שניאור דייטש | יום ח' שבט ה׳תשפ״ב 10.01.2022

מגדלור חסידי: בשכונת 'הדס' בביתר בונים 770 חדש

לצד 'כיכר השלוחים' המתנוסס בגאווה במרכז העיר ביתר עם דגם מיניאטורי של 770, ולצד בניין בית הכנסת חב"ד המגיד ממעזריטש בדמות 770 שהולך ונשלם בימים אלו בקצב מואץ, הפתעה משמחת לתושבי ביתר החב"דיים ובכלל: לאחר 20 שנה מאז הוקמה שכונת הדס ותפילות במבנה רעוע – נבנה במלוא הקצב בית כנסת חדש דו-קומתי עם חזית מרשימה של 770 • ועד הבניין מספר ל-COL על הרקע שהביא לבנייה המואצת
מגדלור חסידי: בשכונת 'הדס' בביתר בונים 770 חדש
יו"ר ועד הבניין ר' חיים גרינברג, על רקע העבודות המואצות בחזית '770' בשכונת הדס

שכונת 'הדס' בעיר ביתר, ממוקמת בשיפולי העיר ביתר, בואכה לאיזור התעשייה. לפני יותר מ-20 שנה הוקמה, אך מאז חלו תמורות רבות בעיר: גבעות חדשות נבנו בקצב מסחרר, גבעה ב', גבעה ב'2, לאחר מכן גבעה סי החדשה, והנה נראה כי שכונת הדס הפכה לשכונה וותיקה משהו, לעומת השכונות הצעירות והרעננות.

מסתבר, כי עתידה של השכונה עוד לפניה: לאחרונה הגישה העירייה תוכנית לוועדה הארצית לתכנון ובנייה תכניות לבניית מאות יח"ד חדשות, שייבנו בשיפולי שכונת הדס, מה שיבטיח 'ריענון' צעיר לקהילה הוותיקה יחסית.

ובנתיים, בחזרה לקהילת חב"ד בשכונה: בית הכנסת הוותיק נבנה עם איכלוסה של השכונה, ונבנה למעשה מאוסף של פחונים וקראוונים ישנים. כשהחל האיכלוס הוקצו עבור חב"ד שטח לקראוון, עבור הציבור החסידי הכללי, עבור הספרדי ועבור הליטאי.

עם השנים, כל הקהילות התקדמו לבניית מבני קבע, ובית הכנסת הספרדי קיבל כהקצאה את השטח כולו, כולל השטח עליו יושב קראוון בית הכנסת חב"ד.

עובדה זו אילצה את ועד בניית בית הכנסת לאתר שטח חלופי קרוב וסמוך כדי לבנות בית ה', עבור הקהילה.

אחד המתפללים מספר כי לפני מספר שנים אירע משהו שזיעזע את בית הכנסת תרתי משמע: בעקבות חפירת יסודות לבית כנסת גובל בשטח, נוצר סחף אדמה והקראוון החל לשקוע לכיוון הוואדי...

לגבאים לא נותרה ברירה, והוזעק קבלן עבודות עפר שביצע 'מילוי' אל מתחת לקראוון שח"ו לא יקרוס ויסכן חיי המתפללים.

כאמור בעקבות שני האירועים הנ"ל, ביקשו גבאי בית הכנסת שטח חליפי להקים בית כנסת לשם ולתפארת כיאה לקהילה החב"דית.

בהשתדלות ר' חיים גרינברג ראש ועד הבניין, יחד עם נציג חב"ד חבר מועצת העיר ר' משה כהנא, ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין ירד איתם לסיור בשטח ולאחר תקופה של חיפושים אותר מיקום מתאים - ממש בסמיכות לקראוון המקורי.

מימין: נציג חב"ד ר' משה כהנא, ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין, ר' חיים גרינברג, ורמ"ט ראש העיר ר' יהודה דייטש בסיור לאיתור שטח מתאים עבור בית הכנסת


 

העבודות מתנהלות בקצב מואץ. צפו:

 

ראש ועד הבניין ר' חיים גרינברג שמנהל את הפרוייקט ביד רמה, מספר הבוקר ל-COL: "ב"ה הצלחנו בשעה טובה לקדם את הבנייה בפועל בקצב מדהים. יש רצון בקהילה שבית הכנסת החב"די החדש יהפוך ל'מגדלור' משמעותי של הפצת תורה וחסידות, ולכן מתבקש כחסידים להקים את המבנה בדוגמת 770."

שאלה לא פחות חשובה. וכסף מנלן?

"ב"ה הצלחנו להביא תרומה נכבדה מחו"ל, ואת החלק הנוסף גייסנו ממתפללי בית הכנסת. כעת חסרים לנו רק 180,000 שקל כדי להיכנס לבית כנסת מתוקן כל צורכו שיוכל לקלוט את המתפללים הקיימים, ובעתיד גם את תושבי שיפולי השכונה החדשה שעתידה להיבנות. לכן יצאנו בקריאה שכל אחד מאנ"ש ירים תרומתו הצנועה וביחד בע"ה נוכל להיכנס כבר לקראת חג הפסח הקרוב לבית הכנסת החדש".

עוד נקודה חב"דית על המפה בביתר.

לתרומה - לחץ כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.