צבי סופר | יום כ"ו שבט ה׳תשפ״ב 28.01.2022

שליח חב"ד בבירת אוקראינה: "אין שום הנחיות לקפל ציוד"

רוסיה מרכזת כוחות צבאיים גדולים בגבולות אוקראינה ובתווך: חשש בקרב הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה, ובראשן שלוחי חב"ד שהקימו אימפריות של יהדות • הרב מרדכי (מוטי) לבנהרץ, שליח הרבי בבירת אוקראינה, מתראיין ל'ליל שישי' ב-COL, ובעיקר מנסה להרגיע • "לא חושבים אפילו על תרחיש של עזיבה. הקורונה במוסדות מטרידה אותנו יותר מהמתיחות הצבאית" • השלוחים נוקטים גם בצעדים רוחניים: "מתפללים ומבקשים שלא תיפגע עבודת השליחות. כתבנו פ"נ משותף לרבי"
שליח חב
שליח חב"ד בקייב הרב מוטי לבנהרץ, על רקע כוח צבאי רוסי ממונע (צילום: שאטרסטוק)

רוחות מלחמה: רוסיה מרכזת כוחות צבאיים גדולים בגבולות אוקראינה, וארה"ב מאיימת על רוסיה בסנקציות אם תפרוץ מלחמה.

בתווך: הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה, ובראשון שלוחי חב"ד שהקימו אימפריות של יהדות.

האם השלוחים וראשי הקהילות היהודיות נערכים לאיום?

הרב מוטי לבנהרץ, שליח הרבי בקייב אוקראינה, שהקים אימפריית חינוך ומרכז יהודי לתפארת, מתראיין לתכנית 'ליל שישי' של COL בהנחיית הרצל קוסאשוילי, מספר על האווירה בקרב השלוחים ובעיקר מנסה להרגיע.

שלשום הוא חזר מהחתונה המדוברת בה השתתפו שלוחים מכל רחבי אקראינה, לא הרחק מאזור גבול רוסיה אוקראינה: חתונת בתו של השליח הרב מוסקוביץ' מחרקוב.

הרצל קוסאשוילי: "עם כל הכבוד לשלג שכאן בארץ מעסיק אותנו, מעניין לשמוע מה קורה בקייב בירת אוקראינה. אתם מרגישים את המתיחות?

הרב מוטי לבנהרץ: "אותנו השלג הרבה פחות מרגש... לשאלתך, באמת אנחנו מרגישים את הלחץ הגדול דווקא מכיוון ידידינו בארץ... חברים כל הזמן שואלים אותי: "אתם חושבים להתפנות?" התקשורת מלבה את האווירה".

"חזרתי מחרקוב, מחתונת השליח הרב מוסקוביץ', היתה חתונה מאוד גדולה, המון שלוחים השתתפו מכל רחבי אוקראינה.

"ריקוד השלוחים" בחתונה המדוברת בחרקוב, השבוע:

"הבוקר פגשתי שליח שהוא מוהל, ונסע בערים הסמוכות לגבול כדי להכניס תינוק בבריתו של אאע"ה. המצב אצלינו כרגיל, יש שמחות, התכנסויות, שיעורים ותפילות. עברנו כמה מהפיכות באוקראינה ואז זה היה נראה לגמרי אחרת."

"השלוחים באוקראינה מחוזקים, יצאה יוזמה לכתוב פ"נ כללי לרבי ששום דבר לא יפגע ח"ו בעבודת השליחות. כולנו בתנופה הרגילה, אפילו לא חושבים על תרחיש של עזיבה".

בתקשורת כן מדברים על מצב של התלקחות אפשרית בין רוסיה לאוקראינה. השאלה האם תרחיש כזה בא בחשבון, והאם אתם בקשר עם השגרירות הישראלית?

הרב לבנהרץ: "מהשגרירות שלחו טפסים וביקשו מכל הישראלים לרשום את פרטיהם. הקב"ט הורה לנקוט בכמה צעדים של היערכות, כגון לדאוג למספיק כסף מזומן ולהיערך לכל תרחיש. בינתיים אין שום הוראה קונקרטית לקפל ציוד או להתפנות".

הרצל: "בעבר, ביקרתי באוקראינה בתקופה של המהפיכות, אז ראיתי כוחות גדולים וגם טנקים ברחובות בנקודות מסויימות. כעת זה קיים?

"נסעתי כ-500 ק"מ לשמחת החתונה, לא ראיתי בדרכים שום דבר חריג. אני שומע מהמקומיים שהתקשורת במדינה מנסה להרגיע. אולי מדובר בסכסוך בין המעצמות שאוקראינה נקלעה אליו. יותר מטריד אותנו מצב מוסדות החינוך בצל מגיפת הקורונה, המצב הבטחוני פחות מטריד אותנו כרגע.

"בעיקר מתפללים ומבקשים, כותבים לרבי פ"נ כללי משותף של כלל השלוחים באוקראינה ומתפללים לביאת משיח צדקינו".


להאזנה לתכניות לפי נושאים - לחצו כאן>>>


האזינו לראיון המלא:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.