תוכן שיווקי | יום כ"ג שבט ה׳תשפ״ב 25.01.2022

אתר מכירת חמץ באינטרנט

התורה אוסרת להחזיק בידינו חמץ במהלך ימי הפסח, על מנת לא לעבור על איסור בל יראה ובל ימצא מוכרים את החמץ לגוי קודם הפסח
אתר מכירת חמץ באינטרנט
קרדיט תמונה: freepik

קודם הפסח נהוג למכור חמץ לגוי ובכך אפשר להשאיר חמץ בארונות המכורים  ולא לעבור על איסור בל יראה ובל ימצא. בימים אלה מתפרסם אתר לביצוע המכירה באינטרנט אונליין לפרטים נוספים היכנסו לקישור חב"ד מכירת חמץ

מכירת חמץ לא כרוכה בעלות אבל מנהג ישראל למסור תרומה בעת המכירה. אתר מכירת חמץ באינטרנט מצורף קישור לאתר חג הפסח https://www.hametz.co.il באמצעותו ניתן למכור את החמץ באינטרנט וללמוד את הלכות החג.

איך עובדת מכירת החמץ? הקהל ממנה את הרב שיהיה מורשה לפעול מול הגוי ולבצע את תהליך המכירה. המינוי נעשה ע"י  שטר הרשאה למכירה וחתימה על השטר, לכתחילה יש לבצע מעשה קניין שעניינו לפעול העברת בעלות ולענייננו למנות את הרב למורשה,  הקניין הנפוץ הינו קניין סודר שמועיל מדין קניין חליפין.

חשוב לומר שעניין הקניין הוא לרווחא דמילתא משום שע"פ הלכה ניתן למנות שליח גם ע"י דיבור לבד וכמו כן אפשרי לבצע את המינוי למכירה באמצעות האינטרנט.

תהליך מכירת החמץ: לפני כניסת החג הרב נפגש עם הגוי ומוכר לו את החמץ של היהודים. הנכרי מוסר מקדמה על החשבון והשאר נשאר יתרת חוב, לאחר החג הגוי מוסר חזרה ליהודים את החמץ ולא משלים את יתרת החוב.

הבעיה בדרך הרגילה של מכירת חמץ: יש בעיה שאם לגוי מראש אין כסף לשלם יש דעות שאין גמירות דעת על המכירה והמכירה לא חלה ובלשון הלכה שהמוכר "עייל ונפיק אזוזי"

הפתרון: אדמו"ר הזקן תיקן שיהיה ערב קבלן לחוב של הגוי כלפי המוכרים. הבדל גדול יש בין ערב רגיל לערב קבלן. ערב רגיל פורע את החוב אם הלווה לא משלם ואילו ערב קבלן נכנס תחת נעליו של הלווה ומראש נגשים אליו

משמעות העניין: הערב קבלן אשר מינוהו מקבל על עצמו לשלם את ההתחייבות של הגוי כלפי המוכרים כך שהגוי שלם  הכל ולא ישאיר יתרת חוב מכיוון שלם מקדמה, ואילו יתרת החוב הוא מסר כתב ערבות על ידי ערב קבלן ככה שאין נפק"מ מה המצב הכלכלי שלו ואם יש לו את האפשרות לשלם.

תרומות לפסח: ניתן לתרום קמחא דפסחא תרומה למרכז החסד שבית חב"ד מפעיל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.