COL | יום י"ט שבט ה׳תשפ״ב 21.01.2022

ג'ומעה חושב לתרום ספר תורה לכבוד ר' זושא. "היה מנהיג"

ג'ומעה אזברגה, איש עסקים ערבי ובעל מוסך משכונת הרכבת בלוד, הגיע השבוע לנחם את בני משפחת פויזנר על פטירת אביהם המשפיע ר' זושא, ולא מפסיק לדבר על החלל האישי שנותר • "היה לו יחס מיוחד בכל שכונת הרכבת, הלך כמו מלך בשכונה. מילה שלו היתה 'מילת ברזל', כולם כיבדו אותו. אני מוכן אפילו לתרום ספר תורה לכבודו, או מה שהמשפחה תחליט", הוא מפתיע בפרץ התרגשות • "הרב זושא עבורנו זה סמל"
ג'ומעה חושב לתרום ספר תורה לכבוד ר' זושא.
במרכז: ג'ומעה אזברגה, וברקע מנחם אבלים עם בני משפחה נוספים אצל משפחת פויזנר בלוד

ג'ומעה אזברגה הגיע השבוע, יחד עם בני משפחה נוספים, כדי לנחם את בני משפחת פויזנר על פטירת אביהם המשפיע ר' זושא, ולא מפסיק לדבר על החלל האישי שנותר.

בראיון להרצל קוסאשוילי בתכנית 'ליל שישי', שיתף מר ג'ומעה – שהרצל עצמו מכיר מלוד שנים רבות - בקשר האישי שלו עם עם ר' זושא, שהפך עם השנים לקשר עם משפחת אזברגה המורחבת, וגם השפיע על היחס בכל שכונת הרכבת הערבית.

הרצל קוסאשוילי: ג'מעה, ספר לנו על דמותו כפי שאתה הכרת אותו.

מר ג'ומעה: "מאז שהרב זושא הלך לעולמו, אני לא מרגיש טוב, כאילו חסר לי משהו. 30 שנה יש לנו הכרות, מתוכם 24 שנה היינו יום יום ביחד. נכון שאנחנו לאומים שונים, ערבים ויהודים, אבל תמיד כיבדתי אותו כאבא, מנהיג, מייעץ, חבר, כולל משפחתי וילדיי.

"בכל שכונת הרכבת הרגשנו אותו כאבא רוחני. אזכור אותו כל חיי".

ג'ומעה מתרגש ואומר כי "זושא בשבילי הוא סמל ודגל, עד כדי כך שאני מוכן להנציח לזכרו אפילו ספר תורה, כל דבר שיהיה בהסכמת המשפחה".

הרצל: יום אחד הרב זושא קורה לי, "בא קח אותי לבקר באסף הרופא את ג'עבר. קיבלו אותו בחיבוק של אהבה. הוא יצא והיה מרוגש מהמחווה.

ג'ומעה: "תמיד על כל דבר אמר "ברוך ה", כל המשפחה למדנו ממנו. אמר תמיד מה שהוא חושב אבל קיבלו את זה באהבה וכבוד. זושא הלך כמו מלך בשכונה, קיבלו כל מילה שלו כמילת ברזל. חסר לי ולמשפחתי מאוד, אין יום שאני לא חושב עליו".

האזינו לראיון המלא:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.