צבי סופר | יום י"ד שבט ה׳תשפ״ב 16.01.2022

ברקע עיסקת נתניהו, בנט מרגיע: "הממשלה תמשיך להתקיים"

ברקע המגעים של נתניהו והפרקליטות שמסעירים את המערכת הפוליטית, מרגיע ראש הממשלה בנט בפתח ישיבת הממשלה: "תנוח דעתכם, הממשלה תמשיך להתקיים" • השר ליברמן דורש צדק: "פאינה קירשנבאום קיבלה 10 שנים בכלא על עבירות חמורות פחות"
ברקע עיסקת נתניהו, בנט מרגיע:
צילום: לע"מ

ברקע המגעים של נתניהו והפרקליטות שמסעירים את המערכת הפוליטית, מרגיע ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה: “לכל הפרשנים הפוליטיים למיניהם, לצד כל הגרפים והתרחישים – תנוח דעתכם, ממשלת ישראל עובדת וממשיכה לעבוד, בעבודה שקטה וטובה, שנעשית יום אחרי יום למען אזרחי ישראל”, אמר בנט.

על פי הפשרה המסתמנת בין עורכי דינו של נתניהו לפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, פרקליטות המדינה תדרוש הטלת קלון, נתניהו יתנגד שיוטל עליו קלון ומי שיכריע יהיה בית המשפט. בפרקליטות, כך על פי הדיווח, מסכימים לפשרה בשל העובדה כי הם בטוחים שבית המשפט יטיל קלון על נתניהו. במקרה כזה הוא לא יוכל לשאת תפקיד ציבורי למשך 7 שנים.

עוד דווח כי אהרן ברק, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, מעורב בהחלטה של מנדלבליט וייעץ לו לגשת לעיסקת טיעון מבלי לוותר על הקלון.

לפי ההסכמות שהושגו, לא תהיה הרשעה בשוחד בשום תיק, נתניהו יודה בסעיפים של מרמה והפרת אמונים בתיק 1000 ותיק 4000, בתמורה האישום בתיק 2000 יבוטל. כמו כן העונש יהיה עבודות שירות בין 3 ל-6 חודשים ולא מאסר בפועל.

התרחיש בו נתניהו מפנה את הזירה הפוליטית, עוררה את השאלה האם הליכוד ללא נתניהו יחליף את סיעת רע"מ ויכנס בתרחיש כזה או אחר היישר לחיקה החמים של הקואליציה.

בתחילת ישיבת הממשלה הבוקר (א'), הגיב בנט לסערה הפוליטית. “לכל הפרשנים הפוליטיים למיניהם, לצד כל הגרפים והתרחישים – תנוח דעתכם, ממשלת ישראל עובדת וממשיכה לעבוד, בעבודה שקטה וטובה, שנעשית יום אחרי יום למען אזרחי ישראל”, אמר בנט.

דברי ראש הממשלה בנט הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה: (צילום: לע"מ)

 

 

הוא הוסיף: “זאת ממשלה של עשייה, ששמה את אזרחי ישראל במרכז. רק עכשיו, בישיבה הממשלה הנוכחית, אנחנו מסירים חסמים של ביורוקרטיה ורגולציה שמעכבים צמיחת עסקים. אנחנו מעבירים 110 מיליון שקל לשימור וטיפוח הכותל המערבי.

“היום נקבל החלטה על השקעה של כחצי מיליארד ש”ח בבית שמש, במיוחד בעיר הוותיקה, עיר עם אוכלוסיה מגוונת, שקולטת עלייה ומתמודדת עם הרבה אתגרים. האחריות שלנו היא להושיט לה יד ולעזור. הממשלה שלנו לא מצביעה על בעיות, היא ניגשת לפתור אותן”.

בנט התייחס גם להתפשטות נגיף האומיקרון ואמר: “אנחנו נכנסים לעין הסערה. לימים המורכבים ביותר בגל הזה. האומיקרון כבר הגיע כמעט לכל בית ורבים מאיתנו, כולל שרים בממשלה, כבר מאומתים. אנחנו בממשלה נערכנו היטב לרגע הזה וממשיכים לפעול ולנהל מקרוב את הימים המורכבים האלה במטרה לשמור על תפקוד מערכת הבריאות ועל כלכלת ישראל ככל האפשר”.

בנט הוסיף ועדכן כי עד סוף השבוע יגיע לארץ עוד משלוח של מנות תרופה נגד קורונה מתוצרת פייזר.

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לפרסומים השונים שמעידים על כך שצפויה להתרחש עסקה ואמר בראיון לרשת ב’: “איפה הצדק והמידתיות? פאינה קירשנבאום קיבלה 10 שנים בכלא על עבירות חמורות פחות. זה לא צדק, אני פונה לאנשי מערכת המשפט ואומר להם – תראו מה אתם עושים”.

ליברמן לא החמיץ הזדמנות נוספת לחבוט בנתניהו: “ברור שהוא ינסה לחזור לפוליטיקה בכל הזדמנות. אנחנו נראה מסע לחצים על הנשיא. ממש קמפיין עם הדרישה להעניק לו חנינה. בטח ימצאו איזה פטנט שזה יקרה”.

חברת הכנסת גלית דיסטאל אטבריאן מהליכוד, שנחשבת לתומכת של נתניהו, התראיינה הבוקר בגל”צ והתנגדה להסדר הטיעון. “אם הסיפור הזה ייגמר בהסדר טיעון – זה ישבור לא רק את הליכוד, לא רק את המחנה הלאומי, אלא הציונות תהיה בסכנה. קשרו לו את הרגליים והידיים, ויורים בו חיצים באופן שאף פוליטיקאי אחר לא נורה. משהו בי רוצה להגיד לו ‘לך תעשה לביתך’, אבל אם ייחתם הסכם, זה אומר שהאוליגרכיה המשפטית ניצחה את הדמוקרטיה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.