מערכת COL | יום ט' שבט ה׳תשפ״ב 11.01.2022

הדמות המסתורית ש'רקדה עם האויב' | ובינתיים: ההפקרות חוגגת

JEM
"מי הייתה הדמות המסתורית שרקדה עם האויב?" – כתבת המשך לחשיפת האתר COLLive משבוע שעבר, לגבי פריטי רבותינו נשיאנו ה'מציפים' את בתי המכירות לאחרונה ומקורם השנוי במחלוקת • ובנתיים, ההפקרות חוגגת: בית מכירות מציב למכירה הערב (ג') פריטים נוספים מאותו מקור
הדמות המסתורית ש'רקדה עם האויב' | ובינתיים: ההפקרות חוגגת

בשבוע שעבר חשף האתר COLLive שחפצים רבים השייכים לכאורה ל"בית רבינו" החלו לצוץ לפתע בבתי מכירות. אבל ישנה נקודה חשובה הרבה יותר שהחשיפה החמיצה.

הכתבה חשפה כמה 'עובדות' שנויות במחלוקת אותם הגה שאול שמעון דויטש מבורו פארק לאורך השנים, דבר שגרם לבתי המכירות להתפתל מעט. בית מכירות אחד כתב מדוע הוא מאמין שהפריטים מקוריים. בית מכירות אחר, מכובד יותר, פרסם הצהרה שמבהירה מדוע לא ימכור פריטים נוספים שבאים ממנו.

בסיפור על החפצים הללו יש אמיתות וחצאי אמיתות, שכתוצאה מהן נוצר חוסר ודאות שגורם לאנשים לרצות לקנות את הפריטים הללו.

מתקיים ויכוח מר איזה חפצים (אם בכלל) אמיתיים. האמת היא שהמוכר, הניח את ידו על כמה חפצים יקרים. זה גם נכון שהוא עשה קופה נאה ביותר ממכירת כמה חפצים שנויים במחלוקת.


עוד בנושא:

פריטי חב"ד למכירה? העקבות מוליכות למקור שנוי במחלוקת


אבל יש נקודה חשובה הרבה יותר שהחשיפה החמיצה:

מקורותיי אומרים לי לצפות שבשבועות הבאים יעלו חפצים ותצלומים נוספים, כולל תמונות וחפצים של הרבי. לכמה בתי מכירות יש חפצים מסקרנים מאותו מקור.

לדברי שאול שמעון דויטש, היה לו קשר הדוק עם חנה גוראריה ובנה בארי עוד מזמן המשפט בין הרבי – שמייצג את תנועת חב"ד ושבעה דורות של רביים ו"כל חסיד שחי היום, וכל חסיד שיוולד" (כדברי הרבי) – מצד אחד; ובארי גוראריה ואמו מהצד השני.

הגניבה של בארי, המשפט והאירועים שבאו בעקבותיו, הפכו לאירוע מרכזי בהנהגת הרבי. אין חולק על העובדה שפרק זה גרם לרבי כאב עצום – חשיפת שבר כואב במשפחת הרבי והתקפה ישירה על נשיאותו. אין עוררין על כך שבעקבות הגניבה והסכסוך המשפטי, מצבו הבריאותי של הרבי לא השתפר, אדרבה. הסכסוך קדם להסתלקות הרבנית בחורף תשמ"ח, שבועות ספורים לאחר שובם של הספרים, קשר שהרבי עצמו העלה.

לדברי שימי, מערכת היחסים בינו ובין בארי ואמו נמשכה במהלך המשפט, פסק הדין והערעור שבא לאחריו. במהלך כל התקופה בה הופנו האשמות קשות נגד הרבי, בה הסתלקו הרבנית חיה מושקא ע"ה והרש"ג, ובה נחל הרבי ניצחונות מהדהדים בבתי המשפט – שמר שימי דויטש על מערכת יחסים קרובה עם בארי ואמו.

מבלי לחזור על כל השתלשלות פרשת הספרים, אין ספק ששילוב ידיים עם בארי ואמו בזמן שהם נלחמים ברבי בניסיון להסב נזק חמור לרבי ולתנועת חב"ד, דורש מנה עצומה של חוצפה. אפשר לעמוד נדהם מתעוזתו של דויטש: השתתפותו בהתוועדויותיו של הרבי והתערותו ב-770 בזמן שחסידים צמים ואומרים תהילים מתוך דאגה לבריאותו של הרבי וכדי לפעול תוצאה מוצלחת בפסק הדין – תוך כדי שהוא מבקר בקביעות את הנאשמים ומטפח עמם קשרים.

