מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשפ״ב 16.01.2022

מה לדבר עם הילדים: הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון משיב לשואלים הרבים

למעלה מאלף תגובות, שרבות מהן הכילו נרטיב זהה, הגיעו לפתחו של הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון בעקבות שיעורו מעורר ההדים על פגיעות במגזר החרדי. כעת הוא משלים את הדברים, ובעיקר מבקש את סליחת הנפגעים והנפגעות שלא הייתה מודעות לסבלם
מה לדבר עם הילדים: הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון משיב לשואלים הרבים
הרב ג'ייקובסון (באדיבות המצלם)

בעקבות השיעור של הרב יוסף יצחק ג'ייקובסון על פרשת הסופר החרדי, שעורר שיח ציבורי משמעותי בנושא הפגיעות, הגיעו לפתחו למעלה מאלף תגובות, שרבות מהן הכילו נרטיב זהה.

בעקבות התגובות, הרב ג'ייקובסון מתייחס בהרחבה לנושא בשיעור נוסף, מבקש את סליחת הנפגעים והנפגעות שלא הייתה לנו המודעות להיות קשובים לסבלם וזעקתם ומביא בשורה של תיקון, שיקום, ריפוי ותקווה.

"לא התכוונתי לדבר שוב על הנושא הזה", פותח הרב ג'ייקובסון, "אבל קיבלתי מעל אלף תגובות על השיעור על פרשת הפגיעות, שבהרבה מהן היה נרטיב זהה, שמחייב אותי להתייחס שוב לנושא, לדבר אל נפגעים ונפגעות, אל בני משפחתם ואל פוגעים ופוגעות.

"אודה על האמת: במשך שנים ארוכות אני עצמי לא ידעתי ולא הבנתי מה המשמעות של פגיעות, ודווקא לכן חשוב לי כל כך להתייחס שוב לנושא הזה ולהבהיר אותו".

הרב ג'ייקובסון מוסיף: "אני רוצה גם לבקש את סליחת הנפגעים והנפגעות שלא הייתה לנו שימת הלב לזעקתם וסבלם, אם בגלל בורות, אם בגלל חוסר מודעות, אם בגלל טפשות, אם בגלל פחד ואם בגלל חשבונות אחרים. לא משנה מה הסיבה, המציאות היא שהתעלמנו מהייסורים הנוראים ומהבכי השקט של כל כך הרבה נשמות טובות ומתוקות.

"חכמינו אומרים: 'גדולה תשובה שמביאה רפואה לעולם'. זה הזמן לעשות תשובה, להביא שיקום ורפואה לעולם. בשיעור הזה אני רוצה להציע כמה נקודות מרכזיות שבכוחן להכניס אווירה חדשה, אווירה של תיקון".

צפו בהרצאה המלאה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.