מערכת COL צעיר | יום ל' שבט ה׳תשפ״ב 01.02.2022

הרבי הגיע לחתונה והתבטא: "זו היציאה הראשונה שלי"

במהלך כל שנת האבל שלאחר הסתלקות אדמו"ר הריי"צ נ"ע נמנע הרבי מלהשתתף באירועים שונים, ובכלל – לנסוע מקראון הייטס • ההדמנות הראשונה בה יצא הרבי לחתונה לאחר כלות שנת האבל והביטוי הנדיר שאמר אז • מאחורי התמונות
הרבי הגיע לחתונה והתבטא:

 

ישנם תמונות שייחודם בולט לעין כל. תמונות המבטאות בלי קול כי הן מסתירות מאחוריהם עובדות מיוחדות. וישנם גם תמונות שבמבט ראשון נראות 'פשוטות' וחסרות כל סיפור ייחודי משלהן. לעיתים זו עוד תמונה בחלוקת דולרים או רגע מהתוועדות שנדמה שיש עוד רבים כמותם. אך כאשר מתבוננים פנימה, אל הפרטים, עלולים למצוא בהם עולם ומלואו. בסדרת הכתבות 'מאחורי התמונות' נתחקה אחר סיפורם של תמונות – מפורסמות או נדירות, ונביא סיפורים ועובדות מרתקות המסתתרות מאחוריהם.


 

פרק שישה־עשר:
היציאה הראשונה

 

מעטים יחסית היו החסידים שזכו כי הרבי נשיא-דורנו ישמש כ"מסדר הקידושין" בחתונתם. באותם שנים בהם נהג הרבי להגיע לחתונות החסידים, היה זה מקובל מאוד כי הרבי יסכים לסדר את הקידושין. אך נוהג זה נפסק בראשית שנות הכ"ף, ומאז לא יצא הרבי להשתתף עוד בחופות – ובודאי שלא בחתונות.

 

מתוך האלבומים

בזכות אותם חתונות של ימי בראשית, זכינו לתיעודים נדירים מהרבי בתקופת קבלת הנשיאות ובשנים הראשונות שלאחריה. צלמי החתונה היה מתעדים גם את הרבי בעת החופה או כאשר התוועד קודם לכן, וכך יצא שחלק גדול מהתמונות שנותרו בידינו מאותה התקופה, הם תמונות שפורסמו מתוך אלבומי חתונה משפחתיים.

באותה תקופה התקיימו רוב החתונות מחוץ לשכונת קראון-הייטס, משום שלא היו בה אולמות מתאימים. עד שנת תשי"ד, הרבי היה נוסע גם לאותם חתונות ומגיע אליהם באמצעות מונית.

 

א' דר"ח אדר תשי"א

 

באותם מקרים, היה הרבי משתתף כבר ב'קבלת פנים' שלפני החתונה. לאחר בואו של הרבי היה החתן ניגש למעמד ה'באדעקעניש' - הנחת ההינומה על פני הכלה, ובינתיים התוועד הרבי עם החסידים. לאחר שהחתן היה עומד תחת החופה, היה הרבי מסיים וניגש למעמד ה'סידור קידושין'. במקרים רבים, נהגו החתנים להתעכב כדי לזכות את החסידים בינתיים בשיחה נוספת מהרבי.

 

החתונה הראשונה

בשנה שלאחר הסתלקות אדמו"ר הריי"צ, נמנע הרבי מלצאת לאף נסיעה שהיא, למעט לציון אדמו"ר הריי"צ נ"ע. בל' שבט תשי"א, מעט לאחר שחלף מועד השנה להסתלקות, התקיימה חתונתו של הרב יהודה-לייב פויזנר. הייתה זו החתונה הראשונה מאז ההסתלקות אליה הגיע הרבי.

החורף שלט אז עוד בחוץ, וכפי שהיה מקובל בארצות הברית באותם הזמנים, תכננו להעמיד את החופה בתוך האולם. הרבי התעניין במקום החופה, וכששמע שכך הם פני הדברים, אמר: גם החתונה שלי היתה בחורף, והחופה היתה בחוץ, תחת כפת השמים, (והוסיף בחיוך:) וב"ה הנני מרוצה מהשידוך...

 

 

תחילה אי-מי מבין הנוכחים ניסה לומר ש"מאוחר מידי כדי לקבל רשיון ממנהל האולם", אך עד מהרה הושג האישור והחופה הועמדה במקומה כראוי לשביעות רצונו של הרבי.

בין הדברים שאמר הרבי במעמד ה'קבלת פנים' היה גם ביטוי מיוחד. "ההשתתפות בשמחה זו היא היציאה הראשונה שלי ("דעם ערשטן מאָל וואָס איך פאָר אַרויס") לאחרי שבמשך שנת ההסתלקות דכ"ק מו"ח אדמו"ר לא יצאתי לשום מקום, מלבד הנסיעה על הציון. וכיון שההתחלה היא בענין של שמחה, שפורצת גדר, יתן השי"ת שהשמחה תפרוץ את הגדרים שלנו, ויהיו רק שמחות תמיד".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.