הנרטיב שדויטש מקדם מתרץ חידה ארוכת שנים: בשנת תשמ"ז, במהלך הערעור, הרבי זעק שישנם אנשים "שרוקדים על שתי החתונות" (ויקהל תשמ"ז). במילים שאינן מותירות מקום לפרשנות (אשר עד היום לא פורסמו בשל חריפותן) התייחס הרבי לסיפור של אליהו בהר הכרמל, אשר קורא ליהודים עובדי האלילים לבחור צד: "אם ה' האלקים לכו אחריו, ואם הבעל לכו אחריו!"

"מי שרוקד על שתי חתונות (כלומר, רוקד על שני צדדי הסכסוך)", הכריז הרבי, "גרוע יותר ממי שנמצא בצד של הבעל". אדם כזה, על ידי מעשיו, "עורך הלוויה נוספת לרבי הקודם".

מי הייתה הדמות המסתורית אליה התכוון הרבי, אשר סיפקה עצות לבארי ולאמו בזמן ששיתף עמם את כל מה שמתרחש ב-770? במהלך השנים הוצעו תיאוריות רבות בנוגע לאלמוני זה.

אך בשבוע שעבר הונחו כל ההשערות בצד. האיש הופיע, הרים את ידו והכריז, "זה היה אני". אני זה ש"רקד עם האויב". החרפתי את כאבו של הרבי ופעלתי להחמיר את הסכסוך המשפטי.

השוואה מפחידה

ההשקעה הגדולה, כמובן, נשאה פרי. החל משנת תשמ"ט, בארי וחנה הציעו לדויטש חפצים שהיו שייכים בעבר לרבי – אותם חפצים שהוא כעת מציע למכירה פומבית (לצד כמות מכובדת של חפצים שנויים במחלוקת).

הבה נניח שמרכולתו מקורית כפי שהוא טוען, מה שמוביל אותנו לנקודה שברצוני לשתף, ומדוע – אם אתם שוקלים לקנות פריטים אלה או אם אתם מעורבים במכירתם – עליכם לשים לב לדברים הבאים:

בפעם הראשונה שהרבי דיבר בפומבי על הגניבה, בהתוועדות שהועברה בשידור חי בי"ב תמוז תשמ"ה, הוא הבהיר שמי שקונה ומוכר את הרכוש הקדוש – משחק באש.

עד היום, רבים מתמלילי שיחותיו של הרבי מאותה תקופה לא פורסמו במלואם. השיחות בימי חול, לעומת זאת, זמינות בהקלטות.

בפנייה הראשונה בעניין (י"ב תמוז תשמ"ה), לאחר שפרסם את העובדות סביב הגניבה, ובעקבותיה על מכירת הספרים היקרים, אמר הרבי:

על ידי תשלום של פרוטה אחת, כמה טובות כוונותיך שלא יהיו, אתה הולך נגד רצונו של הרבי, ו"היא לא תצלח" – לא רק בעולם הבא, אפילו לא בעולם הזה! לחצו כאן 

טיפש שכבר עשה זאת, שיחזיר מיד את הכל.

"יש לפרסם זאת בכל המקומות בהם ישנה סברה שניתן לקנות את הספרים של חמי, או כתבים, או את התפילין שלו, או הסידור של הבעל-שם-טוב, וכיוצא בזה... יש לדעת: אשר לא זו בלבד שאין זה ברצונו של חמי, אלא – "הוא בחיים" וזהו נגד רצונו, "והיא לא תצלח"!"

הרבי הציג השוואה מפחידה, עליה יחזור פעמים רבות בימים שלאחר מכן:

"כדי שתהיה אפשרות להכניס פצצה באיזה מקום שהוא, אין עושים זאת ומכריזים שזוהי פצצה. מגיעים ואומרים: "זהו דבר טוב!"

