הרצל קוסאשוילי | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״ב 27.01.2022

מתיחות באוקראינה, פטירת הרב ליברמן, תגובת הנהג - וה'ברדק'

שליח בקייב על המתיחות עם רוסיה, חתנו של הרב ליברמן ע"ה על דמותו הייחודית, החזאי בסקירה מקיפה על גל הקור שפקד אותנו השבוע והנהג החסידי על התגובה לח"כ שדיבר נגד ילודה • חודש אדר: אנשי ה'ברדק' מדברים
מתיחות באוקראינה, פטירת הרב ליברמן, תגובת הנהג - וה'ברדק'
צילומים: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

כמדי יום חמישי בערב באתר COL: תכנית ליל שישי אקטואלית וחדשותית לסוף השבוע בהגשת הרצל קוסאשוילי.

נפתח, איך לא, עם השלג שפקד את ישראל החל מאמש בגולן ובהרים והמקומות הגבוהים. נשוחח עם צחי פלג, חזאי פרויקט התחזיית של ישראל, שידבר כאן על החגיגה הלבנה והסופה שדעכה לבנתיים ועל גל הקור הקיצוני שפוקד אותנו מספר ימים ברצף, ומהם כמויות המשקעים שגשמי הברכה הביאו לנו בחורפים האחרונים.

נשוחח גם עם הרב מוטי לבנהרץ, שליח הרבי בקייב, שידבר על כך שהמתיחות באוקראינה מהחשש לעימות צבאי עם רוסיה שפורסת את כוחותיה לאורך הגבול האוקראיני היא לבנתיים מורגשת רק בתקשורת ולא ברחוב או בקהילה היהודית, וכיצד הם מתואמים עם השגרירויות הישראליות במקרה ואכן תפרוץ מלחמה שתצית את האזור?


האזינו לשידור החוזר >

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>

 

אתמול הלך לעולמו באנטוורפן שבבלגיה, הרה"ח הרב דוד משה ליברמן ע"ה זקן רבני חב"ד בעולם. אנחנו נשמע מחתנו שעושה את דרכו ארצה ללוויה, שליח הרבי והרב הראשי בז'יטומיר, הרב שלמה וילהלם, על החסיד המקושר שהשפיע על דורות של יהודים, בכישרון ובחן המיוחד שלו, ועל איש התורה שהיה הרב ליברמן כל חייו עד יומו האחרון.

השבוע הוגשה בכנסת הצבעת אי אמון בממשלה על רקע יוקר המחיה. אחד הדוברים במליאה היה חבר הכנסת אלון טל מיש עתיד, שדיבר על כך שצריך להגביל את הילודה בארץ, כגורם שימתן את ההתייקרות של הדיור ושאר הפרמטרים שמשפיעים על המשק בישראל. נהג האוטובוס החב"די ר' משה דוד הכהן מביתר עלית, ענה לו בפוסט זועם שפורסם כאן באתר.

בשיחה עימו מגולל הרב כהן את מה שהביא אותו בכלל להתייחס לטענתו המקוממת של חבר הכנסת, ועל רצונו של הרבי להימנע מתכנון משפחה שלצערו לוקה בחסר בשנים האחרונות. הוא גם ידבר על תחושת השליחות בעבודתו כנהג אוטובוס ועל המפגשים שלו עם נוסעים מכל גווני הקשת בישראל.

אנחנו ערב שבת מברכין אדר ראשון. ומשנכנס אדר כידוע מרבים בשמחה. נהיה כאן עם צמד היוצרים של 'ברדק', מני וקשטוק ואפי סקקובסקי, שיספרו על תהליך היצירה וההקפדה על הניואנסים הנכונים שמותאמים למגזר החרדי, על התגובות ברחוב והתוכניות לעתיד ועל תוכנית הרדיו החדשה המשותפת בקול חי מיוזיק, וגם: איזה מערכון שלהם הוא הנצפה ביותר? רמז: הקשר חבד"י ואישי לפניכם!

מנדי ברונפמן חוזר אלינו מהכפור עם המלצה חמה על ספר חדש של השליח הרהוט והמיוחד הרב מאניס פרידמן מניו יורק.

ולסיום, איש התקשורת ר' אורי רווח, יספר כאן על המיזמים החדשים שלו בעיקר בתחומי חסד ועזרה לזולת, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו.

כמובן ניגונים יפים לאורך כל התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.