מערכת COL | יום י"ח שבט ה׳תשפ״ב 20.01.2022

המשפיע האגדי, החסיד שהפיץ תורת הרבי והחזית האיראנית

התוכנית 'ליל שישי' השבוע מוקדשת ברובה לשליח ולמשפיע החסידי שהלך לעולמו בסוף השבוע החולף, הרב זושא פוזנר ע"ה ולרב טוביה פלס ע"ה, מפיץ תורת הרבי לאלפים ורבבות, 'איש הסוד' שביצע שליחויות עלומות • מונולוג אישי של הרצל קוסאשוילי על 'המשפיע שלו', ר' מרדכי (מודו) מיכאלשוילי על "ההחמצה", ובנו של ר' זושא פויזנר ע"ה, יבדלח"ט הרב יוסי פוזנר, על "אבא שלא הכרנו" • מר ג'ומעה אזברגה, הערבי בעל המוסך מלוד שחש הכרת הטוב לר' זושא • ר' אורן פופר מקראון הייטס, מספר על המוטו של הרב טוביה והחריצות הבלתי רגילה שלו למען הפצת תורת הרבי. ויש גם אקטואליה: צבי יחזקאלי ראש הדסק לענייני ערבים של "חדשות 13", יתן סקירה על המצב בחזית האיראנית  
המשפיע האגדי, החסיד שהפיץ תורת הרבי והחזית האיראנית

הערב בתוכנית ליל שישי. תוכנית שמוקדשת ברובה לשליח ולמשפיע החסידי שהלך לעולמו בסוף השבוע החולף, הרב זושא פוזנר ע"ה ולרב טוביה פלס ע"ה. 

הרצל קוסאשוילי משתף במונולוג אישי סיפור אחד מיני רבים שממחיש עבורו את המשפיע שהעמיד אותו על הרגליים.

בהמשך התוכנית ר' מרדכי (מודו) מיכאלשוילי, ממייסדי קהילת הצעירים 'בית דוד ורפאל' בלוד שיספר על ההחמצה הגדולה כדבריו, בכך "שלא חטפנו עוד רגעים עם הרב זושא", ועל האיכפתיות שלו ששינתה את מסלול חייו והעמידה אותם באור אחר לגמרי. 

בנו של זושא פויזנר, שליח הרבי בברמינגהם אלאבאמה, הרב יוסי פוזנר, יהיה כאן וידבר על הקימה מהשבעה, שחשפה בפני בני המשפחה "אבא שלא היכרנו". "לא ידענו עד כמה ההשפעה שלו היתה על האחרים. הכרנו אותו כאבא שעובד בישיבה ותו לא".

בהמשך פונה הרב יוסי פוזנר ומבקש שמסמכים ומכתבים אישיים שכתב הרבי לאביו ונעלמו במרוצת השנים מבית הוריו, יוחזרו על ידי הלוקחים. מדובר במסמכים אישיים מאוד עם ערך סנטימנטלי גבוה כמובן.

דובר נוסף שידבר על דמותו של הרב פוזנר ע"ה יהיה מר ג'ומעה אזברגה, בעל המוסך בשכונת הרכבת בו עבד הרב פוזנר בשנים האחרונות. ג'ומעה ידבר על מה שהפך את הרב זושא לחבר אישי שלמענו הוא מוכן אפילו לתרום ספר תורה לעילוי נשמתו?

חסיד נוסף, פנימי ומקושר לרבי שהלך השבוע לעולמו היה הרב טוביה פלס ע"ה, שהיה ידוע כמי שעמד מאחורי חוברת 'דבר מלכות' המפורסמת. אנחנו נשוחח עם ר' אורן פופר מקראון הייטס, שהוא בין היתר גם חתנו של הרב זושא פויזנר, אבל מוכר בעיקר כמי שעבד עם הרב פלס בשנות ההוצאה לאור הראשונות של חוברת ה'דבר מלכות'. הוא יספר כאן על המוטו של הרב טוביה והחריצות הבלתי רגילה שלו למען הפצת תורת הרבי.

 גם קצת אקטואליה: הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צביקה יחזקאלי יהיה כאן ויתן סקירה של המצב מול החזית האיראנית. רשת הריגול האיראנית שפעלה בארץ ונחשפה לאחרונה, וגם, האם יש לישראל מה לעשות אל מול ההסכם שמתגבש באוסטריה בעניין הגרעין האיראני? הוא גם ידבר על מצבו הפוליטי של אבו מאזן ברשות, והאם בפגישתו האחרונה של שר הביטחון גנץ עם אבו מאזן, הוא אכן החזיר אותו לחיים? 

האזינו לתכנית המלאה:

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.