COL | יום כ"ט שבט ה׳תשפ״ב 31.01.2022

הנהג החב"די: "פה לא קוראים לזה אנטישמיות אלא דמוקרטיה"

ההתבטאות של נהג האוטובוס החב"די ר' משה דוד כהן, אב ל-15 ילדים, על דברי הבלע של ח"כ מ'כחול לבן' אלון טל על 'צמצום הילודה' הפכו להיות ויראליים, ובראיון לרדיו COL הוא משתף על מה שהביא אותו לתגובה הלא שגרתית • ולא תאמינו ממי הוא הכי מופתע
הנהג החב
"אפשר לחולל מהפכה": ר' משה דוד כהן על ההגה. מימין: עלוני 'שיחת השבוע'

ההתבטאות של נהג האוטובוס החב"די ר' משה דוד כהן, על דברי הבלע של ח"כ מ'כחול לבן' אלון טל על 'צמצום הילודה' כמענה לבעיות יוקר המחיה, הפכו להיות ויראליים.

כך הגיב נהג האוטובוס החב"די:

"גאה שהצלחתי לעצבן אותך.

אני ברוך השם חי ונושם, עובד 12 שעות בתחבורה הציבורית, גם בימי שישי ובמוצ״ש.

וגם כשאתה וחבריך לא סופרים אותי ואת משפחתי, וגוזלים ממני מס הכנסה מבלי להתחשב על כמות הילדים שלי, אני לא חושב לרגע שאתה או בן אנוש אחר דואג לפרסתי, ואני מסתדר עם הזן ומפרנס את כל בריותיו ומשתדל גם לעזור לכל מי שאני יכול.

נתת לי חשק לבקש מבורא עולם שיברך אותי בעוד ילדים, וכמו שעשה איתי ועם אשתי 15 פעמים שותפות, שיסכים לעשות איתי עוד כמה וכמה פעמים שותף לנכסים האמיתיים."

בראיון להרצל קוסאשוילי בתכנית 'ליל שישי', משתף ר' משה דוד כהן, על האוטובוס שהפך מזמן לדוגמא של אדיבות סבלנות וסובלנות, לצד כתובת לכל עניין יהודי.

לגבי ההתבטאות של הח"כ בעניין הילודה, משתף ר' משה דוד כהן איך זה התחיל:

"אני לא עוסק בפוליטיקה, אבל בפייסבוק אני מנצל את המדיה להפצת המעיינות. ראיתי שיתוף של דבריו של הח"כ אלון טל בכנסת, והתקוממתי, כתבתי מה שאני מרגיש בלב, ומשם זה התגלגל והתפרסם. כולנו רגילים לזה כאן בארץ, פה לא קוראים לזה 'אנטישמיות' אלא 'דמוקרטיה'. אם מדברים משהו נגד הממשלה נשפטים כמו ברוסיה לפני 70 שנה, אבל להתריס נגד דת, הכל מותר. זה מעצבן אבל התרגלנו.

ר' משה דוד כהן, אב ל-15 ילדים כ"י: "הקב"ה עשה איתי 15 פעם שותפות, ועל כך אני מודה, ברך אותי במה שלא כל אחד זוכה לו. הרבי מסביר כל כך יפה איך לייקר את הזכות הזאת".

בהתייחס לפעולותיו הברוכות באוטובוס, ר' משה דוד דווקא מפתיע: "אני מתפלא דווקא מהחב"דניקים שעולים אצלי לאוטובוס ומתפעלים ממה שאני עושה. זה היה צריך להיות בפשטות מובן מאליו. הרי חסיד של הרבי, מהרגע שיוצא מהבית כל עיסוקו צריך להיות בהפצת המעיינות.

עם סרטוק וגארטל, על ההגה: ר' משה דוד כהן בחג הגאולה י"ט כסלו


 

"לי באמת יותר קל לפעול כשאני נמצא באוטובוס, אבל אני פועל גם בהפסקות, גם כשיוצא לחנות ולא רק באוטובוס. אני אומר יפה 'שלום' לכל אחד שנכנס, זה היום לא מובן מאליו, נהגים בדרך כלל לא אומרים שלך 'שלום', אתה כביכול נכנס לטריטוריה שלהם. אצלי מרגישים בבית, יש לי שתיה להציע ועוד דברים מעניינים, אחר כך קל יותר להציע גם משהו רוחני, 'גדולה שתיה שמקרבת'. אין לך מושג כמה אפשר לפעול באוטובוס ובכל מקום. אפשר לחולל מהפיכה בעולם".

האזינו לראיון המלא:

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הנהג המוצלח
כ' תמוז ה׳תשפ״ב
אני חייב לציין שהנהג הזה הוא פשוט נהג שמשמח את כולם כולם אוהבים אותו.
אני לא ישכח אותו בערב פורים מחופש ומשמח את כולם.
פעם שנתקעתי באיזה צומת שלא היה בה תחנה רישמית של אותו קו הוא ידע לעצור ולעזור מגיע לו הרבה יש"כ.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.