שניאור דייטש | יום כ"ה שבט ה׳תשפ״ב 27.01.2022

מוסדות החינוך של חב"ד הודיעו: "לא נשתף פעולה עם השביתה"

בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה כנגד החלטת ההסתדרות להשבית את הלימודים בבתי הספר והגנים, כמחאה על החלטת הממשלה לבטל את הבידודים לתלמידים •  במוסדות החינוך של חב"ד הודיעו אמש (ד') לרבבות תלמידיהם: "הלימודים כרגיל. אין מקום לשביתה"
 מוסדות החינוך של חב
לימודים בחב"ד יתקיימו כרגיל (אילוסטרציה: ארכיון COL)

 

בית הדין האזורי לעבודה תל אביב הוציא הלילה (בין רביעי לחמישי) צו מניעה לשביתת המורים והגננות שהוכרזה במחאה על ביטול הבידודים לתלמידים. המשמעות: הלימודים יתקיימו היום (חמישי) כסדרם, והמתווה שיחליף את הבידודים בחובת בדיקות ביתיות קבועה ייצא לדרך.

כזכור, אתמול (רביעי) בערב קראה הסתדרות המורים למורים ולגננות שלא להגיע לבתי הספר ולגנים במחאה על החלטת הממשלה לבטל את הבידודים לתלמידים. על פי הטענה, ההחלטה מסכנת את המורים.

המדינה פנתה לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב, בעתירה דחופה לביטול השביתה. השופט קבע שמאחר שהודעת הסתדרות המורים ניתנה בשעה 20:00 ולא אפשרה לקיים דיון במעמד שני הצדדים, הלימודים הבוקר יתקיימו כסדרם. דיון במעמד שני הצדדים יתקיים היום בשעה 14:00.

אמש, לאחר שפורסם על השביתה, מוסדות החינוך של חב"ד הודיעו לרבבות תלמידיהם: "הלימודים כרגיל. אין מקום לשביתה".

מוסדות החינוך של חב"ד, בהם מתחנכים רבבות תלמידים, מיהרו להבהיר כי הם לוקחים אחריות ולא ישתפו פעולה עם השביתה. "מובן וגם פשוט שבמוסדות הרשת - גני ילדים, בתי ספר ותלמודי תורה, אין מקום בשום מקרה להשבתה של ימי ושעות לימודים חלילה, בהתאם להוראתו הברורה של הרבי", נכתב במכתב מיוחד של הנהלת הרשת, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, לכלל המנהלים והמנהלות, "בכל מצב המוסדות יפעלו כרגיל וחשוב לעדכן על כך את הורי התלמידים".

בהנהלת רשת חב"ד, צירפו למנהלים ולמנהלות ציטוט ממכתבו של הרבי בנוגע לנזק החינוכי מהשביתות: "ממיעוט שעות הוראה סובלים התלמידים-ות בני ובנות ישראל כשרים, ואם אפילו עשתה הנהלת... איזה אי צדק בזה, אין כל הצדקה לענוש את התלמידים-ות, ובפרט עונש כזה, שלא תמיד אפשר לתקנו, כי הזמן הוא אבדה שאינה חוזרת בכלל, ובפרט שעות החינוך של ילדים וילדות שכל שעה במשך זמן החינוך שקולה היא כנגד משך זמן כמה פעמים ככה בזמן בגרות האדם".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.