מערכת COL צעיר | יום י"ז שבט ה׳תשפ״ב 19.01.2022

10 עובדות מעניינות ומשעשעות על המדינה המאושרת בעולם

איזו שפה היא אחת הקשות ביותר ללמידה בעולם? ומדוע פינלנד היא מדינה נוחה עבור אנשים הסובלים מאלרגיה? • אספנו צרור עובדות מרתקות אודות המדינה הצפונית והמרתקת פינלנד, והרי הם לפניכם • 10 עובדות על פינלנד
10 עובדות מעניינות ומשעשעות על המדינה המאושרת בעולם
shutterstock

 

 

10 עובדות על
פינלנד

 

1

זו בהחלט עובדה שחשוב להתחיל איתה, היא תעזור לכם להבין כמה מהעובדות הבאות: פינלנד היא המדינה המאושרת בעולם. המדינות הנורדיות מדורגות בעקביות בראש דו"ח האושר העולמי השנתי של האו"ם. מתוכם, פינלנד זינקה קדימה ועומדת בראש הרשימה.

 

2

הפינים הם שותי הקפה הגדולים ביותר, ביחס לכל מדינה אחרת בעולם. פיני ממוצע צורך 12 ק"ג של קפה מדי שנה. שותים שמונה כוסות קפה ביום? בפינלנד זה לא נראה חריג בכלל.

הפינים גם שותים הרבה חלב. למעשה, בממוצע שנתי, הפינים הם צרכני החלב הגדולים בעולם!

 

 

3

אחד מכינויה המפורסמים של פינלנד הוא "ארץ אלף האגמים". אולם למעשה, המספר הוא יותר מפי 187 מזה!

ישנם כ-187,888 אגמים בפינלנד הגדולים. ולא מדובר באגמים קטנים – ברובם מדובר באגמים ענקיים. אחרי שאתם יודעים את זה - נסו לתאר לעצמכם איך נראית פינלנד בצילום אווירי.

 

4

 

פינלנד מכוסה ביערות, יותר מכל מדינה אחרת באירופה. היערות הרחבים מכסים 74% מכלל המדינה! אם תחשבו תגלו שמדובר בשטח גדול יותר מבריטניה או איטליה.

 

5

בעוד שרוב העולם קורא לפינלנד בשם "פינלנד", הפינים עצמם קוראים למדינה שלהם "סומי". אם התעניינתם מה פירושו של השם, נאלץ לאכזב אתכם ולגלות שמקור השם אינו ברור עד היום, ומעבר למספר השערות שהועלו אין איש שיודע באמת את התשובה לשאלה.

 

 

 

6

הקנסות על מהירות מופרזת בפינלנד מחושבים בצורה מעניינת. אילו יתפוס אותך שוטר נוהג במהירות, הוא ייתן לך קנס המשתנה לפי גודל המשכורת שלך; עשירים משלמים יותר, עניים משלמים פחות. המשמעות בפועל היא, שמיליונרים עלולים לעמוד בפני קנסות שיכולים להגיע גם ל-100,000 דולר אם נסעו במהירות גבוהה.

למעשה, לפני מספר שנים מנכ"ל נוקיה המתגורר בפינלנד, נתפס כשהוא נוהג במהירות גבוהה וקיבל קנס של כ-100,000 דולר.

 

7

השפה הפינית היא אחת מעשר השפות המאתגרות ביותר בעולם ללמידה ולתרגום. אין זה פלא, כאשר במילון תוכלו למצוא בין שאר המילים גם את המילה הארוכה הבאה "epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkään"!

 

 

8

סובלים מאלרגיה? בפינלנד תחושו מאוד בנוח. פינלנד היא אחד המקומות הכי נוחים בעולם לאנשים הסובלים מאלרגיות, שכן הן נפוצות מאוד במדינה. לדוגמה, ברכבת הלילית, חלק מתאי השינה שמורים לנוסעים אלרגיים.

 

 

9

פינלנד נחשבת למדינה בטוחה מאוד. במקומות ציבוריים רבים, הפינים פשוט משאירים את המעילים והתיקים שלהם במתלה המעילים ללא פיקוח. הם בטוחים לחלוטין שכאשר ישובו מספר שעות לאחר מכן, ימצאו את חפציהם שלמים כמו שהשאירו אותם.

 

10

בפינלנד, ובכן, מאוד חשוך. במהלך חודשי החורף, הזמן בו מאיר אור השמש הוא קצר מאוד. זה לא משפיע מידי על החיים של הפינים. הם מתנהלים כרגיל, וגם יוצאים לטיולים בשעות החשיכה בדיוק כמו שהם מטיילים כאשר השמש זורחת.

 

 

 

קרדיט תמונות: shutterstock

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.