מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשפ״ב 13.01.2022

הנער שעבר התעללות בירושלים, והחב"דניק שסיכל את ליברמן

דחיית גזירת המעונות לאברכים, ניסיון תפירת התיק לנער החרדי הצעיר מירושלים, הכאוס בקזחסאן • וגם: עורך הדין החב"די שנלחם בגזירת ליברמן, והקומיקאי והשדרן הישראלי שהציע לכולם לקרוא על הרבי • ליל שישי
הנער שעבר התעללות בירושלים, והחב
צילומים: ערוץ הכנסת, חיים טויטו, כאן 11, ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

כמדי ליל שישי ב-COL, תכנית אקטואלית וחסידית לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

והערב בתוכנית:

חבר וועדת הכספים, חה"כ ינון אזולאי מש"ס, על החלטת בג"צ לדחות את גזרת המעונות לאברכים. "אני לא מאמין בהם, הם בסך הכל הפעילו שכל ישר. מקווה שנפיל את הממשלה בהקדם", הוא אומר. הוא גם יתייחס לכישלון, כהגדרתו, של השר לבטחון פנים עומר בר לב, בכך שהוא לא מטפל באלימות המשטרתית כלפי חרדים.

אמרתם אלימות משטרתית כלפי מפגינים - אמרתם חרדים. נשוחח עם הבחור חיים מזרחי שהותקף בתחילת השבוע על ידי שוטרים סמויים כשהוא מוכה ומושפל ברחובות ירושלים. חיים יספר על הסיוטים שרודפים אותו מאז הותקף ועל הפחד שלו לצאת לרחוב.

 

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים


במקביל, נשוחח גם עם איש התקשורת אריאל אלחרר שידבר על מחדלי מח"ש והטיוח של מקרי תקיפות חרדים, וגם: בכמה כתבות עם הקשרים שליליים בתקשורת הישראלית שורבבו תמונות אילוסטרציה של חרדים בשנה החולפת? 

האם אנו עדים להפיכה שלטונית בקזחסטאן, או שמדובר בסדרת אירועי טרור שמכוונות כלפי העם הקזאחי? שליח הרבי ורבה הראשי של קזחסטאן הרב ישעיה הכהן שנמצא באלמא אטא, בדרומה של קזחסטאן, ישוחח איתנו ויספר על המהומות ששככו לבנתיים ועל העם הקזאחי שחפץ בשלום ולא מבין מאיפה המהומות הללו נפלו עליהם פתאום. 

בהמשך לשיחה עם חבר הכנסת אזולאי על החלטת בג"צ בעניין מעונות היום לחרדים, נשוחח עם "מישהו משלנו": עורך הדין החב"די יונתן פלדמן, שהיה בצוות העותרים לבג"צ. יהונתן יגולל כאן את מהלך העניינים והטיעונים שעלו בדיון בבג"צ מצד העותרים ומצד המדינה, והאם יש סיכוי שתהיה עתירה נוספת שתבטל לחלוטין את החלטתו של האוצר ליברמן בעניין?

אמש התקיים בהאנגר 11 בתל אביב ערב הצדעה מיוחד לשלוחי חב"ד בארץ הקודש. בין הנאומים והסרטים שריגשו את הקהל הגדול שגדש את האולם, היה גם איש הטלויזיה, הקומיקאי צביקה הדר שדיבר על החיבור של חב"ד עם הישראליות בכל העולם, והוא אף המליץ לקרוא בספרי הרבי במקום לקרוא בספריו של להבדיל סטיב ג'ובס. אנחנו נשוחח איתו ונשמע על הערב המרגש אמש ועל כך שזהות יהודית לא אומרת הדתה, ועל התפקיד שלנו בהשפעה על השיח שמלבה יצרים מצד אחד ולחלופין יכול לייצר חיבורים.

לסיום, את ניגון השבת שלו יבחר ר' יענקוש זילברמן, מי שהיה מנהל הקהילה היהודית בקייב בעבר וכיום משפיע בירושלים. כל זה לצד ניגונים יפים שיהיו שזורים לכל אורך התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.