02.2022

קרן מורשת הכותל: “אלימות קשה שלא נראתה בכותל מעולם”

עימותים קשים ברחבת הכותל: ח"כ גלעד קריב בראש קבוצת נשים שערכו את הפרובוקציה החודשית • 'הקרן למורשת הכותל': "מזועזעים מחילול הקודש מול אבני הקודש"  
קרן מורשת הכותל: “אלימות קשה שלא נראתה בכותל מעולם”
המהומה בכותל, הבוקר (צילום: נשות הכותל)

ח”כ גלעד קריב ממפלגת העבודה הפר הבוקר (רביעי) את התחייבותו לנשיא המדינה יצחק הרצוג והגיע לרחבת הכותל המערבי יחד עם קבוצת ‘נשות הכותל’ – כדי לערוך את הפרובוקציה החודשית בראש חודש.

מול ‘נשות הכותל’ התייצבו ברחבת הכותל המערבי מאות נשים דתיות וחרדיות.

בקרן למורשת הכותל המערבי תקפו את התנהלות ‘נשות הכותל’: “קבוצה קטנה מאוד של נשים רפורמיות מנשות הכותל בראשות ח”כ גלעד קריב הגיעו לרחבת הכותל המערבי והחריפו את מאבקם כפי שהצהירו בשבוע שעבר כי מטרתם הינה להגיע ולהפגין בכותל על השקפת עולמם בתחומי אופי הדת במדינת ישראל, והגיעו לאלימות פיזית.

“לצערנו, ח”כ גלעד קריב בחר להגיע לאירוע זה למרות פניית נשיא המדינה יצחק הרצוג אליו כי נוכחותו מלהיטה את הרוחות והופכת את רחבת הכותל המערבי לשדה קרב”.

בקרן הוסיפו: “קבוצה זו פרצה באלימות קשה את המתחם שיועד להן ובכך הפרה שוב את כלל הסיכומים שנעשו עימם על ידי נשיא המדינה ומשרד המשפטים. הקבוצה פעלה באלימות נגד מתפללות אורתודוכסיות ודחפה אותן ביציאתן מהמתחם כשהן ביקשו להגיע לאבני הכותל.

“הקבוצה גם הלהיטה את הרוחות והפרה בצורה מחפירה את הסדר הציבורי והפריעה למאות המתפללים והמתפללות שהגיעו הבוקר וביקשו להתפלל לכבוד ראש חודש אדר”.

"קבוצה קטנה מאוד של נשים רפורמיות מנשות הכותל בראשות ח”כ גלעד קריב הגיעו לרחבת הכותל המערבי והחריפו את מאבקם כפי שהצהירו בשבוע שעבר כי מטרתם הינה להגיע ולהפגין בכותל על השקפת עולמם בתחומי אופי הדת במדינת ישראל”.

“לצערנו, ח”כ גלעד קריב בחר להגיע לאירוע זה למרות פניית נשיא המדינה יצחק הרצוג אליו כי נוכחותו מלהיטה את הרוחות והופכת את רחבת הכותל המערבי לשדה קרב”, הוסיפו בקרן.

עוד ציינו כי “קבוצה זו פרצה באלימות קשה את המתחם שיועד להן ובכך הפרה שוב את כל הסיכומים שנעשו עימם על ידי נשיא המדינה ומשרד המשפטים. הקבוצה פעלה באלימות נגד מתפללות אורתודוכסיות ודחפה אותן ביציאתן מהמתחם כשהן ביקשו להגיע לאבני הכותל. הקבוצה גם הלהיטה את הרוחות והפרה בצורה מחפירה את הסדר הציבורי והפריעה למאות המתפללים והמתפללות שהגיעו הבוקר וביקשו להתפלל לכבוד ראש חודש אדר”.

“אנו פונים לכל מי שהכותל המערבי יקר להרחיק משריד בית מקדשנו מחלוקות והפגנות. יש לזעוק בכל מקום בעולם נגד המבקשים להחריב את הכותל המערבי וקדושתו”.

מארגון ‘נשות הכותל’ נמסר: “אנחנו מביעות כעס ואכזבה קשה מהתנהלות ממשלת ישראל, אשר ממשיכה לגרור רגליים ואינה מיישמת את מתווה הכותל כפי שהתחייבה. האיתותים המגיעים מצד ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, מאדריכלי מתווה הכותל, כאילו לא יוכל ליישם את מתווה הכותל בממשלה הנוכחית, מעוררים כעס ודאגה רבה.

“אנחנו קוראות לכל מי שהשוויון לנשים וביזור הכוח החרדי המוחלט בכותל המערבי חשובים לו – להיאבק על קדושת הכותל ולפעול ליישום מתווה הכותל בהקדם האפשרי”.

הארגון הוסיף: “הפצת השקרים כאילו נשות הכותל הרימו יד על מתפללות בכותל היא חלק מאותו מסע הסתה, שנאה ודמוניזציה מתמשך כלפי נשות הכותל, שסופו יהיה שפיכות דמים בכותל המערבי. כרגיל, נשות הכותל הותקפו באלימות במקום, ומאבטחי רב הכותל לא עשו דבר על מנת להגן עליהן. רב הכותל רבינוביץ – דם המתפללות יהיה על ידיך”, נאמר בהודעה.

ח”כ אורי מקלב: “קבוצה אלימה של פורעי חוק ואנרכיסטים המעוררים מחלוקת פעם אחר פעם, מצתים שנאה ועושים הכל בכדי לעורר קיטוב בעם, הציבור בישראל רואה את הכותל כמקום של התאחדות העם היהודי וכסמל לזהות היהודית. מעשי שטן של קבוצה קטנה וזניחה זו לא יצלחו, נוקיע אותם ולא ניתן להם להצליח בפעולתם”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.