"גם כאן מכריזים: "זהו תפוח מתוק"! "יכולים לקבל מזה עולם הזה ועולם הבא, משום שזה היה שייך לאיש קדוש, לאיש טהור, לנשיא הדור – ובמילא הנך צריך לשלם יותר…"

"צריכים לדעת: שמי שמכניס דברים אלה לרשותו, מכניס לרשותו פצצה! וכשמדובר על פצצה, אין לדעת – לא עלינו – מתי היא תתפוצץ – לא עלינו, אפילו לא על שונאי ישראל. לחצו כאן

"רחמנא ליצלן, מי שנוגע בחפצים הללו, חייב לדעת שהוא נלחם עם נשיא דורנו! הוא היה הנשיא עם כל ה"שטורעם" לפני שלושים וחמש שנה, ומדי שנה בשנה – הוא יותר חי, יותר חזק, בכל הענינים... לחצו כאן

"אני מודיע בזאת, ומזהיר: כל מי שישלם כסף על הספרים, אפילו לשם השבתם אליי, מנהל מלחמה נגד הרבי, כי בכך הוא עוזר לגנב. אם אתה רוכש ספר, נמצאת ברשותך פצצה חיה שיכולה להתפוצץ בכל רגע!

לאחר שהודיע שאנשים כבר נפגעו עקב מעורבותם ברכוש הגנוב, ומצבם השתפר לאחר שהשיבו את החפצים למקומם הראוי (שעל כך הרבי השיב את מלוא כספם), הבהיר הרבי, שהוא לא, חס וחלילה, מאיים. יותר נכון:

"אני רואה, במו עיניי, שזו סכנה, ולכן אני חייב להזהיר כל מי שימצא את עצמו בקרבת מקום בו נמצא הרכוש הזה (ששייך לרבי) – אתה נמצא לצד סכנה ממשית!

"ברור לי לגמרי; אני רואה את זה בעיניים הגשמיות שלי – יש כאן סכנה אמיתית! ...אני לא שוטר... אבל כשאני רואה סכנה, אני חייב להפנות אליה את תשומת הלב! בית שבו מוחזקים הספרים הוא מקום סכנה!

אהיה שמח, הכריז הרבי, אם הכל יעבור בלי שום נזק. אבל אם לא אדבר, אשפוך דם; גם את שלי וגם את של אחרים".

והנה המילים שאולי נוגעות בצורה הכי ישירה למצב הנוכחי (הקשיבו לקול דפיקות ידיו של הרבי על השולחן...)

"אדם זה הלך בפרהסיה בביזיון שאין כמוהו, והציע למכירה ספר של נשיא דורנו, ואם יציעו סכום גדול של דולרים הוא ימכור את זה!... 

"על הספרים כבר שולמו סכומי כסף, אני לא רוצה לקבוע בשם את הסכום... לחצו כאן

"אבל מספיק לומר שהתמורה תספיק למוכר עד מאה ועשרים שנה. לחצו כאן

"בכל זאת, עוד ועוד חפצים נגנבו, והוא מעמיד עוד חפצים למכירה.

"לפי ההלכה אסור למכור עבד עברי על "אבן הטוען"... על-אחת-כמה-וכמה כאשר מדובר על ספר של נשיא הדור! אבל כאן הגיעו למוכרי הספרים והסבירו להם, "עליך לשלם סכום גדול כי זה ספר של יהודי כזה וכזה"...

אני מוסר זאת לכל חסיד ולכל החסידים, עד סוף כל הדורות.

אם אתה חושב שהחפצים מזויפים, אל תבזבז את כספך. ואם אתה חושב שהם קדושים, יקרים ואמיתיים, אז כעת אתה יודע מהיכן הם באים ומה הרבי חושב על המכרזים האלה. החפצים מכילים חלק מעצם הצדיק. בתשלום על החפץ, אתה גונב את חייו של הצדיק.

עכשיו אתה יכול לקבל החלטה מושכלת.


*הכותב, שביקש להישאר בעילום שם, עוסק בפרסום תורת הרבי מזה עשורים רבים.

---

ובנתיים, ההפקרות חוגגת: בית מכירות ידוע מציב למכירה הערב (ג') פריטים נוספים מאותו מקור, המשוייכים לדמויות מבית רבותינו נשיאנו, וכללים תמונות של הרבנית חיה מושקא ורבניות נוספות, תכשיטים אישיים וחפצים פרטיים.

 


"תנועה במשפט" – סרט תיעודי מאת JEM על הגניבה והמערכה המשפטית. 

לצפייה בדבריו הנוקבים של הרבי: לחצו כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.