צביקה קעניג | יום י' שבט ה׳תשפ״ב 12.01.2022

הרב הראשי לישראל הרב לאו: "לוקח על עצמי סמכויות הגיור"

הרב הראשי, הרב דוד לאו, הודיע כי הוא לוקח על עצמו את סמכויות מערך הגיור מתוקף תפקידו כנשיא בית הדין הגדול, וזה בתגובה למינוי הרב בניהו ברונר לראש מערך הגיור
הרב הראשי לישראל הרב לאו:
הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל,  הודיע הבוקר כי החליט לקחת על עצמו את סמכויות מערך הגיור מתוקף תפקידו כנשיא בית הדין הגדול, וזה בתגובה למינוי הרב בניהו ברונר לראש מערך הגיור. כזכור, השר מתן כהנא החליט על מינוי הרב ברונר ללא הסכמת נשיא בית הדין, כפי שהיה נהוג במשך כל השנים.

במכתב ששיגר ראש לשכת הרב הראשי, רפאל אלטמן, לנציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, מוזכרות החלטות הממשלה הקובעות כי "מערך הגיור במדינת ישראל יפעל על פי ההלכה היהודית ויונחה ע"י נשיא בית הדין הגדול".

אלטמן מזכיר במכתב כי "במשך כל השנים נשיאי בתי הדין לדורותיהם הם שמינו את ראש מערך הגיור, שמופקד על יישום ההנחיות ההלכתיות של נשיא בית הדין במערך הגיור".

בעקבות האמור, הודיע ראש הלשכה: "לפיכך במצב הנוכחי, בו הופסקה כהונתו של הנציג שמונה על ידי נשיא בית הדין לעמוד בראש המערך, ומנגד האחריות הלכתית הכבדה עודנה מוטלת על כתפי נשיא בית הדין, לא נותרה ברירה לנשיא אלא לעשות בעצמו את התפקיד הזה בהתאם לסמכותו".

לדבריו: "נשיא בית הדין מודיע כי ישתמש בעצמו בסמכותו החוקית ויקבל על עצמו את כל החובות והסמכויות במערך הגיור, כך שלמעשה המינוי של ראש מערך הגיור נעקר מעיקרו. הנשיא מתכון להידרש לכל שאלה קטנה כגדולה, ולעקוב מקרוב על כל הליכי הגיור במערך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.